چقدر قشنگ مینویسی همیشه تاپیکاتو میبینم
انگار نویسنده ای؛ خدا حفظش کنه رز عزیزو برات.
این گل های یاس رازقی رو هم همسرم چندسال پیش توی باغچه خونمون کاشت
پنجره هارو باز میکنم و هر ساعتی از روز بوش میپیچه تو خونه و من به این فکر میکنم که حتما تو زندگی قبلیم جزئی از طبیعت بودم
مثلا یه گل کنار یه رودخونه تو دامنه ی کوهستان 🥹🌿🌸
مامان رز جان عزیزم ببین رز عزیز الان دوبار گفتین اتمیل رو خورده و دوست داشته پسرمنم همین طور بود میتونی مواد عذایی دیگه هم به این اتمیل اضافه کنی هربار یه چیزی مثلا یبار خرما یبار پودر معزیجات یبار سیب زمینی اپز یا کدو حلوایی خودتون بهتر بلدید من این کار کردم بعد چند روز هرروز یه مدلی دیگع کم کم غذا های دیگه هم خورد شاید یبار با بافت غذا عوق زده یا طعمی رو دوست نداشتع از غذا زده شده این کار انجام بدین امیدوارم رز هم بهتر بشه برا پسرمن که واقعا جواب داذ
چقدر انرژی مثبتین🫶🏻😍😘♥️🫂
سه سال پيش كه زاموفیلیام به من هدیه داده شد، فقط دو تا شاخه داشت؛
یکی بلندتر، یکی کمی کوتاهتر.
وقتی نورا رو باردار شدم، یه پاجوش زد.
به شوهرم میگفتم:
«اون شاخه بلنده تویی، اون کوتاهتره منم… این پاجوش هم توو دليمونه.»
بعد نورا به دنیا اومد…
روزهای سخت شروع شد؛ کولیک و رفلاکس شدید، شبهای بیخوابی، نگرانی.
کمکم فهمیدیم به گل و گیاه و پرندهها و.. آلرژی داره.
مجبور شدم همه گلهام رو ببخشم به اطرافیان.
دلم نمیخواست، ولی مجبور بودم.
زاموفیلیا فرق داشت.
هدیهی یه آدم مهربون بود.
نتونستم مثل بقیه ازش دل بکنم.
با خودم میگفتم:
«گیاه مقاومیه… رسیدگی خاصی نمیخواد… تحمل میکنه.»
گذاشتمش توی تراس.
اما نرسیدم بهش…
و آفتاب قشم کاری کرد که فکر کردم تموم شد.
هیچی ازش نموند جز یه گلدون خالی و خاک ساکت.
ماهها گذشت.
نورا کمکم بهتر شد.
دوباره توی تراس گل و گلدون آوردم؛
گیاههایی که مخصوص هوای قشم باشن.
هر بار که به گلها آب میدادم،
به گلدون خالی زاموفیلیا هم آب میدادم.
باهاش حرف میزدم…
میگفتم:
«هی… چقدر دوست داشتم…
چه آدم مهربونی تورو به من هدیه داد…
من مواظبت نبودم…
کاش بودی…
دلم نمیاد یکی شبیه تو بخرم و جات بیارم.»
شوهرم میدید، میخندید و میگفت:
«با گلدون خالی حرف میزنی؟!
لااقل با گلها حرف بزنی قابل درکه…
ولی گلدون خالی؟!»
منم میخندیدم…
ههه 😸
یه ماه گذشت…
نمیدونم چرا، چطور، یا به چه دلیلی…
اما زاموفیلیام از دل خاک سر بیرون آورد.
آروم، بیصدا…
و حالا سه تا شاخه داره؛
دقیقاً مثل قبل:
یکی بلندتر، یکی ي مقداري کوتاهتر…
و یه پاجوش کوچولو. 🥹🌱
و دوباره خانواده سه نفره ما🩷
مامان رز بیا برامون تایپ بزار.. روزی هف هشت تااااااااااا. چقد پروفایلت چک کنم زود بیا حاضری بزن روزمون خوب شروع کنیم 🤤
اینقدر تو گهواره همه نشون میدن بچه هاشون خوش غذا هستن و کل ظرف رو میخورن آدم افسردگی میگیره. بالاخره یه نمونه مثل ما هم پیدا شد...
مرجان عزيز اون پستي كه راجع به پستونك گفتيد رو ميشه بزاريد من خيلي نگران اينم كه فرم فك و دهان پسرم باهاش خراب نشه و نميدونم كي خوبه كه بگيرم ازش يا اگر اطلاعاتي داريد ممنو ميشم اينجا به من بگيد
راستش الان منم خیلی وقته با شما روتین پوستی میرم چون شیر خودم رو دخترم می خوره پوستم به شدت کم آب بود و باز همراه شما روزانه ۱۰ لیوان آبمو باز شروع کردن…راستش من تو بارداری روزانه ۲۳ تا باید لیوان آب می خوردم این باعث میشه از آب زده بشم اما …منم خیلی مراقب خودمم و کنار شما بیشتر.🥰😍
مرجان عزیزم من شمارمو گذاشتم براتون
چ حس خوبی گرفتممممم
چقد قشنگ مینویسید آدم لذت میبره از نوشتنتون
منم عاشق گل هستم توخونم ازاینادارم
سلام عزیزم ببخشید بی ربطه یه سوال داشتم من پیجر hellobabay خریدم ولی جفت نمیشه دوربین و مانیتور شما میدونی باید چیکارکنم🥲
منم عاشق زاموفیلیا هستم واقعا گیاه مقاومی هسش نزدیک چهارسالع دارمش خیلی خوبه
قلمت مانا و تنت سلامت❤️
چه زیبا مینویسی عزیزم
با خوندن تایپکت اشک ریختم .... چقدر حق و قشنگ مینوسی :)
چ متن قشنگی بود
واقعا ما مادرا چقد از صبح تا شب کار انجام میدیم
منم زاموفیلیا دارم همیشه با کمترین رسیدگی سرحال ترینه و کلی پاجوش داده
البته کلی برگ سبز دیگه هم دارم که خیلی سر حالن ولی مثال جالبی بود 💚
چقد خوب گفتی😢ینی از ۷صب تا الان در حال بدو بدو دیگ نا ندارم😭هنوز دخترم و شوهرمم شام نخوردن..دوسدارم برم ی جا فقط بخااابم
منم عاااااشق گل و گیاهم
خونم بالکنم پر از گله
واقعا حس خوب و انرژی مثبتشون خونه رو زیرو رو میکنه😍🌿
سبز و زیبا بمونن برات زیبا جان
و تبریک که تلاشای مادرانت جواب داد و رزِ قشنگت اشتهاش باز شد🥹
ببخشید اون خروسه از کجا گرفتین
منم گلام خشک شدن با اینکه خونم آپارتمانیه ولی بالکن خونم سرسبز بود همشون سوختن 😭گلای داخل خونه رو بردم تو بالکن که محمد دست نزنه که اونام زرد شدن گل زامفولیا رو مدت هاست دوست دارم بخرم از قبل بارداریم تو فکرش بودم ولی نشد منتظرم پسرم بزرگ که شد بازم خونمو با گلای قشنگ پر کنم 😍♥️😔
سلام عزیزم
انقدر ک نخورده بعد خواب گرسنه بوده نوش جانش
منم کلی گل قشنگ دارم ت خونه🌱💕
منم همینطور عزیزم
همه گلام از بعد زایمان خراب شدن چون نتونستم درست رسیدگی کنم ولی زامفولیارو دارم و بزرگ شده
آخی تو بارداری من با شما حرف زده بودم
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.