دخترا این ازمایش چطوریه بنظرتون ؟ خوبه یا بد

تصویر
۱۱ پاسخ

این چه آزمایشیه؟
همه باید برن؟

این کدوم ازمایش کی باید انجام بشه ؟؟

عزیزم این آزمایش اسمش چیه.
یعنی دکتر تون گفت چ آزمایشی بدین ک مشخص شده دفع پروتیین دارید

مگه دست و پات ورم کرده؟

مثبته پروتئینت عفونت هم داری

ازمایش کشت ادرار هس؟

عفونت زیاد داری

باشه، من برگه آزمایشت رو توضیح می‌دم 👇
(آزمایش آنالیز ادرار + کشت ادرار)
🔬 نتیجه کلی
کشت ادرار: Candida albicans Growth 👉 یعنی عفونت قارچی (کاندیدا) دیده شده، نه عفونت باکتریایی.
📌 جزئیات آنالیز ادرار
ماکروسکوپی
رنگ: زرد ✅
ظاهر: کدر (Turbid) ❗
وزن مخصوص: 1.030 (کمی غلیظه → احتمال کم نوشیدن آب)
pH: 5 (طبیعی)
مواد شیمیایی
پروتئین: مثبت (+) ❗ (خفیف)
قند، کتون، بیلی‌روبین، نیتریت، خون: منفی ✅
Yeast (قارچ): مثبت (+) ❗
میکروسکوپی
WBC (گلبول سفید): زیاد (Many) ❗ → التهاب/عفونت
RBC: 1–2 (طبیعی)
سلول‌های اپی‌تلیال: 30–35 (نسبتاً زیاد)
باکتری: زیاد (Many) ❗
موکوس، کریستال، سیلندر: منفی ✅
🔴 جمع‌بندی مهم
✔️ این آزمایش بیشتر به نفع عفونت قارچی ادراری/واژینال است
✔️ عاملش Candida albicans می‌باشد
✔️ شبیه عفونت باکتریایی کلاسیک نیست

دفع پروتئین داری مثبته پروتئین ادرارت

همین بزن ب‌چت جی پی تی

.قشنگ همرو توضیح میده

دفع پروتئینداری

سوال های مرتبط

مامان نلین_آراد مامان نلین_آراد هفته بیست‌وهفتم بارداری
مامان شاهان مامان شاهان هفته سی‌ودوم بارداری
مامان ریسان مامان ریسان ۵ ماهگی