عزیزم این آزمایش قبل سونو آنومالی؟ درسته
خوبه ازمایشت مشکلی نداره
اییین
این.
باشه، این **آزمایشهای دوستت** رو هم با دقت بررسی کردم 🌸
نتیجه کلیش **خوبه و جای نگرانی نداره**. خلاصه و بعدش جزئیات رو میگم:
---
## ✅ جمعبندی نهایی
🔹 **غربالگری چهارگانه (Quad Test): کمخطر (Low Risk)**
🔹 **HIV: منفی (Non‑Reactive)**
✅ همه چیز در محدودهی طبیعیه.
---
## 🧪 1️⃣ Quad Test (غربالگری سهماهه دوم)
### مقادیر آزمایش:
- **AFP:** 0.96 MoM ✅ (طبیعی)
- **hCG:** 2.73 MoM ✅ (قابل قبول)
- **uE3:** 1.06 MoM ✅ (طبیعی)
- **Inhibin‑A:** 1.85 MoM ✅ (طبیعی)
---
### 📊 ریسکهای محاسبهشده (خیلی مهم)
- **تریزومی ۲۱ (داون):**
🔹 **1 : 1750** ✅ کمخطر
- **تریزومی ۱۸:**
🔹 **کمتر از 1 : 30000** ✅
- **SLOS:**
🔹 **حدود 1 : 302000** ✅
- **نقص لوله عصبی (NTD):**
🔹 **1 : 14100** ✅
📌 همهی این اعداد در **محدوده سبز (Low Risk)** هستن.
---
## 🦠 2️⃣ HIV
- **HIV Ag/Ab:**
✅ **Non‑Reactive (منفی)**
📉 عدد: **0.32** (زیر 1 → منفی)
---
## 🌷 نتیجه به زبان ساده
✅ آزمایشها طبیعی هستن
✅ ریسک بیماریهای ژنتیکی پایینه
✅ نیاز به آزمایش تهاجمی (آمنیوسنتز) **نداره**
✅ فقط پیگیریهای معمول بارداری و سونوگرافی انومالی
اینم اچ آی وی
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.