۱۰ پاسخ

انجام سونوگرافی‌های متعدد در طول بارداری برای اطلاع از وضعیت و سلامت جنین و علائم بارداری لازم است. تصاویر بدست آمده از این روش، اطلاعات بسیار خوبی در مورد نیازهای کودک در اختیار پزشک قرار می‌دهد. به عنوان مثال در هفته‌های اول بارداری، از طریق آن می‌توان به وجود انواع ناهنجاری‌های احتمالی در جنین پی برد. در بعضی از آنها می‌توان جنسیت جنین جنین را مشخص کرد، وضعیت عملکرد اندام‌ها را دید، وضعیت قرارگیری جنین در رحم را بررسی کرد و ...

 با نصب اپلیکیشن گهواره در مورد وزن مناسب جنین در طول دوران بارداری بخصوص در هفته‌های آخر آگاهی پیدا کنید و با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای پایش بارداری و کلی ویدئوهای آموزشی تخصصی بهره‌مند شوید.

یکی از مسائلی که در سونوگرافی‌های جنینی مشخص می‌شود، تعیین وزن جنین است. به طور کلی پزشکان یک چارت مخصوص برای وزن‌گیری نوزاد بسته به جنسیت و تعداد جنین‌ها در رحم دارند. وزن کم می‌تواند مشکلات زیادی برای نوزاد در زمان تولد ایجاد کند. یکی از آنها ضعف بدنی نوزاد و مقاومت کم در برابر ابتلا به بیماری‌هاست. به طور کلی یک بارداری طبیعی و کامل از 37 تا 42 هفته طول می‌کشد. انتظار می‌رود به هر نسبت که به ماه‌های آخر بارداری نزدیک شوید، وزن جنینتان افزایش پیدا کند.

جنین با وزن کم

وزن‌گیری نوزاد به طور ویژه در هفته‌های آخر بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر جنین به وزن مناسب نرسد، بعد از تولد هم با جدول وزن‌گیری نوزاد هماهنگ نمی‌شود. هفته‌ی سی و سوم بارداری، جنین باید در حدود 2000 گرم باید باشد و انتظار می‌رود هر هفته تا تولد 200 تا 250 گرم به آن اضافه شود. در مورد سوال، وزن جنین 1800 گرم بوده است که در حدود 200 گرم کمتر از حد انتظار است. شاید به نظرتان 200 گرم مقدار زیادی نباشد اما در جنین همین مقدار هم اهمیتی دارد. خبر خوب این است که جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

بسته به میزان کمبود وزن جنین، پزشک رژیم مناسب غذایی را به شما خواهد داد. توجه داشته باشید نباید در مصرف غذا زیاده‌روی کنید زیرا منحر به بروز مشکلاتی مانند اضافه وزن مادر و دیابت بارداری می‌شود که می‌تواند برای جنین خطرناک باشد. بنابراین اگر جنین شما کم وزن است حتما در مورد روش‌های وزن‌گیری مناسب با پزشک خود مشورت کنید و از پرسیدن نظر افراد غیرمتخصص جداً خودداری کنید.برای وزن‌گیری نوزاد چه باید کرد؟ اگر به هر دلیلی جنین شما با وزن کم متولد شد جای نگرانی وجود ندارد. در بیشتر مواقع شما می‌توانید با شیردهی منظم وزن او را به جدول وزنگیری برسانید. در بعضی موارد که کم وزنی شدید است با نظر پزشک از مداخلات دارویی استفاده می‌شود.

اصن ماه اخر موز نخور باعث زردی میشه خشکبارو‌مغزم همینطور
وسطایه ماه نه شما کباب و‌کله پاچه و روزی سه لیوان شیرو قلم مصرف کن وزن میگیره نگران نباش
درضمن هرچی بچه ریزه تر باشه بدنیا اومدنش راحت تره بعدش ک دنیا اومد میتونی با تغذیه خوب بهش وزن بدی

تصویر

من سی دو رفتم ۱۸۰۰ بود دکتر گفت عالیه وقتی به دنیا اومد ۳۸۰۰ شد

بله منم دیروز رفتم ۱۸۰۰بود😔البته دکتر سونو گفت درشت نیست ولی کمم نیست که نگران کننده باشه.دکتر خودمم گفت خوبه

عزیزم زیاد به خودتون سخت نگیرید سعی کنید
بدون استرس هفته های باقی مونده رو تو تغذیه اتون بیشتر دقت کنید

۲۸۰۰ خیلی زیاده

سلام عزیزم سعی کن شیرموزو۴مغز زیاد بخوری...هفته ی ۳۳وزن ۲۸۰۰خوبه ..ایشالا تا زایمانت بیشترم میشه...جنین از هفته ۳۵شروع ب وزن گیری میکنه...نگران نباش قرار نیس همه ی نوزادا وزنشون بالای ۳کیلو باشه..اصلا بخودت استرس وارد نکن

دکتر چرا گفته کمه؟من تو هفته 37رفتم2500بود تازه دکتر میگفت عالیه وزن تولدشم نرمال بود چ دکترایی پیدا میشه😶

وزنو درست نوشتی؟

سلام من هم مثل شما هفته ۳۳ بارداری هستم وزن جنین باید چقدر باشه مگه هنوز سونو نرفتم؟؟
آیا خطرناک یا نه؟؟

سوال های مرتبط

مامان نی نی مامان نی نی روزهای ابتدایی تولد