آزمایش سلفری با آزمایش nt چه فرقی میکنه

۵ پاسخ

ازمایش nt از هفته ۱۲ تا ۱۴ وقت داری انجامش بدی و مهم ترین ازمایش هستش که سلامت جنین رو با اندازه گیری تیغه بینی و مایع پشت گردن اندازه گیری میکنه دکتر و عددش اگر زیر ۲/۵ باشه جنین سالمه و مشکلات سندروم داون و… نداره
در ازمایش سلفری اگر مرحله ی اول سونو و ازمایش nt خطر نشون داره و عددش بالا بود میفرستن ازمایش سلفری که دقیقا اونجا مطمئنن میگه مشکل هست یا خیر ، همه رو سلفری نمیفرستن فقط کسانی رو میفرستن که عدد nt شون مشکل داشته باشه

عزیزم ان تی فقط سندروم داون با یه تریزومی دیگه چک میکنه اما سل فری اکثر مشکلات ژنتیکی رو بررسی میکنه و جنسیت رو هم دقیق میگه

انتی ۷۵ درصد دقت داره سلفری ۹۹

سلفری ژنتیکی و دقیق تر بررسی میشه ولی انتی کلی بررسی میشه

هر دو آزمایش خونه
انتی زود جوابش میاد سل فری دیر
انتی ارزون تره، سل فری گرونتر
انتی دقیق نیست، سل فری دقیقه
انتی آزمایش غربالگری هست که میاد با آمار و احتمال، احتمال سندروم داون رو میده اما سل فری میاد کرموزوم ها را دقیق میشماره و سندروم داون و دقیق میگه، تو سندروم دان یه کروموزوم اضافه هست

سوال های مرتبط

مامان پرنسا مامان پرنسا هفته بیست‌ونهم بارداری