۴ پاسخ

تو تستر اتفاقا کیک بهتر درمیاد به نظر من

طرز تهیه:
تخم مرغ و شکر و وانیل رو به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم میزنیم تا کشدار و سفید بشه
همزمان دورگیری هم بکنین توی طعم واقعا تاثیر داره
بعد شیر و گلاب و پودر هل و روغن رو اضافه کنین و هرکدوم رو در حد ۳۰ ثانیه هم بزنین
توستر رو هم از قبل به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه فقط المنت پایین روشن کنین تا گرم بشه
آرد و بیکینگ پودر رو دو بار الک کنید و داخل کاسه مواد تخم مرغی بریزین و با ریسک به یک طرف هم بزنین تا پف کیک نخوابه
قالب کیک رو هم روغن جدا کننده یا روغن معمولی به همراه یه ذره آرد چرب کنید تا کیک نچسبه به قالب
مواد رو بریزین تو قالب و با یه سیخ چوبی یکم هم بزنین تا حبابش گرفته بشه و یک دست پف کنه
بعد به مدت ۴۵ دقیقه داخل توستر فقط المنت پایین در طبقه وسط بذارین
اواخر پخت با سیخ چوبی تست کنین اگر نچسبید حاضره
نوش جان

این دستور برای قالب ۱۵ سانتی اگه قالبت بزرگتر یا کوچیکتره بگو مقدار دقیقشو برات بنویسم
آرد ۳ لیوان فرانسوی
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲ لیوان
شیر نصف لیوان
گلاب یک سوم لیوان
روغن مایع نصف لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل یه کوچولو
پودر هل یک قاشق چایخوری

اگه هل و گلاب داری من دستور کیک هل و گلاب بدم
خیلییی خوشمزه و خوش عطره
تو توستر میپزم منم

سوال های مرتبط

مامان نادیاویاسین مامان نادیاویاسین ۱ سالگی