رحم باز بشه. علایمش چیه.

۵ پاسخ

. درد یا انقباضات منظم رحمی:

انقباضات به‌صورت منظم، قوی‌تر و با فواصل کوتاه‌تر (هر ۵ تا ۱۰ دقیقه) رخ می‌دهند.

ممکن است شبیه درد قاعدگی باشند ولی تدریجاً شدیدتر می‌شوند.



2. تغییر در ترشحات واژن:

ممکن است ترشح خونی یا صورتی رنگ دیده شود (به آن bloody show می‌گویند).

این ترشح نشانه بیرون آمدن «مخاط درپوش دهانه رحم» است که در دوران بارداری دهانه رحم را بسته نگه می‌داشت.



3. احساس فشار در ناحیه لگن یا کمر:

گاهی زن باردار احساس سنگینی، فشار یا درد در پایین شکم، لگن یا کمر دارد.



4. تغییرات در وضعیت دهانه رحم (تشخیص توسط ماما یا پزشک):

نرم‌تر شدن (Ripening)

کوتاه شدن (Effacement)

باز شدن (Dilation) تا ۱۰ سانتی‌متر در مرحله فعال زایمان



5. پارگی کیسه آب (rupture of membranes):

خروج مایع شفاف یا گاهی کمی کدر از واژن.

این اتفاق ممکن است قبل یا در حین باز شدن کامل دهانه رحم رخ دهد.

کاملش

من سر دخترم، بدون درد و لکه بینی سه سانت باز بودم. نفهمیدم

نه گلم همه لک بینی و درد پریودی ندارن من رحمم ۷ سانت بود فقط انقضاب داشتم هر ۸ دقیقه رفتم بیمارستان نیم ساعته زایمان کردم

لکه بینی که نداره فقط درد زیر دل

درد پریودی لکه بینی

سوال های مرتبط

مامان امیر مهدی مامان امیر مهدی ۴ ماهگی
مامان نفس مامان نفس روزهای ابتدایی تولد