۷ پاسخ

قانونیشو نمیدونم ولی توافقی بین خودتون اگه کسی بینتون مشکلی نداره میشه اما برای اینکه بدانین چه ارثی جا مانده بایدانحصاروراثت کنین وبرای ثبتش دادگاه براتون مینویسه

اگر وراث راضی به تقسیم مساوی باشن مشکلی نداره
اگر وصیت نامه باشه طبق اون باید عمل بشه

عزیزم باید اول برن انحصار وراثت بعد طی مراحل قانونی میتونن اقدام کنن برا تقسیم ارث
دختر یک سهم پسر دو سهم درصورت نوشته محضری از مرحوم که مساوی تقسیم بشه میتونن مساوی تقسیم کنن
یا اگرخواهرا و برادرا باهم توافق کنن تقسیم کنن یه اندازه

آره ولی با در نظر گرفتن شرایط مشخص شده و اینکه همه ورثه رضایت کامل داشته باشن

ببین یه چیزایی مثل پول تو بانک با زمین و ملک که سند ثبتی دفترچه با تکبرگ داشته باشه و ماشینی که بنام شخص فوت شده هست باید طبق قانون ارث تقسیم بشه . ولی ملکی که ثبتی نیست یا طلا و پول تو خونه یا ماشینی که قانونی بنام شخص نباشه رو میشه با تقلب غیر از ارث تقسیم کرد یا گرفت اونم بقیه وراث باید شکایت کنن پس بگیرن از کسی که تقلب کرده

اره در این صورت میشه توافقی حتی میشه بعضیاش کمتر ببرن و ب بقیه ببخشن دیگه اینجا اختیاری

بله بصورت مساوی میتونین بین دختر و پسر تقسیم کنین

سوال های مرتبط