همیشه اول بغلش کن بعد بشین ببین برای چی گریه میکنه قانعش کن اگر قانع نشد دیگه بزار گریه کنه یا سرگرمش کن با بی محلی بدتر میشه شاید فقط دنبال جلب توجه هست
نه اصلا نزنش اون الان به حمایت و محبت تو احتیاح داره به کاراش واکنش نده و بغلش کن اگه گریه کرد
هر چی بچه بیشتر بد قلقی میکنه یعنی بیشتر ازت توجه می خواد با بقیه ی بچه های دور و برا مقایسه اش نکن
مثلا پس چرا بچه ی همسایه فلانه بچه برادرم اینجوری نبود و ... بچه ی تو منحصر بفرده اپل از همه بپذیر که بچه ی پر نیازی هست یه بچه می بینی خیلی قانع یکی دیگه هم می بینی هر کاری کنی بازم توجه و محبت می خواد
خیلی باهاش بازی کن هر جملات خوب بهش بگو بگو بهت افتخار می کنم دوست دارم تو نور خونه ی مایی تو پسر عزیز منی
باهاش سعی کن تابم مفید بگذرونی نقاشی خمیر بازی لگو ببین از چی خوشش میاد ببرش پیاده روی تو حمام وان آب پر کن تو بریز توش کف درست کن حباب بازی کن
بچه ات توجه زیادی لازم داره ذات اش همینه اگرنکنی هی بدتر و لجبازتر میشه اخر سر هم یه سری عقده و مشکل روان پیدا می کنه مثلا وسواس
بهش برس چاره ای نداری
به نظرم سعی کنی آرامشتو حفظ کنی تا گریه ش تموم بشه بعد بپرس بخاطر چی گریه کردی دلیلشو که گفت منطقی باهاش صحبت کن که مثلا ما فلان کارو یا فلان چیزو توی زمان مشخص میخوریم انجام میدیم الان وقت فلان کار نیست یا اگه مناسب میدونی و چیزی میخواد میتونی همون موقع براش انجام بدی و بهش اطمینان خاطر بدی که با حرف زدن همه چی درست میشه
البته که من نمیدونم بخاطر چی گریه میکنه و جای شما نیستم و شرایط شمارو نمیدونم امیدوارم کمکت کرده باشم
من وقتی دخترم گریه میکنه واسه چیزای الکی بغلش میکنم ، نازش میکنم بعد اگر بشه مشکلو حل میکنم ولی بعضی وقتا واسه چیزایی گریه میکنه که واقعا نمیشه بهش بدم تو این جور موارد قاطع میگم نمیشه حتی اگر گریه کنه زیاد
وا بزنیش!?مگه میشع بچه به این کوچیگی رو زد.پسر منم دو سال و ۷ماهشه اما تاحالا نزدمش
بی محلی بی محلی. درسته حرص خودت در میاد. نادیده بگیر
پسر منم همیجوره..مث سگ میزنمش🤣
با کسی مقایسه اش نکن تهدید اش نکن شرطی اش هم نکن مثلا نگو فلان نکنی دوست ندارم دیگه باهات بازی نمی کنم تو دیگه پسر من نیستی اینا خیلی روان و روح اش تخریب می کنه صبوری کن هر چی می تونی بهش توجه مثبت کن نمیگم بهش باج بده اونم خیلی بد ولی تو مادرش هستی خودت هی امتحان کن چیکار کنی گریه هاش کم میشه ناز و بوسش زیاد کن براش داستان بخون
بگو مثلا دیروز تو خیابون پیشی دیدم کاش بودی با هم به پیشی سلام میکردیم خلاصه خواهر با زدن و ترسوندنش یا یه آدم تو سری خور درست میکنی فردا روز پسرت دست یه عروس زورگو می افته یا یه آدم لجباز میشه تو ۲۵ سالگی برگرده بهت جواب های درشت بده
با قلبت بهش محبت کن نرم بشه بعد تولد دومی هم روزی نیم ساعت یک ساعت تایم اختصاصی بذار فقط با این اولی بازی کنی وقت بگذرونی
دقیقا پسر منم دو سال و نیمه فقط باید سرشو گرم کنی
سکوت کن محلش نده خودش آروم میشه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.