۵ پاسخ

عزیزم ژنتیک هم هست ثمین اولین کلمه ای که گفت مامان بود تو 6ماهگی تا یک سالگیش کلمه زیاد میگفت الان جمله بندیش کامله مث ماها حرف میزنه مامانم میگه من خودم اینجوری بودم ولی مادرشوهرم میگه شوهرم دیر حرف زد الان انقد حرف میزنه سرمون میره از دستش ولی در کل زیاد صحبت کن باهاش جمله های کوتاه و کاربردی زیاد بهش بگو بعد رفته رفته طولانی تر کن جمله هارو جمله هایی که بیشتر استفاده میشه در طول روز

آرکان هم اینجوریه خیلی کلمه میگع جمله در حد آب بده..باز کن.تموم شد😁
این چیه..غذا بده
همینا رو میگع..نه عزیزم نیازی نیست.گفتار درمانی شکنجه میکنن
خودت اونقدر حرف بزن اونم تکرار میکنه

پسر منم همینه. فقط در حد بابا رفت اومد
تموم شد در این حده

دختر منم همینه

پسر منم اینجوریه کلمه زیاد میگه حتی ب غلط ولی جمله بندی نداره

سوال های مرتبط

مامان لیام مامان لیام ۳ سالگی
مامانا به نظرتون پسر من نیاز به گفتار درمانی داره؟
پسر من دو زبانه هست یعنی از اول براش کارتن های انگلیسی گذاشتم و چون باباش باهاش انگلیسی حرف میزد الان بیشتر انگلیسی حرف میزنه تقریبا ۵،۶ تا شعر انگلیسی رو بلده و تو روزمره وقتی مثلا میخواد بگه کفشم رو بده فقط منظورشو میرسونه میگه شوز شوز،اگر ببینه ما حواسمون نیست میگه کفش ،
(منظورم اینه کامل نمیگه کفشم رو بده)و متوجه شده ما فارسی حرف میزنیم.
،
بیشتر کلمه هایی که به کار میبره فارسیش هم میتونه بگه و اگر متوجه بشه که ما حواسمون نیست سریع فارسی میگه.
اما من الان میبینم هم سن و سالاش کاملا حرف میزنن ولی پیر من هنوز یک کلمه ای فقط منظورشو میرسونه یعنی مثلا همه ی کلمه های جمله (مامان بریم پارک ؟)رو میتونه بگه اما جمله بندی نمیکنه.
یعنی هنوز جمله بندی نمیکنه(اینم بگم نوه های سمت خانواده همسرم خیلی دیر حرف میزنن تقریبا ۴،۵ سالگی مسلط میشن)حالا لیام که این وسط داره دو زبانه هم میشه،
یادداشت کردم ۲۰۰،۳۰۰ کلمه فارسی رو هر روز به کار میبره اما جمله بندی نمیکنه اما دایره لغات انگلیسیش بیشتره.
دو سه تا شعر فارسی و لالایی هم میخونه.
به نظرتون نسبت به سنش و دو زبانه بودنش کمه؟