کاچی یزدی 😍🤌🏻
ارد گندم کامل به ازای هرنفر دو ق غ یعنی برای چهار نفر هشت ق غ
ادویه ها شامل( زنجبیل ،دارچین ،کمی فلفل سیاه ،میخک ،زردچوبه) به میزان لازم
نبات به میزان لازم برحسب ذائقه بستگی به این داره چه میزان شیرینی دوست دارید
اب حدودا سه پیمانه بستگی به اردتون داره که ابخورش چجوری باشه
روغن حیوانی دو ق غ پر
مغز گردو و بادام به میزان لازم
سیاه دانه یک ق غ و زیره سبز یک ق چایخوری .
عالیه کاچی حتما بخور مخصوصا اگه تو دو سه روز اول پریودی بخوری بیشتر تاثیر داره
من هر جور درست کردم گلوله گلوله شد اما این دستور که گذاشتم درست کردم خیلی خوب شده و همه تعریف کردن
من برا خودم.درس مکنم ۳ قاشق ارد سر میرنم با یکو نیم لیوان اب جوش گلم
کاچی ما شوت بادیوم سیاهدانه میریزیم با روغن حیوانی با هل وزردچوبه وارد .ارد وتفت میدیم رنگش تیره شه اب میریزم مواد میریزم مغزیجات وزعفران دلبخواه اما تاسوع خوشمزه تره
ما یه نمونه دگه درست میکنیم و خیلییییی خوشمزه میشه برو عطاری بگو دوا تاسوی میخوام برا زن تازه زایمان .
دستورش اول روغن حیوانی بریز بزار یکم گرم بشه بعد بادام خورد شده بریز فشنگ خوردشون کن یه تفت کوچولو بده بعد یکم زرد چوبه بریز بعد دوا تاسو بریز یه کوچولو بهم بزن بعد آب و نبات بریز ک شیرین بشه و تمام خیلی هم گرم و مقویه
آرد رو تفت بده بدون روغن تا رنگش تغییر کنه بعد که رنگش تغییر کرد کمی روغن حیوانی بزن و داخلش گردو بادام و مغزیجات دارچین و زنجبیل و چیزای که طبعش گرمه اضافه کن کمی تفت بده به جای شکر عسل بزن و آب بریز به مقدار کافی بعدش بزار قل بخوره وقتی کمی سفت شد براش دمی بزار ،بزار نیم ساعت دم بکشه و بعدش آمادس راستی کمی زعفران دم کن بریز داخلش هم گرمه هم رنگش خوب میشه
یک قاشق ارد رو تفت بده بوی خامیش بره بعد توش کره بریز یکم تفت بده
اونور هم برا یه قاشق ارد یه لیوان اب میخاد بر حسب اینکه چقد شیرینی دوست دارین توی اب نبات بریزین بزارین نبات اب بشه و توش عرق هل یا پودر هل دارچین و.....(زنجبیل و پودر گردو اینا اختیاریه )بریزین و در اخر سر بریزین توی ارد تفت داده شده یه قل بخوره و نوش جان کنید
منم میخام
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.