مامانا سونوی رشد با سونوی عادی فرق میکنه یا یکیه؟

۶ پاسخ

یکیه فقط دکتر دور سر و قد و جمجمه و وزن تقریبی و... رو محاسبه میکنه توی سونو رشد

عکس رنگی من میخواستم بگیرم دکتر سونو گف مشکلی نداره میدم ولی برا بچه به شدت خطرناکه

همونه

برات از چت جی پی تی هم پرسیدم :

نه عزیزدل، سونوگرافی رنگی (مثل داپلر رنگی یا همون 3D/4D رنگی که بعضیا بهش میگن) در حالت عادی و وقتی توسط پزشک یا سونوگرافیست انجام بشه، تا الان شواهدی از آسیب به جنین نشون نداده.
ولی یه نکته مهم داره:

• سونو معمولی شدت انرژی کمتری داره.
• داپلر رنگی و مخصوصاً داپلر برای شنیدن جریان خون، انرژی بیشتری نسبت به سونو ساده استفاده می‌کنن.


برای همین توصیه میشه:

• فقط وقتی لازم یا معقول باشه انجام بشه.
• زمانش خیلی طولانی نشه.
• برای «تفریح و فیلم‌برداری طولانی» مدام انجام نشه.


مثلاً یک سونو رشد که چند دقیقه هم تصویر رنگی از صورت یا بدن بچه بگیرن، معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کنه.
به‌خصوص در سن بارداری تو (حدود ۲۴ هفته)، نگرانی خیلی کمتر از اوایل بارداریه.

فقط اینو بدون:

• اگر منظورت عکس سه‌بعدی/چهاربعدی قشنگ از صورت بچه‌ست → معمولاً کوتاه و کم‌خطره.
• اگر منظورت داپلر تخصصی بررسی جریان خون بندناف و مغز جنینه → اونم وقتی پزشک درخواست بده کاربرد پزشکی داره و روتینه.


پس در حد یک سونو رشد استاندارد با چند عکس رنگی، جای نگرانی خاصی نیست �

همونه قیمتشم یکیه

عشقم همونه فرقی نداره فقط رفتی یادت باشه که عکس رنگیشو بگیری که برات یادگاری بمونه

سوال های مرتبط

مامان توت‌فرنگی🎀🍓 مامان توت‌فرنگی🎀🍓 ۹ ماهگی
مامان حورا سادات مامان حورا سادات ۱۳ ماهگی