تالاسمی چیه میشه بگین

۴ پاسخ

تالاسمی یک نوع خاص از کمخونیه
که دوتا زیر شاخه داره
تالاسمی مینور
و تالاسمی ماژور
تالاسمی مینور خطر کمتری داره و افراد میتونن عادی زندگی کنن
اما تالاسمی ماژور خطرناکه باید خون اهدایی بگیرن

کم خونی زیاد دو نوع داره یکی خفیف که اصطلاحا میگن مینور
یکی خیلی حاد که حتی بعضی وقتا باعث اختلال تو اعضا میشه و از صورتم میشه فهمید اصطلاحا میگن ماژول

تالاسمی مینور اگر باشه یک جور کم خونی که منم دارم ولی اصلا مشکلی نیست این طور افراد مثل بقیه زندگی میکنن توزندگی روز مرشونم مشکلی ندارن ولی تالاسمی ماژور خطرناک واین طور افراد برای ادامه زندگی نیاز به خون اهدایی دارن

دو نوع مینور کم‌خونی خفیف
ماژول کم‌خونی شدید
دومی خطر ناک تره از قیافه مشخصه

سوال های مرتبط

مامان رستا 🩷🩷 مامان رستا 🩷🩷 ۶ ماهگی
مامان عسلچه مامان عسلچه ۸ ماهگی
صفا صفا قصد بارداری
مامان یلدیزسو مامان یلدیزسو قصد بارداری
مامان امیررضا مامان امیررضا هفته سی‌ودوم بارداری
سپيده سپيده قصد بارداری
مامان یلدیزسو مامان یلدیزسو قصد بارداری