سونوگرافی زیاد در بارداری برای جنین خطرناک است ؟

۳ پاسخ

هرچیزی حتی اب خوردن زیادش ضرر داره
سونو هم اشعه است
اعتدال رعایت کن

سوال منم هست حالا میگن دو تا کار دیگه میسه کرد جای سونو یکی نوار قلب یکی صدای قلب با دستگاه حالا نمیدونم چقدر درسته یا ب کار میاد

سونو گرافی که دکتر خودش میگه رو برو ولی در کل ضرر نداره

سوال های مرتبط

مامان محمّـــدصدرا مامان محمّـــدصدرا ۸ ماهگی
🔰 #سونوگرافی_NT : این سونوگرافی معمولاً طی هفته یازده تاهفته سیزدهم بارداری و به عنوان بخشی از غربالگری‌های سه ماهۀ اول انجام می‌شود. در سونوگرافیNT ، میزان مایع پشت گردن جنین و ضخامت آن بررسی می‌شود. نتیجۀ این سونوگرافی، احتمال ابتلا به اختلالات کروموزومی مانند سندرم داون و تریزومی ۱۸ را تعیین می‌کند.

🔰 #سونوگرافی_آنومالی: سونوگرافی آنومالی معمولاً در سه ماهۀ دوم بارداری و بین هفته‌های ۱۶ تا ۱۸ تجویز می‌شود. در این سونوگرافی جنین برای یافتن هر نوع نقص ساختاری و مشکلات رشد، به دقت بررسی می‌شود. متخصص سونوگرافی، اجزای بدن جنین را برای وجود هر نوع مشکل احتمالی در قلب، شکم، ستون فقرات، صورت و سایر بخش‌ها بررسی می‌کند. همچنین وضعیت جفت و محل قرارگیری آن و بند ناف مورد بررسی قرار می‌گیرد و امکان تعیین جنسیت جنین نیز امکان‌پذیر است.

🔰 #آخرین_سونوگرافی: بعد از هفتۀ ۲۸ بارداری یک سونوگرافی دیگر برای بررسی میزان رشد جنین و وزن او به نسبت سن جنین انجام می‌شود. طول استخوان‌های دور سر، ران و دور شکم وزن جنین را تخمین می‌زنند و آن را به نسبت وزن مناسب برای هفتۀ بارداری مقایسه می‌کنند

👩‍⚕ 🌱‌‎‎‎‎‌
🌺