من عاشق رسیدگی به گل و گیاه هستم هرچند بعد تولد رز گل های تو خونه رو خیلی سبک کردم🌱 تو گیاه هایی که داشتم زامفولیا بسیار گل مقاومیه کم توقع زیبا و استوار !
امروز صبحانه رز حلیم نخورد آوردم خونه نیمرو نخورد خوابید بیدار شد ماهی و سبزیجات بخار پز رو نخورد پنکیک سیب و کدو حلوایی نخورد چند برش نازک کبابی از بوقلمون رو له کرد و فقط اندازه یه قوطی کبریت خورد سیب زمینی تنوری ها رو مالوند همه جا و حتی اتفاقی هم تو دهنش نبرد خوابید بیدار شد اوتمیل جو و موز و خامه قفل رو شکست و یک پیاله پر خورد بعد دو هفته این کامل ترین وعده غذایی اش بود. امروز تمام مدت پای پروژه و گاز بودم پروژه رو رسوندم رز هم غذا خورد که امیدوارم ادامه دار شه، خونه رو مرتب کردم رز رو حمام بردم و سپردم بابا شیر بده و بخوابونه و اومدم اینجا 🫠
وارد نشیمن خونه که شدم چشمم افتاد به این گلدون زامفولیا و به این فکر کردم چقدر شبیه مامان هاست ! مامان هایی که از کله سحر تا آخر شب صدتا نقش رو همزمان مدیریت میکنن با کم ترین توقع و مقاوم ترین حال . البته یه لیوان بزرگ آب به ایشون دادم خودمم یه دمنوش آماده کردم و یکم استراحت کنم برم سراغ روتین پوستی. یادتون باشه شما جز خودتون کسی رو ندارید مراقبتون باشه گل های زیبا و مقاوم خونه 🌱
#فرزند پروری شیر خشک شیر خشک نوزاد نوزاد رفلاکس فرزند پروری شیر

تصویر
۲۶ پاسخ

چقدر قشنگ مینویسی همیشه تاپیکاتو میبینم
انگار نویسنده ای؛ خدا حفظش کنه رز عزیزو برات.

این گل های یاس رازقی رو هم همسرم چندسال پیش توی باغچه خونمون کاشت
پنجره هارو باز میکنم و هر ساعتی از روز بوش میپیچه تو خونه و من به این فکر میکنم که حتما تو زندگی قبلیم جزئی از طبیعت بودم
مثلا یه گل کنار یه رودخونه تو دامنه ی کوهستان 🥹🌿🌸

تصویر

مامان رز جان عزیزم ببین رز عزیز الان دوبار گفتین اتمیل رو خورده و دوست داشته پسرمنم همین طور بود میتونی مواد عذایی دیگه هم به این اتمیل اضافه کنی هربار یه چیزی مثلا یبار خرما یبار پودر معزیجات یبار سیب زمینی اپز یا کدو حلوایی خودتون بهتر بلدید من این کار کردم بعد چند روز هرروز یه مدلی دیگع کم کم غذا های دیگه هم خورد شاید یبار با بافت غذا عوق زده یا طعمی رو دوست نداشتع از غذا زده شده این کار انجام بدین امیدوارم رز هم بهتر بشه برا پسرمن که واقعا جواب داذ

چقدر انرژی مثبتین🫶🏻😍😘♥️🫂

سه سال پيش كه زاموفیلیام به من هدیه داده شد، فقط دو تا شاخه داشت؛
یکی بلندتر، یکی کمی کوتاه‌تر.
وقتی نورا رو باردار شدم، یه پاجوش زد.
به شوهرم می‌گفتم:
«اون شاخه بلنده تویی، اون کوتاه‌تره منم… این پاجوش هم توو دليمونه.»
بعد نورا به دنیا اومد…
روزهای سخت شروع شد؛ کولیک و رفلاکس شدید، شب‌های بی‌خوابی، نگرانی.
کم‌کم فهمیدیم به گل و گیاه و پرنده‌ها و.. آلرژی داره.
مجبور شدم همه گل‌هام رو ببخشم به اطرافیان.
دلم نمی‌خواست، ولی مجبور بودم.
زاموفیلیا فرق داشت.
هدیه‌ی یه آدم مهربون بود.
نتونستم مثل بقیه ازش دل بکنم.
با خودم می‌گفتم:
«گیاه مقاومیه… رسیدگی خاصی نمی‌خواد… تحمل می‌کنه.»
گذاشتمش توی تراس.
اما نرسیدم بهش…
و آفتاب قشم کاری کرد که فکر کردم تموم شد.
هیچی ازش نموند جز یه گلدون خالی و خاک ساکت.
ماه‌ها گذشت.
نورا کم‌کم بهتر شد.
دوباره توی تراس گل و گلدون آوردم؛
گیاه‌هایی که مخصوص هوای قشم باشن.
هر بار که به گل‌ها آب می‌دادم،
به گلدون خالی زاموفیلیا هم آب می‌دادم.
باهاش حرف می‌زدم…
می‌گفتم:
«هی… چقدر دوست داشتم…
چه آدم مهربونی تورو به من هدیه داد…
من مواظبت نبودم…
کاش بودی…
دلم نمیاد یکی شبیه تو بخرم و جات بیارم.»
شوهرم می‌دید، می‌خندید و می‌گفت:
«با گلدون خالی حرف می‌زنی؟!
لااقل با گل‌ها حرف بزنی قابل درکه…
ولی گلدون خالی؟!»
منم می‌خندیدم…
ههه 😸
یه ماه گذشت…
نمی‌دونم چرا، چطور، یا به چه دلیلی…
اما زاموفیلیام از دل خاک سر بیرون آورد.
آروم، بی‌صدا…
و حالا سه تا شاخه داره؛
دقیقاً مثل قبل:
یکی بلندتر، یکی ي مقداري کوتاه‌تر…
و یه پاجوش کوچولو. 🥹🌱
و دوباره خانواده سه نفره ما🩷

مامان رز بیا برامون تایپ بزار.. روزی هف هشت تااااااااااا. چقد پروفایلت چک کنم زود بیا حاضری بزن روزمون خوب شروع کنیم 🤤

اینقدر تو گهواره همه نشون میدن بچه هاشون خوش غذا هستن و کل ظرف رو میخورن آدم افسردگی می‌گیره. بالاخره یه نمونه مثل ما هم پیدا شد...

مرجان عزيز اون پستي كه راجع به پستونك گفتيد رو ميشه بزاريد من خيلي نگران اينم كه فرم فك و دهان پسرم باهاش خراب نشه و نميدونم كي خوبه كه بگيرم ازش يا اگر اطلاعاتي داريد ممنو ميشم اينجا به من بگيد

راستش الان منم خیلی وقته با شما روتین پوستی میرم چون شیر خودم رو دخترم می خوره پوستم به شدت کم آب بود و باز همراه شما روزانه ۱۰ لیوان آبمو باز شروع کردن…راستش من تو بارداری روزانه ۲۳ تا باید لیوان آب می خوردم این باعث میشه از آب زده بشم اما …منم خیلی مراقب خودمم و کنار شما بیشتر.🥰😍

مرجان عزیزم‌ من شمارمو گذاشتم براتون

چ حس خوبی گرفتممممم

چقد قشنگ مینویسید آدم لذت میبره از نوشتنتون

منم عاشق گل هستم توخونم ازاینادارم

سلام عزیزم ببخشید بی ربطه یه سوال داشتم من پیجر hellobabay خریدم ولی جفت نمیشه دوربین و مانیتور شما میدونی باید چیکارکنم🥲

منم عاشق زاموفیلیا هستم واقعا گیاه مقاومی هسش نزدیک چهارسالع دارمش خیلی خوبه

قلمت مانا و تنت سلامت❤️
چه زیبا مینویسی عزیزم

با خوندن تایپکت اشک ریختم .... چقدر حق و قشنگ مینوسی :)

چ متن قشنگی بود
واقعا ما مادرا چقد از صبح تا شب کار انجام میدیم

منم زاموفیلیا دارم همیشه با کمترین رسیدگی سرحال ترینه و کلی پاجوش داده
البته کلی برگ سبز دیگه هم دارم که خیلی سر حالن ولی مثال جالبی بود 💚

چقد خوب گفتی😢ینی از ۷صب تا الان در حال بدو بدو دیگ نا ندارم😭هنوز دخترم و شوهرمم شام نخوردن..دوسدارم برم ی جا فقط بخااابم

منم عاااااشق گل و گیاهم
خونم بالکنم پر از گله
واقعا حس خوب و انرژی مثبتشون خونه رو زیرو رو میکنه😍🌿
سبز و زیبا بمونن برات زیبا جان
و تبریک که تلاشای مادرانت جواب داد و رزِ قشنگت اشتهاش باز شد🥹

ببخشید اون خروسه از کجا گرفتین

منم گلام خشک شدن با اینکه خونم آپارتمانیه ولی بالکن خونم سرسبز بود همشون سوختن 😭گلای داخل خونه رو بردم تو بالکن که محمد دست نزنه که اونام زرد شدن گل زامفولیا رو مدت هاست دوست دارم بخرم از قبل بارداریم تو فکرش بودم ولی نشد منتظرم پسرم بزرگ که شد بازم خونمو با گلای قشنگ پر کنم 😍♥️😔

سلام عزیزم
انقدر ک نخورده بعد خواب گرسنه بوده نوش جانش
منم کلی گل قشنگ دارم ت خونه🌱💕

منم همینطور عزیزم
همه گلام از بعد زایمان خراب شدن چون نتونستم درست رسیدگی کنم ولی زامفولیارو دارم و بزرگ شده

آخی تو بارداری من با شما حرف زده بودم

سوال های مرتبط

مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی
یکی دوتاتون پرسیدید تایم بندیم برای رسیدن به کارام چطوریه؟ بعد فکر کردم واقعا تا حالا بهش دقیق نشدم ! پس امروز براتون نوشتم
۵ و ربع صبح رز بیدار شد شیر آماده کردم شیر خورد پوشک و لباس عوض کردم دوتایی صورت شستیم مو شونه کردیم مامان روتین پوستی کرد و بعد رفتیم سراغ جمع کردن لباس شسته ها بعد یه صبحانه برای بابا و مامان و یه صبحانه برای دختری بابا بیدار شد و رز خوابید 😶 ما صبحانه و قهوه خوردیم بابا تا دوتا تلفن زد مامان ماکارونی رو آماده کرد بدون روغن اضافه و نمک تا رز هم بخوره ! بعد هشمزخونه تمیز کردم رز بیدار شد لباس پوشوندم صبحانه اش رو برداشتم و راس ۸ زدیم بیرون برای پیاده روی تو ماشین صبحانه اش رو خورد بعد مدت ها 😋 بعد پیاده روی رفتم تره بار خرید کردم تو راه رز تو ماشین خوابش برد راس ده رسیدم خونه خریدها رو شستم خورد کروم خشک کردم جا به جا کردم برای نهار سالاد درست کردم آشپزخونه رو تمیز کردم همسر محترم هندوانه قاچ کرد و یک ربع یازده تا یازده هم استراحت و صرف هندوانه 🍉 ۱۱ رز رو سپردم بابا میان وعده بده و رفتم سرکار تا یک یک اومدم رز ده دقیقه بود خواب بود نهار خوردیم آشپزخونه رو جمع کردم الانم استراحت تا دو دو میرم مجدد سرکار تا سه سه رز رو تحویل میگیرم تا ۴ و نیم که باباش جلسه داره تو این فاصله نهار میدم بهش و خودم یه قهوه بخورم و یکم بازی باهاش کنم و بعد تحویل میدم میرم سرکار تا ۷ بعد هم میپوشم رز رو میبرم پارک سر کوچه یکم هوابخوره و بیارمش خونه و بعد روتین خواب و منم احتمالا بعد انجام کارهای خورده ریز خونه زود بخوابم 😄
دستور صبحانه رز رو میزارم چون بعد مدت ها طلسم غذا نخوردن اش رو شکست
شما از صبح چه کردید؟
#فرزند پروری شیر خشک شیر خشک نوزاد نوزاد رفلاکس فرزند پروری
مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی
مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی
امروز بدترین ورژن مرجان بودم
۶ و نیم با رز بیدار شدم با یه سر درد عجیب کل دیشب را کابوس میدیدم شیر دادم و پوشک عوض کردم بعد طبق روال آماده کردن صبحانه و قهوه و پیاده روی صبح و گوش کردن نصفه و نیمه پادکست جوری که وسطش با بداخلاقی قطعش کردم و به همسرم گفتم تمرکز ندارم باشه یه روز دیگه اومدم با رز خونه و اونم رفت دفتر رز خوابید نهار گذاشتم و به چندتا نرونده رسیدگی کردم بیدار شد هرکار کردم نهار نخورد حوصله بازی باهاش نداشتم و فقط براش وسیله ریخته بودم که کاریم نداشته باشه چشم به راه همسر اومد و رز رو تحویل دادم و افتادم رو تخت بعد پیشنهاد داد بریم بیرون دم دستی ترین لباسم رو پوشیدم رفتم و رز انقدر تو ماشین اذیت کرد که گفتم فقط برگردیم رسیدیم خونه هرکار کردم شامش رو نخورد سر بچه ام داد زدم و غذا رو ریختم سطل زباله همسرم برد خوابوندش و الان بدون مسواک روتین پوستی اومدم تو تخت خواب میخوام بخوابم
راستی کلی چیز ناسالم خوردم چیپس کیک برنج اضافه و ....
اینجور حالم خراب بود چرا؟ نمیدونم
این عکس ۸ ماهگی خودمه در حالی که به خاطر دندون به شدت حالم خراب بوده امروز دقبقااااا حال این عکس بودم
#شیر خشک شیر خشک نوزاد نوزاد رفلاکس فرزند پروری شیر خشک شیر خشک نوزاد نوزاد رفلاکس
مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی
صبح زود طبق روال بیدار شدم روتین پوستی قهوه مرتب کردن خونه و نهار
رز بیدار شد شیر پوشک و گذاشتمش تو اطاقش برای بازی و صبحانه آماده کردم بعد خوردن صبحانه رفتم دویدم و شوهرم اونجا اومد دنبالم رفتیم تره بار یکم خرید کردیم نون گرفتم و داروهای رز و یکم آب معدنی و آب جوشیده برای رز برگشتم خونه نهار خوردیم خریدها رو جا به جا کردم نهار رز رو دادم خونه رو مرتب کردم یکساعت جلسه کاری برگزار کردم و تمام
به خودم اومدم دیدم نیم ساعته دارم به دیوار عکس ها نگاه میکنم به انگشتر بابا و مهر مامان بزرگ که قاب کردم به خاطراتم و به جاهایی که الان انگار خیلی دورن ولی روزی توشون تو اوم لحظه لبخند زدم و شده عکس! گهواره هم شده مثل خیابون ها تلفن ها دیدارها پر از استرس و به همه مردم حق میدم و دلم براشون شکسته 💔
ولی به همسرم گفتم خونه تمیزه رز مشغول بازی یه قهوه درست کن بیا بشینیم خاطرات این عکس ها رو مرور کنیم
گفت خوبی؟ اضطراب ات بالاست؟
گفتم عزیزم زندگی در سال‌های وبا هم ادامه داشته اینم میگذره ....
#رفلاکس#بارداری#نوزادی#شیر خشک
مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی
سلام سلام
من دیشب ساعت ۱۲ و نیم رسیدم خونه رز تمام مسیر تو بغل ام خواب بود تا میزاشتم تو صندلی گریه 🤦‍♀️ به محض رسیدن پوشک و لباس رو تعویض کردم شیر دادم و خوابیدیم ساعت ۶ و نیم خانوم بیدار باش زدن رفتم آوردمش شیر پوشک بعدم تحویل بابا دادم و رفتم سراغ صبحانه و قهوه یکی از قول و قرار های من و همسرم اینه تعداد روزهای تعطیلات بعد از تولد سفر همیشه منهای یکه یعنی اگه ۴ روز خالی کردیم بریم سفر ۳ روز سفریم یک روز هم میمونه خونه که کارهای بعد سفر رو بکنم پس بعد از صرف صبحانه رز و بابا رفتن تو اطاق مامان چمدون باز کردم شست و جا به جا کرد و نهار گذاشت ( امروز رز اولین بار ماهی خورد 🦈) بعدم با رز رفتیم دوش گرفتیم و بابا جارو برقی و طی کشید 🤍 از حمام اومدم موهام رو براشینگ کردم تا رز خوابه بود نهار خوردیم و رز بیدار شد و پا به جهان شگفت انگیز ماهی گذاشت و عاشقش بود الانم دراز کشیدم چون دو باید تا ۴ سرکار باشم 😋 بعد کار هم قرار شد قهوه درست کنم بریم ورزش چون صبح نرسیدم ! شما چه خبر؟؟ امروز چی کار کردید؟
کانال بله رو دارید دیگه؟ rosemom
#فرزندپروری شیر خشک شیر خشک نوزاد نوزاد رفلاکس فرزند پروری
مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی
سلام سلام عصر روز تعطیل تون بخیر
میخوام پیش شما یواشکی اعتراف کنم من و همسرم به وقت ها خانواده ها رو آخر هفته می‌میپیچونیم و به همشون میگیم جایی دعوت هستیم بعد چی کار می‌کنیم؟ استراحت کافی و برنامه های دو نفره چون متاسفانه از وقتی رز به دنیا اومده همش توقع دارن تعطیلات و آخر هفته ها پیششون باشیم
پس صبح رفتیم پیاده روی ما قهوه خوردیم و صبحانه رز رو که برده بودیم بهش دادیم بعد رفتیم خریدهای خونه مامان من رو کردیم که از بعد فوت بابا بیشتر هواشون رو داریم نون تازه هم گرفتیم و رفتیم خونه مامان و املت درست کردم و با هم صبحانه خوردیم و بعدش اومدیم خونه بابا و رز بازی کردن و مامان یکی از نهارهای مورد علاقه بابا رو آماده کرد (قیمه نثار) بعد صرف نهار یه چرت زدیم و بعد مامان زودی کوکی درست کرد و با قهوه برداشت که بریم پارک
دستور کوکی رو تو کانال بله گذاشتم 😋
شب هم رز بخوابه با یکی دوتا از دوستامون میشینم تو آلاچیق حیاط و گپ و گفت و 🥂
خوشبختانه دوربین رز تا تو حیاط آنتن داره تختش کاملا امنه و مدام رصدش میکنیم و مجبور نیستیم با خودمون ببریمش تو سر و صدای حیاط واقعا که این دوربین و این مدل تخت خواب عصای دسته
شما در چه حالید؟ برنامتون چیه؟
#فرزند پروری شیر خشک شیر خشک نوزاد نوزاد رفلاکس فرزند
مامان 🌹رز مامان 🌹رز ۱۲ ماهگی