۳ پاسخ

نخود نصف لیوان
لوبیا قرمز نصف لیوان کمتر
لوبیا چیتی نصف لیوان
عدس نصف لیوان
همه رو خیس کن ی ۲۴ ساعت بهتر
بعد ابش بریز بره ی پیاز ریز کن سرخ کن زردچوبه و نمک و ادویه بزن بعد سیر اضافه کن ی تف بده ی کم نعنا داغ بریز بعد حبوبات خیس اضافه کن بزار بعد ی ساعت میپزه بهش سبزی اش بریز بعد نیم ساعت رشته اش بریز اگه عصاره سبزیجات الیت داری اضافه کن
بعد که پخت بریز تو کاسه تزیین کن با کشک و نعنا داغ و سیر داغ و پیاز داغ
بعضیها موقع خوردن اش رشته دوغ ترش میریزن
یا کشک موقع ای که رشته ریختن پختن اضافه میکنن
اون سلیقه ای
ولی اش رشته همونی که عکسش گذاشتی و من اونجوری درست میکنم دستورش دادم

حبوبات رو که برای هر نفر باید دوقاشق بریزی خوب خیس بخوره جدا جدا بپزی حتما
بعد پیازهارو خلال درشت کنی و با روغن زیاد تفت بدی بعد یک قاشق نعنا آسیاب شده اضافه کنی و تفت بدی که بوش دربیاد بعدش آب بریز به جوش که اومد یعنی قل زد سبزی رو بریز
سبزی آش باید درشت باشه حتما بعد نیم ساعت که جوشید حبوبات رو اضافه کن بزار نیم ساعت تا یکساعت باهم بجوشه بعدش هم رشته
در آخر هم سیر داغ کن با یک قاشق نعنا و ادویه بریز توش اگه دیدی رقیقه یک قاشق آرد با آب حل کن بریز که غلیظ بشه
روغن هم باید زیاد بریزی

حبوبات ( لوبیا قرمز ،نخود ،ماش ،عدش ) بزار بپزه بعد که پخت سبزی اش بریز
پیاز داغ فرااااووون با زردچوبه و سیر تفت بده بریز داخلش یکم نعناهم تفت بده بریز نعنا زیاد بریزی تلخ میشه
یک ساعت مونده که جا بیوفته رشته بریز بزار ابش کم شه و جا بیوفته

سوال های مرتبط