۵ پاسخ

فاویسم یه بیماری باقلایی و یه اختلال ژنتیکی هستش عزیزم که بخاطر کمبود انزیمهای جی 6 پی دی توی گلبولهای قرمز خون ایجاد میشه که باعث زردی پوست خشک شدن خون تیره شدن ادرار بعداز خوردن باقلا و بعضی از داروها وعفونتها خودشو نشون میده کسی که فاویسم داشته باشه از مصرف حنا و حتی بوی باقالی بدن واکنش نشون میده گلم اگر زود متوجه بشه ادم خیلی خوبه تا دیر متوجه بشه عزیزم

یعنی حساست به باقلا یک آنزیم تو‌بدن کمه که به باقلا واکنش نشون میده
اگه بچها باقله بخوره یا بو کنه
گلبول های قرمز خونش می‌شکنه
و بستری میشه و خونش رو عوض می‌کنن
پس همیشه باید مراقبت کنید که بچها غذایی که باقله توشه نخوره و باقله سبز نخوره

و بعضی از دارو‌هام براشون ممنوع هستند

پسر من فاویسم داره یعنی به باقلا حساسیت داره اصلا بوشم براش خوب نیست

میگن بچه ها به باقلا حساسیت دارن

فاویسم یعنی باقلایی

سوال های مرتبط