واضح حرف نزدن دلیل نمیشه ک مشکلی داشته باشه همینه تلاش واسه حرف زدن داره یعنی دیر به حرف میاد همه یه شکل نیستن
باید دکتر ببینهونظر بده اینجور با دوتا دلیل نمیشه گفت
بال بال زدن
عدم واکنش به اسم
نداشتن ارتباط چشمی
نوک پا راه رفتن
ضربه زدن به خود
کارهای خطرناک رو بدون ترس انجام دادن
ردیف چیدن وسایل بازی
انجام کارهای تکراری مثل چرخوندن چرخ ماشین به دفعات زیاد
تاخیرگفتار
اینا چندتا از نشونه های اوتیسم
باید حتما بره پیش کاردرمانگر و گفتاردرمانگر،اونا تشخیص دقیق میدن و بعد کارشونو انجام میدن
بگو ببرن نقشه مغزی ازش بگیرن پیش دکتر مغز و اعصاب اونجا مشخص میشه
ولی خوب بچه های این سنی ترسو اینارو زیاد نمیفهمن
عزیزم نگران نباش . پدرو مادرش هستن خدا رو شکر
شما بفهمید اوتیسمه یا نه چه کاری ازتون برمیاد؟ شاید باشه شاید هم نه .
اینجور که میگید علایم اوتیسمه
اوتیسم یا بیش فعال باشه کمکی که از شما بر نمیاد
اره عزیزم خیلی احتمال داره
باید زودتر با کاردرمان شروع شده
خانوما خواهش میکنم هر اطلاعی دارین دریغ نکنین
همش تو اینترنت و گهواره دارم علائم اوتیسم رو میخونم
خیلی دل نگرانم براش
سلام عزیزم خوبی گفتی برا سوالات آیین نامه آیدی روبیکا بدم ولی روبیکا ندارم آیدی ایتا رو بهت بدم برام میفرستی
عزیزم هیچ مشکلی نداره به نظرم اینکه کامل صحبت نمیکنه دلیلیش شاید اینه که تنهاست من پسرم تازه حرف زدنش خوب شده وگرنه دیر به حرف افتاد و زیاد حرف نمیزد اینکه ارتباط چشمی نداره شاید سر گرم بازیه به نظرم اصلا نگران نباش
عزیزم هیچکی اندازه من برای اتیسم دکتر نرفته میتونی زنگ بزن بگم بهت
تشخیص اوتیسم خیلی سخته اما اگر چندمورد میگم باهم داشته باشه احتمال رو بالا میبره یکی اینکه ارتباط چشمیش ضعیفه. دوم ارتباط نمیکیره با بچه ها، سوم عاشقه کارهای تکراریه ، بال بال میزنن، زود خسته میشن و قشقرق بپا میکنن و خییییییلی سخت آروم میشن . این گفتار اینا میگی مهم نیس خیلی
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.