خانوما زرشک پلو مرغ مجلسی بهم یاد میدین؟
کم آب و خوشمزه باشه

۵ پاسخ

مرغاتو ۴ ساعت توآب و نمک بخوابون
بعد دربیار سرخشون کن
تو ماهیتابه پیاز سرخ کن بهش رب بزن تفت بده فلفل دلمه ای هویج دوحبه سیر اضافه کن تف بده
(فلفل سیاه نمک زردچوبه دارچین ی کوچولو زنجبیل) بریز تف بده
مرغاتو بچین تو مواد
ی لیوان آب بریز تا رو مرغات
زیزشو کم کن و جا بیوفته

من اینطوری درست میکنم کلا
مرغ و چند دقیقه بجوشون و آبش و بریز دور.بعد تو یه قابلمه ای که نمیچسبه هیمنطوری بدون روغن بذار و هر دو طرفش خیلی کم نمک بزن و رنگش که عوض شد بذار تو پیازی که از قبل خلا کردی و تو روغ ریختی و یکم نرم شده نیاز نیاز پیاز سرخ بشه فقط از اون خامی دربیاد کافیه
بعد روی مرغ ها نمک و خیلی کم زردچوبه و من ادویه مرغ دارم میزنم خیلی خیلی خوشمزه میشه اگر نداری فقط پودر سیر بزن بعد برش گردون یکم با پیاز سرخ بشه بعد این سمت این کار و کن و دوبار برگردون که اون سمتم یکم با پیاز سرخ بشه بعد یکم پیاز خام حلقه حلقه کن بریز روش و زعفرون هم که دم کردی بریز اگر مرغ تعدادش زیاد باشه خودش کلی آب میندازه اگر کم بود خیلی کم آب بریز و شعله‌ پخش کن بذار وقتی جوش اومد کمش کن
حدود۱ساعت و نیم تا ۲ساعت که پخت مرغ ها رو دربیار و اون آبش و بریز تو صافی و پیاز ها رو صاف کن مرغ هار و بچین اندازه یه قاشق مربا خوری رب بریز تو آبش بریز رو مرغ ها این وسط هم مزه کن از مرغت اگر نمکش کم بود یکم آب تو نمکش بریز چون مرغی که نمکش خوب نباشه خوشمزه نمیشه
بعد دوباره کمش کن و بذار نیم تا ۱ساعت بپزه
قول میدم از خوردنش سیر نمیشی
من برای خودمونم اینطوری درست میکنم
اگرم زعفرون نداشتی از این عصاره ها مرغ و گوشت الیت هست،از اونا زعفرونشم هست از اون حل کن تو آب بجای زعفرون بریز ولی حواست باشه از اون میزنی خیلی خیلی کم نمک بزنی وقتی تفت میخوای بدی چون اون خودش نمک داره و غذا شور میشه

سالگردازدواج امام علی علیه السلام وحضرت فاطمه سلام الله در پیش داریم
باز به این مناسبت آموزشهای خیاطیمونو فقط باصدتومن گذاشتیم که هرکسی خواست ثبت نام کنه
دوره خیاطی رو فقط فقط ۱۰۰هزارتومن گذاشتم اگه میخای این هنر رو صفرتاصد یادبگیری در پیام رسان بله درخدمتم
@fandogh1404
شماره بله
09381442343
کانالم در بله
@mamanefandogh

بذار مرغت تو اب نمک شب قبلش.. بعد بشورشون

میتونی ادویه بزنی اول ب مرغات یساعت دوساعتی بمونه میتونی هم انجام ندی

.. مرغاتو سرخ کن

تو همون روغنی ک سرخ کردی رب گوجه تفت بده بوش بلند بشه بعد ادویه هارو بزن از جمله نمک زردچوبه فلفل سیاه زنجبیل با ی لیوان اب..

حالا مرغاتو تو ی ظرف بچین ک پهن باشه بهتره

بعد این سس هم بریز روش

پیاز هم یجوری بنداز ک بتونی بعدش برشون داری میتونی نصفشون کنی فلفل دلمه ایم ب قسمتایی تقسیم کن ک بعدش برشون داری مجلسی تره.. فقط هویج کج خورد کن بنداز توشون برا تزئین مرغت

سرش بذار زیرش روشن کن جوش ک اومد زیرش مثل برنج دم میدی کم کن.. بذار خودس بپزه چندساعت.. خودش اب میندازه عالی میشه..

زرشک پلوتم با خلال پسته و بادوم و زرشک و زعفرون تفت بده تمام..

https://eitaa.com/joinchat/1731461333C98b5840ce3

سوال های مرتبط

مامان ماهلین مامان ماهلین ۱ سالگی