سوال های مرتبط

مامان امیر علی مامان امیر علی ۱ سالگی
خرما بدون هسته ۲۵۰ گرم
آرد نخودچی ۶۰گرم
کره ۳۵گرم
پودر هل یه قاشق چایخوری
پودر دارچین یک دوم قاشق چایخوری
گردو خرد شده ۶۰ گرم
کنجد ۳۰ گرم
طرز تهیه:
آرد نخودچی رو ده دقیقه با حرارت کم رو گاز تف داده بعد الک میکنیم و دوباره به تابه برمیگردونیم بعد هل و دارچین و کره رو بهش اضافه میکنیم تا وقتی هم می‌زنیم تا حالت پودری بگیره زیرشو خاموش میکنیم
بعد خرما رو داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته اندازه یه قاشق هم روغن بزنید خوب هم بزنید تا خرما ها داغ بشن حدود یه 8دقیقه باشه کافیه حرارت رو خاموش کنید
خرما تا داغه داخل یه ظرف دیگه برزید بهش گردو و کنجد و آرد نخودچی رو اضافه کنید خوب ورز بدین تا جمع بشه یه خمیر لطف بشه بعد داخل قالب مثل من پودر کنجد بریزید( پودر نارگیل یا پودر پسته تزیینش سلیقه ای عزیزان )و اندازه یه گردو از مواد رو بزارید و خوب فیکس کند داخل قالب و به مدت دو ساعت بزارید یخچال بعد از قالب جدا کنید بدین کوچلوهاتون نوش جان کنن
اگه قالب هم ندارین با دست گرد کنید داخل پودر کنجد یا پودر نارگیل یا پودر پسته بغلتونید و بزارید پخچال
مامان فندوق مامان فندوق ۱ سالگی
قـنـدهـاے مـیـوه اے و ٺـݫئـیـنـے 😍🍬
« #خاطره_پز 🌸 »
مواد لازم :
• پودر قند ۳ قاشق غذاخوری
• پودر ژلاتین ½ قاشق چای‌خوری
• آب ۳ قاشق غذاخوری
• رنگ خوراکی چند قطره
• اسانس میوه‌ای یا طعم‌دهنده دلخواه
• (هل، گل محمدی، دارچین)
طرز تهیه:
اول پودر ژلاتین رو با آب مخلوط کن و چند دقیقه صبر کن تا حالت اسفنجی بگیره. بعد بذارش روی بخار کتری (بن‌ماری) تا کاملاً شفاف و روان بشه.
پودر قند رو داخل ظرف بریز، ژلاتین حل‌شده رو بهش قطره قطره اضافه کن. بعد رنگ خوراکی و طعم‌دهنده دلخواه (مثل هل یا گلاب یا دارچین) رو اضافه کن و شروع کن به مخلوط کردن.
کم‌کم مواد رو هم بزن تا حالت خمیری بگیره. اگه دیدی خیلی شله، کمی پودر قند اضافه کن. اگه خیلی سفت شد، یکی دو قطره آب بزن.
خمیر که آماده شد، روی سطحی که پودر قند پاشیدی با وردنه بازش کن (خیلی نازک نه، متوسط باشه). بعد با کاتر مخصوص قند قالب بزن.
قندها رو آروم جدا کن و روی سینی بچین، بذار چند ساعت در دمای محیط بمونه تا کاملاً خشک و سفت بشه.
نکات مهم
• خمیر نباید خیلی خمیری و چسبناک باشه، چون به کاتر می‌چسبه
• قوام درست اینه: وقتی جمعش می‌کنی، همون فرم رو نگه داره و وا نره
• رنگ رو کم‌کم اضافه کن که کنترلش دستت باشه
• برای طعم‌های متنوع می‌تونی از هل، دارچین، گل محمدی یا اسانس میوه‌ای استفاده کنی

یه قند خوشگل و خاص برای کنار چای 😍🍓🍬
درست کردی عکسشو برام بفرست 🩵🤌🏻

#قند #قند_میوه_ای #قند_تزئینی #قند_تزیینی
مامان پارسا مامان پارسا ۲ سالگی
سلام مامانا حال همگیتون خوبه ؟🩷
به پسرم استامینوفن دادم و خوابش برده
یه چند مدت بود میخواستم حلوا زنجبیلی درست کنم
امروز برای اولین بار درست کردم خیلی خوشمزه شده ، برای اولین بار بد نبود 😄
پیشنهاد میکنم حتما تو خونه درست کنید و لذت ببرید
البته من پودر کاکاعو ام اضافه کردمو دورنگ درست کردم
بستگی به سلیقه خودتون داره ☘️🌹
دستورشو میذارم اگه دلتون خواست درست کنید 🌻
مواد لازم :
۳ لیوان فرانسوی آرد
سه چهارم لیوان روغن
زنجبیل به دلخواه ( بخورید هرچقدر دوست داشتید کم یا اضافه کنید )
پودر قند یک الی لیوان و نیم

آرد و پانزده الی بیست دقیقه تفت بدید تو حرارت ملایم تا بوی خامیش بره بعد روغن و اضافه کن و خوب هم بزنید زیرشوخاموش کنید پنج دقیقه تا خنک بشه
بعد پودر قند و زنجبیل و اضافش کنید ( پودر هلم برای خوش عطر شدن میتونید استفاده کنید که کاملا اختیاریه میتونید نزنید ) و خوب بهم بزنید
با قاشق یکم سخته میتونید دستکش بپوشید قشنگ با دستتون ورز بدید مواد به خورد هم برن
یه قسمت و جدا کنید و بهش پودر کاکاعو اضافه کنید
مقدارشم اختیاریه
حلوای زنجبیلی و داخل بشقاب یا ظرف بریزید و با پشت قاشق تو سطح پخش کنید سه چهار دقیقه بذارید یخچال خودشپ بگیره بعد لایه کاکاعو رو اضافه کنید
بعدم که آماده ست نوش جونتون
برا من یکم نرم تر شده چون روغنشو اضافه ریختم
کمتر بریزید حلواتون محکم تر بشه 🌷🌷