خانما شما سیسمونی خودتون خریدید یا خانوادتون

۴۷ پاسخ

بنظرمن اگه قرار باشه خانواده بدن هردو خانواده باید زحمت بکشن نه اینکه فشار فقط رو یک خانواده باشه.بنظرم این رسم ک خانواده دختر بدن اشتباهه.منو همسرم ک اینجور رسمارو قبول نداریم و خودمون وسایل موردنیازمون رو میخریم

من جهزیه ام خودم و همسرجان خریدیم سیسمونی که جای خود داره‼️ نسل قبلی رو نمیشه عوض کرد ولی خواهشا بیاین به بچه هامون بجای ماهی دادن، ماهیگیزی یاد بذیم! بچه هامونو مستقل بار بیاریم که واسه همه مراحل زندگیشون متکی ب ما نباشن

خودمون گرفتیم

خانوادم خریدم خودمم یواشکی کمکشون کردم

من مامانم گرفتم چیزای ضروری . چیزایی که دوست دارم رو خودم میخرم

تخت و کمد خودمون. بقیه اش خانواده

بچه اولم مامانم ولی سر پسرم چیزای مورد نیازو خودمو شوهرم

پدرم

هردمون هم خودمون هم خانوادم

خانوادم زحمت کشیدن ولی بخوایم بالاتر بخریم خودمون میخریم 🥰

من همش خانواده ام خریدن خودم یه تیکه نخریدم ولی خیلی ظلم هست واقعا بچه یکی دیگه هست یکی دیگه باید خرج پولش بده با اینکه اونا با جون دل دادن ولی شرایط الان سخت تازه اینکه بعد بخوان بیان سیسمونی بچه را بببین دیگه مسخره هست من منتظر م فقط یکی یه چیزی بگه بلدم چیکار کنم

من و همسرم خودمون ضروریات خرید کردیم بعد بخ دنیا اومدنش هم سر هر فصل براش دوباره خرید میکنیم.
واقعا رسم درستی نیست خانواده هارو به دردسر بندازیم

متاسفانه تو فامیلا رسمه خانواد دختر میگیرن من اصلا دوست ندارم به خانوادم فشار بیارم اونم تو این اوضاع🥲

مامان و بابام زحمتشو میکشن 🥲❤️

خودمون میگیریم ....واقعا خیلی هزینه سیسمونی بالاس ...

خانوادم

خانوادم گرفتن

خودم و همسرم ♥️

ماهم رسم داریم بچه ی اولو سرویس خوابش رو خونواده دختر بگیرن ولی من همسرم گفت خودم میخوام بخرم بچه ی اولمه ذوق دارم .صفر تا صدشو همسرم خودش گرفت .خونواده م گفتن ما به دنیا بیاد واسش طلا می‌خریم جای سیسمونی

مانم بچه اول کامل همه چیز مادر دختر میخره

بیشتر خانواده زحمت کشیدن و چیزهای کوچیک رو خودم خریدم

ما بچه اول رو خانواده میگیره حالا خودمم چیزایی که خوشم بیاد رو میخرم در حد لباسی عروسکی چیزی
ولی بچه دوم همه چی با خودمونه

خودمون

بیشترشو خودمون خریدیم مادرم چند تیکه وسایل خرید مادر شوهرمم ۲ میلیون داد

من اگه مامانم زنده بود برام میگرفت ولی حالا که نیست خودم گرفتم

رسم اینجا اینه ک برای بچه ی اول رو باید خانواده دختر بگیره، اما من شوهرم زحمت کشید کمدشو خودش زد

چه برا پسرم چه دخترم خودمون
ما رسم نداریم خانواده بگیره

ما هردومون باهم گرفتیم❤️

صفر تا صد خانوادم❤️

من که اجازه ندادم خانوادم بگیره، تا پارسال با جهازم گیر بودن الان دیگ دلم نخواست بیوفتن دنبال سیسمونی بچم

عزیزم من خودم خریدم و معتقدم بچه مال منه نه واسه پدر مادرم که بخوان اونا بخرن
البته این نظر شخصیه خودمه☺️

خودمون گرفتیم 🤗

مامانم اینا فقط تخت کمد ست تشک گاد دار و تشک بازی گهواره ننو ست سبد قیطانی و ست حوله ست وان و پرده برا اتاق نینی خودم خریدم دیگه بقیه چیز هاشو چون بچه اوله رسمه باید بگیرن وگرنه راضی نبودم

من و همسرم خودمون خریدیم

خودم و همسرم ❤

ما خودمون گرفتیم

هر دو ولی بیشتر خانوادم

ما بچه ی اول رو خانواده خودمون میگیرن صفر تا صد . ولی دومی به بعد خودموم

خانوادم زحمت کشیدن

من خودم خریدم

سلام به مامانهای گل
ماها داریم یه نسلی رو به خانواده شوهر با اسم و رسم شوهر به اونا اضافه میکنیم واقعا خانوادمون چه گناهی کردن این همه هزینه کنن . من که نزاشتم مادرم چیزی بخره گفتم بزار ببینم مادرشوهر چی میخره اونم در همین حد هزینه کنه شوهرمم حق دخالت نداره وظیفشه برا بچش هزینه کنه و همه چی بخره .

سرویس چوب مامانم خرید بقیه وسایل خودمون خریدیم همه چیم خریدم مارک خوب هم خریدم نه خیلی خاص نه خیلی ارزون ایرانی 200ملیون حدودی در اومد 106تومن سرویس چوبش شد با تشک تختش صدتومن بقیه وسایل تازه من کالسکه و صندلی غذا و صندلی ماشین نخریدم

من پدر و مادرم فوت شدند برای خواهر زاده هام مامان بابام سیسمونی گرفتند ولی من و همسرم از اول هم تصمیم داشتیم خودمون بگیریم .همسرم می‌گفت اگر زنده هم بودن من نمیزاشتم اونا بگیرن چرا باید بخاطر بچه ما دو نفر دیگه تو خرج بیفتند .ما دیر بچه آوردیم ولی همیشه همسرم می‌گفت تایمی بچه میاریم که بتونیم از پس همه خرج هاش خودمون بربیایم .خداروشکر میکنم که همسرم آنقدر با درک هستش تا الان نزدیک ۳۰۰ میلیون شده

مامانم اما خودم چند سوت سکه داشتم فروختم کمکش دادم جیگرم آتیش میگیره آخه چ رسم مزخرفیه چرا باید جور بچه یکی دیگه رو کسی دیگ بکشه

بابای من ۱۰۰ت من داد ،گفت همینقدر میتونم بدم بقیشو خودم گذاشتم

خونوادم زحمت کشیدن‌ کلا شد ۱۵ میلیون همه چیم خریدم و مارک های خوب

ما گرگانی هستیم و بچه اول رو خونواده دختر سیسمونی میگیره و سیسمونی فقط شامل چیزای نوزادی نه واسه تا ۵-۶سالگی🫣🫣

سوال های مرتبط

مامان دلسا 💕 مامان دلسا 💕 هفته سی‌وسوم بارداری
مامان نورا🌸💖 مامان نورا🌸💖 ۲ ماهگی