کاچی چجوری درست کنم برای گرم کردن رحم

۱۸ پاسخ

من خوندم بقیه بد گفتن
چهار تا قاشق ارد تفت بده با روغن یا کره فرقی ندارع
خامی ارد گرفتع بشه ت ارده ی خورده زردچوبه دارچین پودر هل و هر ادویع طبع گرم دیگه ک دوست داری ب دلخواه بریز
تا اینا امادع بشه دوتا لیوان اب بزار بچوشه ت ابه زعفرون هل کن بریز و شکر ب داخواع هرچقدر ک شیرینیشو خودت میخای
اب ک چوشید بردار اروم اروم اضافه کن ب اردی ک امادع کردی کم کم اضافه کن و حلش کن قشنگ گلوله نشه حل ک شد بزار رو شعله ی ده دقیقه بمونه غلطتش ی خورده بیشتر بشه و خاموش کن نوش جان توش مغزیجات هم میتوتی بریزی هر چیزی ک دوست داری خلال بادون و گردو خورد شدع و...

چهار قاشق آرد با کره تفت بده رنگش کمی قهوه ای بشه بعد آب بریز بجوشه اب هم یک لیوان . زردچوبه بزن و نمک نوش جان

موقع پریودی هم خوبه کاچی خورد؟ تو پریودی تاثیری روی گرم کردن رحم داره؟

حال توضیحی دادن ندارم خودت بفهم چی میخام بگم😒

من اینطور کاچی درست میکنم هرکی خورده دستور خواسته پنج قاشق ارد تفت میدم ارد سبک شد ادویه ها زرد چوبه دارچین زیره سبز زنجبیل از هرکدوم یه قاشق مربا خوری میزنم به ارد هم میزنم بعد کره یا روغن میزنم کمی ام با کره یا روغن ارد تفت میدم بعد سه لیوان اب سرد میریزم رو ارد هم میزنم با همزن که گوله ها باز بشه بعد چند تیکه نبات میندازم توش شعله رو کمی زیاد میکنم به جوش که اومد شعله رو کم میکنم درشو میبندم میزارم یه رب بمونه با شعله کم که جا بیوفته اخرشم باز با همزن که باید همزن دستی باشه هم میزنم نخ های نبات میچسبن به هم زن برمیدارم شعله رو خاموش میکنم اماده است فقط زیره اسیاب ام که میشه باز کامل اسیاب نمیشه الک کن حتما

اول ۴ تا قاشق ارد رو ۱۵ دقیقه با شعله کم ک نسوزه تفت بده تا بو خامی نده
من ادویه کاچی دارم عطاری ها بگی میدن با یکم دارچین میریزم
بعد بریز تو ی ظرف ارد رو
تو همون قابلمه ک ارد رو تفت دادی کره بنداز، اگه روغن حیوانی داری خیلی بهتره
باید ب اندازه ای باشه که خمیر شل بشه آرد رو ک ریختی
آب ک شد ارد رو توش الک کن ک گوله گوله نشه
گردو خورد شده هم الان باید بهش اضافه کرد
باز ی ۱۵ دیقه با کره و اینا تفت بده
فقط نسوزونی
بعد ب اندازه ای ک شیرین دوست داری نبات بریز داخلش
۳ تا لیوان آبجوش بریز و با همزن دستی هی هم بزن تا کامل حل بشه
شعله رو متوسط کن تا یکم سفت بشه
ولی هی باید هم بزنی تا ته نگیره
پودر نارگیل هم بریزی خوشمزه میشه

کاچی من فرق داره معجونه😂 ما کاچی رو با بزرک درست می کنیم چون گرمیه ما ارد رو تفت نمیدیم اول کره محلی میریزیم اب شه بعدش اب سرد اضافه می کنیم بعد یکم زردچوبه و یه کوچولو نمک بعد مخلوط ارد و بزرک رو کم کم میریزیم با همزن هم میزنیم تا گوله نشه وقتی قل خورد زیرشو کم می کنیم درشو میزاریم تا دم بکشه نیم ساعت بعد که پخت میتونی توش گلاب ، زنجبیل، دارچین و عسل بریزی بخوری

البته من صاف تر دوست دارم زیاد غلیظ بشه مث حلوا میشه و باز وقتی تو بشقاب میریزم موقع خوردن بازم یه قاشق روغن میریزم روش

آرد رو تفت بده تا جایی که رنگش تغییر کنه بعد روغن زرد حیوانی بریز دو قاشق
بعد تفت بده دوباره کمی بعد اب بریز اروم آروم تا گلوله نشه با قاشق صاف کن اگه گلوله گلوله شد آرد
بعد ادویه مخصوص کاچی بریز بعد زیرشو کم کن درشو بزار یه بیست دقیقه تا نیم ساعت دم بیادش بعد موقع خوردن کمی شکر بزن

من آردو اول تنها تفت میدم تاقشنگ رنگش قهوه ای بشه با شعله کم که باز نسوزه و رنگی که شد روغن حیوانی یا ما میگیم روغن زرد یه ق-غ بریز بعد نبات و جدا بجوش تا باز بشه با زردچوبه و قهوه و دارچین وداروگرم وزیره کوهی و چای سبز و همه چی من همه رو تو هاون کوبیدم از قبل و بازم یه ق، غ میریزم داخل نباتا و هم میزنم و در اخر میریزم داخل آردا و یه لیوان اب هم اضاف کن تا بجوشه تیره بشه

سلام کاچی برای گرمی دوقاشق ارده با یذره دارچین تفت بده بعد روغن حیوانی بزن تفت بده بعد شیره انگور با یذره زرد چوبه و اب قاطی کن بریز توش من موفع خوردن گردو و کنجد هم میزنم بهش بعضیا ادویه کاچی هم میزنن عطاریا دارن

و مغزیجات هم اختیاری

چند قاشق آرد بریز تفت بده یکم تغییر رنگ داد ی قاشق داوی گرم بریز یکم تفت بده بعد یکم روغن بریز تو همین حین آبم بزار جوش شه بعد چیزایی ک میخوایو بریز مث نبات و کنجدوبابونه و فلفل سیاه هم بزن هم برا طعم هم ترش نکنی سیاه دونه هم میتونی بریزی اگرم بخوای بجای دوای گرم زعفرون بریز بعدم هعی آب بریز و هم بزن ک ی دست شهو آرد ها خمیری نشن😊

یه مقداری نبات با شیر بذار بجوشه حل که شد بهش زعفرون دم. کرده اضافه کن بذار کنار
از اونور ارد تفت بده بعد روغن محلی و زرد چوبه پودر دارچین. زنجبیل. کمی هل. زیره. قرص کمر پودر شده و بزن و کم کم مخلوط شیر بهش اضافه کن هم بزن تا قل قل سنگین بزنه
آمادس
میتونی با ادویه ها جیسینگ بادیان ستاره ی رازیانه و دوای گرم هم اضافه کنی

کره بزار آب بشه ۴قاشق ارد بریز اونقدر تفت بده تاخامی آرد بره و رنگش بشه قهوه ای ولی نسوزه
از قبل هم نبات هرچقدر دوس داری بنداز داخل کیسه نصف لیوان آب‌جوش بریز بزار اونم اونجا آب بشه رنگ آرد قهوه ای شد زردچوبه بزن بعد چن دقیقه آب بریز داخلش تن تن هم بزن تا خودشو بگیره بعدش نوش جان

یه کاسه ارد رو، تو تابه سرخ کن
بعد از اون اندازه3 قاشق ک برا یه نفره بریز تو قابلمه کوچک و ابجوش روش بریز و بهم بزن
و بعد بزار رو شعله یه 5 دقیقه هم بزن

امادست، عسل و گردو روش بزن بخور
روغن زرد محلیم بریزی خوشمزه تر میشه

آرد با روغن تفت بده وقتی رنگش‌ عوض شد دارچین و زنجبیل و زردچوبه... اینا بزن ادویه های گرم بزن ی کاسه اب بریز بزار بپزه‌ ۱۵دقیقه اینا مونده بود اماده بشه میتونی نبات یا شیره و شکر اینا بهش بزنی‌ وقتی ب غلظتی خواستی رسید خاموشش‌ کن میتونی‌ کنجد هم بریزی

من ی کاچی تو اینستا دیدم نوشته بود قویماق اردبیل ولی نمیدونم واقعا مال اردبیل یانه ولی بی حد خوشمزس.
ی قاشق روغن حیوانی رو داغ میکنی دوقاشق آرد میزنی تفت میدی بهش کمی زردچوبه و نمک میزنی باز تفت میدی بهش دوقاشق شکر اضافه میکنی شکر ک حل شد توش یک لیوانو نیم آب بهش اضافه کن قشنگ هم بزن گوله نشه بعد زیرشو زیاد کن درشو نزار قشنگ ته دیگ ببنده غلظتشم بشه مثل ماست سون حتما هم تو قابلمه نچسب درست کن ته دیگش خداس.
بعدشم میتونی مغزیجات بریزی روش

سوال های مرتبط

مامان فسقلی مامان فسقلی هفته بیست‌وهشتم بارداری
مامان رویای زندگیم🥰 مامان رویای زندگیم🥰 ۴ ماهگی
مامان yasin مامان yasin روزهای ابتدایی تولد
مامان 🌼🌻🌻🌼 مامان 🌼🌻🌻🌼 هفته سی‌ام بارداری
مامان شم مامان شم قصد بارداری