مامانا به نظرتون تک فرزندی واقعا ظلم به بچس؟

۴۲ پاسخ

من یه شخصه شوهرم تک فرزند بود و بشدت مخالف تک فرزندیه عملا بچه من هیچکسو نداره من سر بذارم زمین نه عمه نه عمو نه خاله فقژ دایی داره که اونام بدون اجازه زناشون اب نمیخورن عملا دایی هم نداره من خودم تک دخترم تا ۲۶.۲۷سالگیم گله میکردم به مادرم چرا تنهام تو هی میری خونه خواهرات برادرات چرا من کسیو ندارم شاید از نظر مالی لطف باشه بع بچه چون همچی مال خودشه ولی از نظر عاطفی بنظر من ضربه میخوره

ظلم نیست عزیزم لطفه

نه کی گفته من خودم تک فرزندم خیلی هم راضیم والا

از فامیلای مابعدپونزده سال باجراحیو عمل لقاح یه دخترآورده اون دختره تابچه ایومیبینه ه اونقدذوق میکنه دیگه بچشونم نمیشه اونقددلش بچه میخادمن کلی تک فرزنددیدم ارزوی خواهربرادردارن

به نظر من ظلم وقتیکه که مادر شرایط روحی و مالی خوبی نداشته باشه و بچه بیاره و بچه بدبخت بشه

اصلا‌. بنظر من چندفرزندی ظلم به بچه هاست اگر نتونیم برای هرکدومشون وقت و انرژی کافی و همممه چیز به اندازه کافی بذاریم.
من خودم تک فرزندم و خیلی راضیم

عزیزم من گاهی که به بچه دوم فکر میکنم
میبینم
اولا شرایط مالی نداریم که جفتشون رو بخوایم تامین کنیم
دوما شرایط مملکت اصلا مناسب نیست و هیچی هم مشخص نیست همینجوری پیش بره روز به روز بدتر میشه وضعیت
سوما اعصاب و روان ندارم که بخوام با جفتشون سرو کله بزنم
یعنی اصلا تو خودم نمیبینم که مثلا یه بچه مدرسه ای داشته باشم و یدونه هم مثلا یکی دوساله بعد اعصاب و آرامش داشته باشم که بخوام جفتشون رو مدیریت کنم
پس به نظر خودم با آوردن بچه دوم در حق جفتشون بیشتر ظلم میکنم

من نمیدونم چقد بقیه خاهر یا برادر شون تو زندگی بهشون کمک میکنن،من خیری ندیدم،تا الان فقط پدر و مادر که تو تمام مسائل زندگی بهم کمک کردن ،فک کنم فقط اول آخر اونا هستن که همیشه میشه روی کمک شون حساب کرد،پس فقط تک فرزندی

بله ، اما برای فرزند دوم باید شرایط خوب باشه، اگر شرایط همه جوره خوبه ک بسم الله دومی هم بعد ۳/۴ سال برای اذیت نشدنت بیار اما اگر شرایطت معمولیه، به هیچ عنوان الان تو این زمان و این روزا فکر نکن اصلااا

بنظرم ظلمه
من داداش دارم همیشه حسرت داشتن خواهرو خوردم با این ک با داداشام رابطه خیلی خوبی دارم اما کمبود خواهرو حس میکنم
بنظرم بچه هم باید خواهر داشته باشه هم برادر
شرایط اقتصادی تا ی جای قانع کنندس بعدش دیگ بهونه میشع
پدر ما کارگر بود داداشام منتظر موندن بابام براشون خونه بسازه یا بخره خودشون تلاش کردن الان ۴ تاش خونه دارن ماشین دارن موتورم دارن الحمدلله
بابام بهشون یاد داد تلاش کنی نتیجه میبینی
بنظرم شرایط اقتصادی سخت شده اما ن در حدی ک ادم تلاش کنه به جای نرسع

خدایی نکرده پس فردا سرتو زمین گزاشتی اون بچه هیشکی نداره خودش و خودش

ن کی میگ

خدا این لطف رو در حق من تموم کرد و یهویی دوتا دسته گل داده بهم 🩷
و هیچ وقت دیگه با همسرم فرزند دیگه ای نمی‌خوایم
خیلیا میگن نه پسر هم داشته باشین خوبه فلان
ولی واقعا همین دوتا دختر چراغ خونمونن و بسه😁 دامادها هم میشن پسرامون 😅

من سه تاداداش دارم ابجی ندارم افسردم😢😢😢😢

چند فرزندی هم ظلم ب خودمونه با این اوضاع کثافتی

همه نظر خودشونو گفتن ولی قبول نیس اونایی که تک فرزندن باید جواب بدن تا حالا ندیدم هیچکدومشون راضی بوده باشن

اوردن بچه ی دوم به خاطر اینکه بچه اول تنها نباشه، ظلم در حق بچه ی دومه

عزیزم
هر چیزی بستگی به شرایط زندگی خود آدم داره
هر طور حالت خوبه همون‌طور زندگی کن
چون بچت بیشتر از هر چیزی به یک مادر با حال خوب نیاز داره

به نظر من تک فرزندی خیلی بهتره
چون ادم تمام وقتشو توجهشو میزاره برای بچش
چون همین یکیه
میتونی بهترین کلاس ها بزاریش
میتونی بهترین لباسا وسایل رو براش بخری
ولی وقتی دوتا یا بیشتر باشن
مجبوری از هرکدوم یکم بزنی تا بتونی ب هردو برسی
ب نظر من وقتی بچه ی بعدی میاد چ بخوای چ نخوای توجهت باید تقسیم ب دو بشه
من ک ب نظرم با توجه ب این دوره و زمونه ای ک ما توشیم ب نظرم همین یکی رو بتونیم ب جایی برسونیم خیلی هنر کردیم!

لطف حساب میشه

من خودم ۳ تا هستیم دوتا داداش دارم با خودم هنوز احساس تنهایی میکنم ک چرا خواهر ندارم با اینکه رابطم با داداشام خوبه
به نظرم بچه به خواهر برادر نیاز داره ک خیلی وقتا به هم کمک کنن تو اکثر مسائل
بچه ک تک باشه انگار افسرده هست و بی کس و لوس
فردا ک بزرگ شن برن مدرسه میبینن بقیه خواهر برادر دارن افسوس میخورن

همه چی بستگی به بچه و پدر و مادر داره
من خیلی راجع بهش خوندم
یه سریع بشدت راضی ان از تک فرزند بودنشون
یه سریا نه ..
بسته به شخصیت مستقل بچه و اینکه پدر و مادر چقدر بتونن همراه باشن بنظر من چیز بدی نیست 🌱

توی این زمونه کلا ادم هرچی اورده بسه بنظرم.اگه شرایط کشور و اقتصاد خوب باشه باز قضیه فرق داره

نهههه چه ظلمی
من قصد ندارم بیارم😅
نابود شدم با همین جیگر گوشم ❤خدانگهدار همین باشه

نخیر عزیزم خیلیم عالیه
تااخر عمرم همین یکی رو خدا برام نگه داره هرگز قصد بچه دار شدن مجدد ندارم ن من نه همسرم

ما ها ک داریم کجارو گرفتیم داداش ک زن میگیره غریبه میشه خاهربزرگمم زنگ نمیزنه مردی موندی کمک میخای ب چ درد میخوره انگار ک ندارم .باحرف این اون بدبخت نکن خودتو تو باید صدوتو براش بزاری نه حرف مردوم برو دادگاه ببین چ خبره داداش خاهر افتادن ب جون هم

یه لطفه شک نکن برین از چن تا تک فرزند سوال بپرسین بخدا همشون راضین نمیدونم چ اصراریه اینجا همه میخان بگن تک فرزندی بذه اتفاقا تو این شرایط چن تا بچه داشتن ظلمهههه

بنظرم تو این دوره یکیشم ظلمه چ برسه دوتا😒

لطف باشه یا ظلم من عمرا بکی دیگه بیارم
سعی میکنم به حای زاییدن و از پا افتادن دوباره ، پرانرژی و جوون بمونم تا برای همین یدونه بچم هم دوست باشم هم مادر
نه یه مادر افسرده داغون که فقط در تلاشه غذا بده به بچه بخوابونه غر بزنه و‌هزارتا مکافات

بنظرم آسیب زاس حداقل دوتا که اون بچه احساس تنهایی نکنه

بنظر من اگه شوهرم راضی میشد تک فرزندی رو نظرم بود ولی چیبگم شکر بیشتر لز این بابت ک بتونی اینده ی بچه رو تو این شرایط اقتصادی تامین کنی میگم بچه های الان خیلی توقع هاشون بالاس و خب صرفا اینکه همش پشت هم بیاری چون قدیم فلان بوده و از این حرفا دزست نی باید ب فکر تربیت خوراک پوشش و خیلی چیزای دیگشم باشی حالا یدونه بیاری با کیفیت تمام بزرگ کنی یا چندتا بیاری و نیاز هاشون یکی در میون تامین بشه چی

اخی من یادمه چ سختیایی کشیدی

معلومه كه نه

این سوال کاملا نسبیه و از فردی به فرد دیگه خیلی فرق میکنه.

من مخالف تک فرزندیم.

بهترین روان شناسها میگن همه چیز بستگی به شرایط مادر و خانواده داره. خواهر و برادر خیلی خوب هستن اما اگه شرایط مالی نیست یا مادر و پدر واقعا حوصله و اعصاب بچه دوم و ندارن قطعا تک فرزندی بهتره.
حتی تعیین فاصله سنی هم درست نیست.چون هر خانواده تو یه شرایط خاص هستن. فاصله کمتر باشه بچه ها همبازی دارن اما قطعا برا والدین سخت تره. فاصله زیاد باشه همبازی نیستن اما مادر یه کمکی هم داره. همه شرایط بستگی به خودت داره.هیچ بایدی نیست.حرف هیچ کس هم برات مهم نباشه.فقط خودت و همسرت

من قبلا یکم بهش فک میکردم با اینکه اصلااااا توانایی جسمی و روحی نداشتم و ندارم ولی الان دیگه شرایط اقتصادی جایی برا فک کردن نذاشته.هر چی کار میکنی انکار رو دور باطل هستی درامدا به جایی نمیرین از طرفی کار کردن فقط داره روانیت میکنه.

نه تو این زمونه لطف هست در حق بچه اول
ظلم نیست

قطعااا خیر!

فعلا نظرم به همین یکی هست اگر یه زمان آرامش پیدا کنم و از پس همین یکی بر بیام و عقلم زایل بشه شاید به دومی که آخری هم باشه فکر کنم🤭🤪

من اصلا نمیتونم فک کنم با این هزینه ها

خیر
لطف به بچه هستش 😌

ن والا به نظرم اونجوری راحترم هست
شاید اصلا نساختن باهم من خودم ترجیح میدم یکی باشه

سوال های مرتبط

مامان رادمهروتودلی مامان رادمهروتودلی هفته سی‌وششم بارداری