والا من تو ۱۵ هفتگی ۳۸ سرویکسم بود ولی یهویی درد زایمان گرفتم از درد خوابیدم ،رفتم دکتر گف ۳ سانت رحمت باز شده دیگه سونو هم نشدم بدونم سرویکسم اومده پایین یا نه گفت باید سرکلاژ بشم
تو سونو انتی سرویکس نوشته کم باشه دستور سرکلاژ میده دکتر تا نهایت ۲۱ هفته بعدش خطرناکه
من سر حفت بچه هام هم طول سرویکسم کم بود هم جفتم پایین بود به خاطر همین سرکلاژ کردم.والا من تا هفته ۱۹هم دیدم که سرکلاژ شدن.
با سونو میشه فهمید ولی برای دقت بالا سونو واژینال
باز بودن دهانه رحم و سنوهایی که انجام میدی طول سرویکس توش نوشته شده و کسی که یدفه دردش بگیره یا لکه بینی و خونریزی و اینا داشته باشه و بعد معاینه بشن و دهانه رحمشون باز شده باشه سرکلاژ میشن و تو گهواره دیدم از سرویکس ۳۰ به پایین سرکلاژ شدن
طول دهانه رحم(سرویکس)وقتی کم باشه توی سونو گرافی ها مشخص میشه اونوقت به صلاحدید دکتر سرکلاژ میکنن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.