۷ پاسخ

پسرم تا ۲نیم سالگی همون در حد چند کلمه میگفت بعد اون روان شد کم کم

آره عزیزم خوبه من پسرم دوسال کامل حرف می‌زد ولی دخترم دوسال و نیم شرو کرد الان دیگه کامل خوبه

پسر من تا قبل عید بلد نبود خوب صحبت کنه.بیشتر کلمه میگفت.چون خودش تنها بود گفتیم شاید بخاطر اونه حدود یک ماه یک ماهو نیم همش پیش بچه های عمش بود خیلی باهاش حرف میزدن حرف زدنش خوب شده چن تا هم تخم کفتر بهش دادیم شاید این هم تاثیر داشته روش.الان ی جمله هایی میگه پشمام میریزه.

برا هیچی عجله نکن بچه خودشو گم میکنه هر بچه ای متفاوته بوقتش قشنگ حرف میزنه پسر من تازه شروع کرده حرف بزنه

منم پسرم دیر به حرف افتاده. تازه داره جمله میگه. اونم کامل نه. نگران نباش. بچه ها باهم فرق دارن من دیروز داخل ایستگاه اتوبوس بودم از یه زنی پرسیدم گفت منم پسرم دیر به حرف افتاده دیگه ۳سالگی شروع کرد به حرف زدن هنوزم کامل حرف نمیزنه.

اگ دو سالشه خوبه دو یه ماه دیگ کامل حرف میزنه

دو سالشه یا سه سال؟ اگر دو سالشه خوبه

سوال های مرتبط

مامان لیام مامان لیام ۳ سالگی
مامانا به نظرتون پسر من نیاز به گفتار درمانی داره؟
پسر من دو زبانه هست یعنی از اول براش کارتن های انگلیسی گذاشتم و چون باباش باهاش انگلیسی حرف میزد الان بیشتر انگلیسی حرف میزنه تقریبا ۵،۶ تا شعر انگلیسی رو بلده و تو روزمره وقتی مثلا میخواد بگه کفشم رو بده فقط منظورشو میرسونه میگه شوز شوز،اگر ببینه ما حواسمون نیست میگه کفش ،
(منظورم اینه کامل نمیگه کفشم رو بده)و متوجه شده ما فارسی حرف میزنیم.
،
بیشتر کلمه هایی که به کار میبره فارسیش هم میتونه بگه و اگر متوجه بشه که ما حواسمون نیست سریع فارسی میگه.
اما من الان میبینم هم سن و سالاش کاملا حرف میزنن ولی پیر من هنوز یک کلمه ای فقط منظورشو میرسونه یعنی مثلا همه ی کلمه های جمله (مامان بریم پارک ؟)رو میتونه بگه اما جمله بندی نمیکنه.
یعنی هنوز جمله بندی نمیکنه(اینم بگم نوه های سمت خانواده همسرم خیلی دیر حرف میزنن تقریبا ۴،۵ سالگی مسلط میشن)حالا لیام که این وسط داره دو زبانه هم میشه،
یادداشت کردم ۲۰۰،۳۰۰ کلمه فارسی رو هر روز به کار میبره اما جمله بندی نمیکنه اما دایره لغات انگلیسیش بیشتره.
دو سه تا شعر فارسی و لالایی هم میخونه.
به نظرتون نسبت به سنش و دو زبانه بودنش کمه؟