بچه ی 7ماهه میتونه انجیر بخوره

۳ پاسخ

بله 🌸 نوزاد ۷ ماهه می‌تونه انجیر بخوره، اما با چند نکته مهم و احتیاط:

✅ فواید انجیر برای نوزاد:

کمک به یبوست (خیلی مفیده برای نوزادان با یبوست)

سرشار از فیبر، پتاسیم، کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان

کمک به تقویت سیستم گوارش و ایمنی

🔸 نکات مهم در دادن انجیر به نوزاد:

فقط انجیر رسیده و نرم بده
– انجیر خشک خیلی شیرین و سفت هست، بهتره بعد از یک سالگی بدی یا با پخت نرمش کنی.

اول پوست بگیر و له یا پوره کن
– حتی می‌تونی با کمی آب یا شیر مادر بجوشونی و پوره‌ش کنی.

خیلی کم شروع کن
– مثلا ۱ قاشق چای‌خوری پوره در روز، چون ممکنه بعضی بچه‌ها به انجیر حساس باشن یا اسهال بگیرن.

تازه بده، نذار بمونه
– انجیر سریع فاسد میشه، پوره رو تازه درست کن.

بهش نده اول تحقیق کن انجیر خشک خوبه
ولی تازه خوب نیس اصلاااا

فک نکنم

سوال های مرتبط

مامان هانا ودلانا♥️♥️ مامان هانا ودلانا♥️♥️ ۱۳ ماهگی
مامان لنا😍🥺🫀 مامان لنا😍🥺🫀 ۱۱ ماهگی
مامان آرسام🧒🧿 مامان آرسام🧒🧿 ۱ سالگی
مامان امین مامان امین ۸ ماهگی
مامان آروین رادوین مامان آروین رادوین ۱۴ ماهگی
مامان دلماه خانم مامان دلماه خانم ۱۴ ماهگی
مامان معجزه خدا مامان معجزه خدا ۱۷ ماهگی