۱۱ پاسخ

عزیزم حتما حتما حتما اگه ندادی ی دوره امگا یده معجزه میکنه
من به چشم دیدم که میگم
منم به پسرم میدم خیلی خوب بود

راه میوفته نگران نباش پسر منم همین طوره

دخترا زودتر حرف میزنن با پسرت مقایسه نکن. پسر منم مثل پسرت فعل هارو کم میتونه بکه تازه ۳کلمه ای یادگرفته عجله نکن یاد میگیره بیشتر باهاش حرف بزنین

اگه تلفظ همه حروف الفبا رو بلده نگرانی ندارع
دختر من ک هنوزم درست حرف نمیزنه

اره بابا انگلیسی هم حرف میزنه آدم میخوره 😍🧿

پسرمنم فعلاهارونمیگه آب میخادمیگه مامان آب دیگه میخامونمیگه قشنگ همه چیزمیگه ولی فعل هارونه

دختر من کامل حرف می‌زنه
اما دختر دوستم که یکی دو هفته بزرگتره نه کلمه میگه
اما دقت و توجهش کاملا عادی و عالیه.خود مامانه دیر به حرف اومده پس ممکنه ژنتیکی باشه

اوه حسابی همه چیو کامل میگه. البته خیلی باهاش حرف میزدیم. خیلی بازی کردم خیلی کتاب خوندم خیلی آهنگ گوش کرده و همه ی اینا مؤثره

دختر من کاملا تواین سن ک بوود مث ادم بزرگا حرف میزد

آره،تازه چند تا شعر هم یاد گرفته میخونه
ماه دیگ تولدشه ازالان داره تولد تولد میخونه واسه خودش 😂☺️

من براش کارتون خریده بودم از یه گفتار درمانی
خیلی پیشرفت کرده پسرم

سوال های مرتبط

مامان لیام مامان لیام ۳ سالگی
مامانا به نظرتون پسر من نیاز به گفتار درمانی داره؟
پسر من دو زبانه هست یعنی از اول براش کارتن های انگلیسی گذاشتم و چون باباش باهاش انگلیسی حرف میزد الان بیشتر انگلیسی حرف میزنه تقریبا ۵،۶ تا شعر انگلیسی رو بلده و تو روزمره وقتی مثلا میخواد بگه کفشم رو بده فقط منظورشو میرسونه میگه شوز شوز،اگر ببینه ما حواسمون نیست میگه کفش ،
(منظورم اینه کامل نمیگه کفشم رو بده)و متوجه شده ما فارسی حرف میزنیم.
،
بیشتر کلمه هایی که به کار میبره فارسیش هم میتونه بگه و اگر متوجه بشه که ما حواسمون نیست سریع فارسی میگه.
اما من الان میبینم هم سن و سالاش کاملا حرف میزنن ولی پیر من هنوز یک کلمه ای فقط منظورشو میرسونه یعنی مثلا همه ی کلمه های جمله (مامان بریم پارک ؟)رو میتونه بگه اما جمله بندی نمیکنه.
یعنی هنوز جمله بندی نمیکنه(اینم بگم نوه های سمت خانواده همسرم خیلی دیر حرف میزنن تقریبا ۴،۵ سالگی مسلط میشن)حالا لیام که این وسط داره دو زبانه هم میشه،
یادداشت کردم ۲۰۰،۳۰۰ کلمه فارسی رو هر روز به کار میبره اما جمله بندی نمیکنه اما دایره لغات انگلیسیش بیشتره.
دو سه تا شعر فارسی و لالایی هم میخونه.
به نظرتون نسبت به سنش و دو زبانه بودنش کمه؟