اخر سر که چی بشه؟
یاد میگیرن یا نه؟
الان یاد نگرف دو سال دیگ میخوای چیکارش کنی؟
من دیروز بچمو بردم پارک ینی بچه ها یه حرفایی میزدن به هم من اینجوری مونده بودم😨🫢
یکی میگف ک..... مادر هر کی نوبت من سوار تاب شه
یکی میگف کی منو لگد کرد... مادرشو فلان فلان میکنم یه بچه افغانی بود میگف بچه ها خبر داریم امریکا داره با ایران حال میکنه😐
الانم یادش ندی بره پارکی جایی کلی بچه بی ادب هست که یاد میگیره
منم دیگ تصمیم دارم نبرمش
باید رو تربیت بچه کار کرد این حرفای کثیفو به ززبون نیاره وگرنه دودول و شوشول چیز خاصی نیس
بچمم میدونه اسم اعضای بدنشو
اونجاشم به اسم شومبول میشناسه
من میگم خصوصی
اصلا بنظرم درست نیست اسم خنده دار و مسخره دو خصوصی ترین قسمت بدن بچه که خط قرمز زندگیشه
به بچه ی چیزیو یاد آوری کنی و واسش قانون بزاری فکر میکنه چخبره
اصلا چرا باید از الان اندام خصوصی شو یاد بگیره؟یا اسم بزاریم براش
مگه هی صدا کنی؟ک اسم بزاری
من به پسر بزرگم گفتم جای خصوصی
بنظرم قبل از اینک چی صداش میکنید و چی قراره صداش کنه
این مهمه ک بچه یاد بدید ی چیزایی بین خودش وشماست مثلا بچه نباید توجمع داد بزنه بیا فلانمو بشور اگر تو سرویس باشه میتونه مادرشوصدا کنه فقط بگه بیا
اگرم دستشویی داره باید بیاد در گوش مادرش بگه من دستشویی دارم
ایناست کمهمه مهم اینه بچه اسمشو بدونه اما بفهمه کجا باید بگه کجا نباید بگه
یادمه پسرعمه ام ی مدت میگف دودول و مادرپدرش هم خیلی مودبن خواهر بزرگشم همینطور پسرعموم یادش داده بود
اما بعد ۳/۴ بار کپدرش باهاش صحبت کرده بود (۳ سالش بود) دیگ میگفت کسی بگودودول میگفت زشته عیبه
ایناست کمهمه خانما بجای اینک سر اسمش باهم بحثکنید تبادل کنید تجربیاتوک چجوری بهشون یاد بدیم توجمع نگن ی سری چیزارو
تو همه ی اینا چیزی که به چشم میخوره تبعیض جنسیتیه یه جوری که با افتخار با اسامی عجیب اسم اندام پسرشونا میذارن و برای دخترا با حس بد و شرم همراهه
پسر من میگه جای جیش .جای پیپی .
و اینم کامل میدونه جای خصوصیه بچه تر که بود مامانم میبردش دستشویی ولی الان دیگه با هیچکیس جز من و باباش نمیره خودش با دست علامت ضربدر نشون میده میگه نباید جا جیشمو ببینی
زن داداشم من جای خصوصی دخترشو صدا میزنه پپخ بعد در امد به دختر منم گفت پپخ دخترت بزرگه گفتم بار اخرت باشه اینجوری حرف میزنی و درمورد دخترم و حای خصوصی دخترم نظر میدی
پسر من اسم نمیدونه ولی ازش بپرسیم اریانیک کجا بدنتو نباید غریبه ها ببیننن؟
دست میزاره ب پوشکش میگ هیس😐
اینو باباش یادش داده
والا چیزی که عیانتره اینه که از الان دارسد دختربچه ها رو تو خفقان میزارید
با افتخار از شومبول پسرتون حرف میزنید
به نظرم رو خودمون کار کنیم که اگه جای دختر خصوصیه جای پسر هم خصوصیه
من اسم خودشو میگم
چوک😅
یا ناحیه خصوصی
بچه اولم خیلی رعایت میکردم میگفتم ناحیه خصوصی تا ۵ سالگی اونم میگفت مامان ناحیه خصوصیم میخاره مامان چرا صبحا ناحیه خصوصیم سیخ میشه و....
همین که رفت مهدکودک و مدرسه فحشای +۱۸یاد گرفته دیگه پسر بچه ها عادیه
دخترم 4 سالشه بهش یاد دادم که ممه هاش باسنش دستگاه تناسلیش و لبش جاهای خصوصی بدنش هستن و هیچ حق نگاه کردن و دست زدن بهشون رو نداره اگه کسی خواست این کارو کنه باید جیغ بزنه و بقیه رو خبر کنه.دختر من به جلوش میگم زشتم به باسنش میگه گینم به سینه هاشم میگه ممه
سلام حدیث جان، من مورد واکسن چندتا سوال داشتم ک اینجا نمیشه بپرسم، امکانش هست آیدی روبیکا یا ایتا بهم بدین بتونم بیشتر صحبت کنم؟!
اما بنظرم والدین پسر هم همونقدر باید رعایت کنن
اخه من توکوچه خیابون بیشتر بی ادبی و کارای نامعقولو از پسربچه ها میبینم بعد خانوادشونم کمیبینممیبینم دارن میخندن 🫠
من برای دخترمو رو اصول تربیتی بچگی خودم و اطرافیان اسم نمیبریم بهش میگم اونجا مثلا میگم اونجا داره میسوزه؟
یادمه بزرگتر ک شده بودم مادرم بهش میگف ناز و مدام بهم میگف نباید کسی ببینتش جوری تو ذهنم جا انداخته بود تا مدتها بعد ازدواجم خجالت میکشیدم همسرم ببینه😐😐😐
اما میدونه اون عضو خصوصیشه و وقتی عوضش میکنم پاهاشوجمع میکنم تا وقتی من بهش بگم عیبی نداره باز کن
فعلا ک هیچی
ولی ازبچگی نوه هامون میگفتن نازمون رو بشور، نمیدونم بده یاخوب ،اصلا بهش فکر نکردم
من اتفاقا پستتون رو دیدم و برام عجیب بود هم پستتون هم جوابها
فعلا که هیچی نمیگیم ولی یه روانشناس میگفت اسم واقعیش رو باید بگید اینجوری خیلی ضایع هست
😶😂
میشه کتاب یا مطلبی معرفی کنی ازاطلاعاتی ک راجبش خوندی عزیزم
من چیزی راجبش نخوندم و چیزیم نگفتم تاحالا بهش
ولی ب باسنش میگم کوپتو از تو صورتم بردار
من هنوز هیچی نمیگم بهش اصلا
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.