سلام کسی میتونه اینو تفسیر کنه؟؟؟؟

تصویر
۵ پاسخ

شکل اسپرم ینی موروفولوژی زده طبیعی

نتیجه کلی آزمایش خوبه.
تنها مورد، کمی پایین بودن شکل طبیعی اسپرم هست که معمولاً با:
تغذیه بهتر
مصرف ویتامین‌ها (مثل زینک، ویتامین E، C، فولیک اسید)
ترک سیگار
کاهش استرس
بهبود پیدا می‌کنه.

موردی که کمی پایین هست:
مورفولوژی (شکل طبیعی اسپرم): 3٪ حد طبیعی طبق آزمایشگاه ۴٪ به بالا هست. ۳٪ کمی پایین‌تره، ولی هنوز خیلی‌ها با همین عدد هم بارداری طبیعی دارن.

این عکس جواب آزمایش اسپرم (Semen Analysis) هست. من ساده و واضح برات توضیح میدم 👇
✅ چیزهایی که خوب هست:
حجم (Volume): 3.5 ml → طبیعی (بالاتر از 1.5)
تعداد اسپرم: 76 میلیون در هر ml → عالی (بالاتر از 15 میلیون)
تحرک کل (Total Motility): 74٪ → خیلی خوب (بالاتر از 40٪)
تحرک پیش‌رونده: 56٪ → خوب (باید بالای 32٪ باشه)
این‌ها یعنی از نظر تعداد و حرکت، وضعیت خوبه 👍

بزن گوگل ترجمه کنه

سوال های مرتبط

مامان فلفل مامان فلفل هفته چهاردهم بارداری
مامان عرفان مامان عرفان ۵ سالگی