خرما بدون هسته ۲۵۰ گرم
آرد نخودچی ۶۰گرم
کره ۳۵گرم
پودر هل یه قاشق چایخوری
پودر دارچین یک دوم قاشق چایخوری
گردو خرد شده ۶۰ گرم
کنجد ۳۰ گرم
طرز تهیه:
آرد نخودچی رو ده دقیقه با حرارت کم رو گاز تف داده بعد الک میکنیم و دوباره به تابه برمیگردونیم بعد هل و دارچین و کره رو بهش اضافه میکنیم تا وقتی هم می‌زنیم تا حالت پودری بگیره زیرشو خاموش میکنیم
بعد خرما رو داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته اندازه یه قاشق هم روغن بزنید خوب هم بزنید تا خرما ها داغ بشن حدود یه 8دقیقه باشه کافیه حرارت رو خاموش کنید
خرما تا داغه داخل یه ظرف دیگه برزید بهش گردو و کنجد و آرد نخودچی رو اضافه کنید خوب ورز بدین تا جمع بشه یه خمیر لطف بشه بعد داخل قالب مثل من پودر کنجد بریزید( پودر نارگیل یا پودر پسته تزیینش سلیقه ای عزیزان )و اندازه یه گردو از مواد رو بزارید و خوب فیکس کند داخل قالب و به مدت دو ساعت بزارید یخچال بعد از قالب جدا کنید بدین کوچلوهاتون نوش جان کنن
اگه قالب هم ندارین با دست گرد کنید داخل پودر کنجد یا پودر نارگیل یا پودر پسته بغلتونید و بزارید پخچال

تصویر
۷ پاسخ

عزیزم با آرد دیگه ای هم میشه؟

مرسی گلم 🌸

مرسی گلم 🥰🌺

چقدر عالی مرسی 😍

بافتش چطوریه نرمه با دست له میشه؟

مرسی عزیزم😍

اینم عکس قالب سیلیکونی من

تصویر

سوال های مرتبط

مامان آرن مامان آرن ۱ سالگی
عصرونه داریم چه عصرونه ای
کیک یزدی با طعم باقلوا🤌😋
دستورش اینه که ۴تا تخم مرغ هم دمای محیط رو با وانیل و یه قاشق چایخوری پودر هل و یه لیوان شکر ده دقیقه با همزن میزنیم تا کرمی و کشدار بشه بعد بهش یه لیوان روغن اضافه میکنیم نصف لیوان شیر همدمای محیط رو با نصف لیوان گلاب مخلوط میکنیم و بهش چندقاشق زعفرون دم کرده غلیظ اصافه و مخلوط میکنیم ترکیب شیر و گلاب و زعفرون درنهایت باید یک لیوان بشه اونم به مواد اضافه میکنیم و یه قاشق چایخوری عسل برای اینکه کیکای براقی داشته باشیم دو لیوان آرد و یه قاشق بیکینگ پورد مخلوط میکنیم و سه بار الک میکنیم و طی دو مرحله به مواد اضافه میکنیم و اروم با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی هم میزنیم قالبای کیک یزدی رو کاغذ مخصوص کیک یزدی میچینیم و دو سوم قالب رو از مواد پر میکنیم و داحل فری که ۲۰ دقیقه از قبل گرم شده به مدت ۳۰تا۳۵ دقیقه میپزیم وقتی کیکا روش طلایی شد با خلال دندون تست میکنیم اگه بهش نچسبید پخته ،نوش جونتون🥰
#پوشک
#شیرخشک
#فرزند پروری
مامان پارسا مامان پارسا ۲ سالگی
سلام مامانا حال همگیتون خوبه ؟🩷
به پسرم استامینوفن دادم و خوابش برده
یه چند مدت بود میخواستم حلوا زنجبیلی درست کنم
امروز برای اولین بار درست کردم خیلی خوشمزه شده ، برای اولین بار بد نبود 😄
پیشنهاد میکنم حتما تو خونه درست کنید و لذت ببرید
البته من پودر کاکاعو ام اضافه کردمو دورنگ درست کردم
بستگی به سلیقه خودتون داره ☘️🌹
دستورشو میذارم اگه دلتون خواست درست کنید 🌻
مواد لازم :
۳ لیوان فرانسوی آرد
سه چهارم لیوان روغن
زنجبیل به دلخواه ( بخورید هرچقدر دوست داشتید کم یا اضافه کنید )
پودر قند یک الی لیوان و نیم

آرد و پانزده الی بیست دقیقه تفت بدید تو حرارت ملایم تا بوی خامیش بره بعد روغن و اضافه کن و خوب هم بزنید زیرشوخاموش کنید پنج دقیقه تا خنک بشه
بعد پودر قند و زنجبیل و اضافش کنید ( پودر هلم برای خوش عطر شدن میتونید استفاده کنید که کاملا اختیاریه میتونید نزنید ) و خوب بهم بزنید
با قاشق یکم سخته میتونید دستکش بپوشید قشنگ با دستتون ورز بدید مواد به خورد هم برن
یه قسمت و جدا کنید و بهش پودر کاکاعو اضافه کنید
مقدارشم اختیاریه
حلوای زنجبیلی و داخل بشقاب یا ظرف بریزید و با پشت قاشق تو سطح پخش کنید سه چهار دقیقه بذارید یخچال خودشپ بگیره بعد لایه کاکاعو رو اضافه کنید
بعدم که آماده ست نوش جونتون
برا من یکم نرم تر شده چون روغنشو اضافه ریختم
کمتر بریزید حلواتون محکم تر بشه 🌷🌷
مامان آرن مامان آرن ۱ سالگی
عصرونه واسه جوجه طلایی🐥
کیک گلاب و زعفران که با یکم کرم پسته و میوه های تازه و میوه های استوایی خشک تزیین شده 🤩🥧
طرز تهیش همون مثل کیکای معمولیه فقط من پیمانه رو یه چیز خیلی کوچولو گرفتم که درنهایت یه کیک کوچولو میده
یدونه تخم مرغ هم دمای محیط رو با یکم وانیل با همزن میزنم تا کرمی بشه بهش یه قاشق عسل و یه قاشق شکر اضافه میکنم دوباره هم میزنم نصف پیمانه روغن من از مخلوط کنجد و زیتون استفاده میکنم ، شیر هم دمای محیط رو با یه قاشق زعفرون دم شده و یکم گلاب مخلوط میکنم مخلوطشون میشه اندازه یه پیمانه و به مواد اضافه میکنم و در حد مخلوط شدن هم میزنم یه پیمانه آرد رو با یه قاشق چایخوری بکینگ پودر مخلوط میکنم و به مواد اضافه میکنم نصف پیمانه هم پودر مغزیجات اگه اینو خواستین حذف کنید به جاش آرد اضافه کنید قالب رو چرب میکنم با کره و موادو داخلش میریزم روشو کنجد میپاشم و به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه میپزمش این کیک زیاد شیرین نیست چون شکر نداره اگه خواستین شیرین تر باشه شکر رو بیشتر بریزید ولی چون واسه بجه هاس نزنید بهتره 🥰
#پوشک
#شیرخشک