خانم ها ی تبریزی برای آش دندونی چی میزنید؟؟

۵ پاسخ

گندم و نخود

ما گندم و نخود جدا جدا خیس میکنیم و میذاریم بپزه بعد باهم قاطی میکنیم و آب قلم و کشمش و پیاز داغ هم بهش اضافه میکنیم که باهم قل بخورن و خووب لعاب بندازه برا تزئینشم بادوم و گردو و... اینجور چیزا استفاده میکنیم

تبریزیا گندم و اب قلم و کشمش درست میکنن بعد سرو روش هم پر ملااااات اجیل میریزن ولی من الان عروس عجب شیرم اینجا توش بجای کشمش نخود میزنن بعلاوه سیرابی بنظر من مفید تر و خوشمزززه تره برا دخترمم ب روش اینجا درست کردم
گندم رو جدا یک روز کامل خیس کردم بعد پختم نخود هم جدا باز پختم سیرابی رو یک دور جوشوندم ریختم دور بعدش گذاشتم از شب تا فردا ظهر حسااااابی پخت اب قلمم جدا درست کردم ریختم توش بعد پختن سیرابی گندم و نخود اضافی کردم کمی زردچوبه ریختم و نمکش چک کردم یکمم باهم قل زدن و لعاب انداختن نعناع داغ ریختم توش میتونید نعناع خشک معمولی هم بزنید روشم با پیاز داغ و نعناع داغ تزئین کردم

شیر گندم کشمش نخود نمدونم زیاد محتویاتش همین مادربزرگم درست می‌کنه

یه دستور خوب بزارن ماهم استفاده کنیم😋

سوال های مرتبط

مامان علی 😍 مامان علی 😍 ۱۲ ماهگی
مامان مامان آلانور ♥️ مامان مامان آلانور ♥️ ۱۲ ماهگی
مامان آوینا مامان آوینا ۱۷ ماهگی
مامان اسرا سادات مامان اسرا سادات ۱۴ ماهگی