کاش کسی ک بلده کامل توضیح بده منم خیلی دوست دارم درست کنم
دوپیمانه خیلیه😑
برای خودت یه نفر دوقاشق یا سه قاشق بزنی خوبه
70 گرم کره یا روغن
150 گرم نبات
500 میل آب ( 50. 60 میلشو گلاب بزن)
زردچوبه نصف قاشق چای خوری
3 قاشق سوپ خوری سر پر آرد
با این اندازه ها خیای خوب در میاد , من همیشه با همین نسبت ها میپزم ، بیشتر بخوام دو یا سه برابر میکنم
تعریف نباشه کاچی هام خیای خوب میشه
زعفرون و خلال بادو و پسته هم میزنم
عزیزم اگه برای خودت و کوچولوت میخوای درست کنی سه یا چهار قاشق کافیه تازه یکم هم اضافه میاد
اول آرد رو الک کن بعد بریز تو قابلمه بزار روی گاز زیرش رو کم کن تا آروم آروم سرخ بشه منظورم اینه تف بدی تا رنگ آرد تغیر کنه بعد بهش روغن بزن دو یا یه قاشق کافیه بعد یک کاسه اب بریز روش اگه شیرین دوست داری میتونی نبات بندازی اگه نه یکم نمک بزن برای خوش رنگ شدنش هم یکم زعفرون بزن طعمش عالی میشه
بعد که آب ریختی زیرش رو کم کن بزار دم بکشه یکم که قوامش شبیه مواد کیک شد یعنی به اون اندازه نه شل نه سفت دم کشیده نوش جان کنید
خیلی زود اماده میشه
عزیزم من با این پیمانه درست میکنم کاچی هام حرف ندارن ،
۱پیمانه ارد
۴پیمانه آب
سه چهارم پیمانه شکر( ما کم شیرین میخوریم و البته من نبات میاندازم ولی اگر شیرینتر دوس دارین یک پیمانه هم خوبه)
ترکیب روغن مایع و کره رو هم کم کم به اردم اضافه میکنم در حدی که مثل خامه بشه ولی تقریبا سه چهارم پیمانه کافیه
ادویه کاچی هم حتما بزن با یکم زردچوبه عطرش خیلی خوب میشه
گلاب و هل و یه کوچولو زعفرون هم برای عطرش
دستورشم شهدشو بذار روی حرارت تا شکر یا نبات حل بشه
آرد رو یکم تفت بده بوی خامیش بره بعد الک کن و توش روغن و کره و ادویه و زردچوبه بریز یه دو دقیقه هم اینو تفت بده و شهد رو بریز داخلش سریع هم بزن در حد فرنی سفت شد خاموشش کن توش مغزیجات و کنجد هم میتونی بریزی
باید شهدشو زیاد درست میکردی مثلا دو لیوان آرد دو لیوان شکر منم زیاد بلد نیستم تا جای میدونم باید شده زیاد تر باشه
۲قاشق باید میزدی
عزیزم من با دو پیمانه ی دیس حلوا درست میکنم برا کاچی خیلیه
کاچی خیلی دوست دارم ولی بلد نیستم درست کنم😑
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.