ولی با جواب سل فری من فرق داره
تصویر ارسالی مربوط به آزمایش **NIPS** (یا همان سلفری DNA) است که یک غربالگری پیشرفته برای بررسی سلامت ژنتیکی جنین در دوران بارداری است. بر اساس این برگه، نتایج بسیار خوب و امیدوارکننده هستند:
**۱. بررسی ناهنجاریهای شایع (Chromosomes 21, 18, 13):**
برای هر سه مورد (سندروم داون، سندروم ادواردز و سندروم پاتائو)، نتیجه **Low Risk** (کمخطر) گزارش شده است. مقادیر Z-Score نیز در محدوده نرمال قرار دارند.
**۲. کروموزومهای جنسی (Sex Chromosomes):**
در این بخش نیز برای اختلالاتی مانند XO، XXY و غیره، نتیجه **Low Risk** ثبت شده است که نشاندهنده سلامت جنین از این نظر است.
**۳. تعیین جنسیت:**
در آزمایش قید شده که کروموزوم Y شناسایی شده (**Detected**) و نتیجه **Apparently Male** است؛ یعنی به احتمال بسیار بالا فرزند شما **پسر** است.
**۴. میزان Fetal Fraction:**
مقدار آن **۱۰.۴۹٪** گزارش شده که عددی بسیار مناسب و استاندارد برای دقت این آزمایش است (معمولاً باید بالای ۴٪ باشد).
**۵. سایر کروموزومها:**
در پایین برگه نیز سایر کروموزومها (۱، ۲ و ۳) بررسی شدهاند که همگی در وضعیت **Low Risk** هستند.
**نکته مهم:**
این یک آزمایش «غربالگری» با دقت بسیار بالا (حدود ۹۹٪) است و نه یک آزمایش «تشخیصی» قطعی؛ بنابراین حتماً در ویزیت بعدی، این برگه را به پزشک متخصص زنان خود نشان دهید تا با توجه به سوابق و سایر سونوگرافیها، نظر نهایی را اعلام کنند.
تبریک میگویم، تا اینجای کار همه چیز عالی به نظر میرسد! آیا سوال دیگری در مورد این آزمایش دارید؟
دکتر خودت جوابو دیده؟
عزیزم مشکلتون چی بود سلفری دادین؟
خوبه خداروشکر بله عزیزم پسره مبارکه😍
بله خوبه و پسره
سلام هزینه سلفری چقدر شده؟بیمه داشتین؟
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.