تشخیص اوتیسم خیلی سخته. حتی بین متخصصین اعصاب و روان کودکانم اختلاف زیاد پیش میاد. باید چندتا پزشک تایید کنن. چون علائمش خیلی شبیه بی بی دیجیتال و بیش فعالیه.
الان نت قطعه وصل شد پیج دکتر صبا ترابیان رو از اینستا پیدا کن. خودش مرکز اموزش اوتیسم توی کالیفرنیا داره و دوتا فرزندشم اوتیستیک هستن. خیلی به دانشت کمک میکنه
اطلاعات زیادی ندارم اما فک کنم این علائم رو داره ک ارتباط چشمی برقرار نمیکنه
واکنشی نسبت به اسمش نداره
رو پنجهراه میرن
تو گفتارشون تاخیر دارن
رفتارای تکراری و....
ارتباط چشمی مهم ترین چیزه
اگه علائم واضحی داره باید ببری پیش متخصص
دکتر مغز و اعصاب یا اعصاب و روان تشخیص میدن یا مثلا حرکت های تکراری پشت سر هم میکنن
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.