۴ پاسخ

را چارش چیه دختر بزرگم اینجوریه تو خانوادم خودم تک نوه اس بعدشم دختر ندارن اونجا من دختر بزرگم وقتی پسرم ب دنیا اومد ودید همه داییهاش پدربزرگ مادربزرگ ب بچه کوچیکه توجه میکنم خیلی حسادت میکرد با اینکه خونه اقام خیلی هواشو داشتن من وقتی زایمان کردم رفتم اونجا مرتب داداشام براش اسباب بازی وسایل ت جه محبت ولی نمیدونم چرا اینجوری رفتار میکنه ولی وقتی اومدیم خونمون چون ما تو مجتمع زندگی میکنم همراه خانواده شوهرم وتقریبا بعد از ۶تا نوه دختره پسر شده خیلی بهش محبت میدادن دخترم گوشه گیر شده ساکت شده خیلی سختی کشیدم ک مبادا اون احساس کنه تنهاس منو خانوادم وباباش خیلی مراقبش بودیم

منم نگران همینم یه وقت پسرم حسادت نکنه برا همین نه خیلی لوسش میکنم نه اینکه همش دعوا کنم با کار بدش دعوا با کار خوبشم همیشه بوس و نوازشش میکنم امیدوارم تعادل محبت داشته باشم که پسرم حسادت نکنه

ممنون برای اشتراک مطلب مفید مریم جان❤️

چه جالب
خیلی سخته تعادل برقرار کردن تو محبت
اینکه چطوری لوس نشه سخته

سوال های مرتبط

مامان آنیسا خانوم🍩👶 مامان آنیسا خانوم🍩👶 ۲ سالگی
چگونه تاب‌آوری فرزندانمان را تقویت کنیم؟

همیشه "بله" نگوییم؛ ناکامی هم بخشی از زندگی است.

🔹 بسیاری از والدین دوست ندارند فرزندشان ناراحت شود، بنابراین در برابر خواسته‌های او تسلیم می‌شوند.

اما آیا همیشه فراهم کردن هر چیزی که کودک می‌خواهد، به نفع اوست؟

🔹 تصور کنید کودکی که هر بار اسباب‌بازی جدیدی می‌خواهد، بلافاصله آن را دریافت می‌کند یا وقتی غذایی را دوست ندارد، بدون هیچ مقاومتی غذای مورد علاقه‌اش جایگزین می‌شود. چنین کودکی چه چیزی یاد می‌گیرد؟ اینکه هر چیزی را که بخواهد، به‌راحتی و بدون انتظار در اختیارش قرار می‌گیرد.

🔹 اما واقعیت زندگی این‌گونه نیست. در دنیای واقعی، همه‌ خواسته‌های ما برآورده نمی‌شوند و همه‌ شرایط طبق میل ما پیش نمی‌رود. اگر کودک از همان ابتدا نیاموزد که گاهی لازم است منتظر بماند، گاهی "نه" بشنود و گاهی با نداشتنِ چیزی کنار بیاید، در آینده چگونه با چالش‌های بزرگ‌تر کنار خواهد آمد؟

🤔❓چرا تحمل ناکامی مهم است؟
وقتی کودکی یاد بگیرد که همیشه نمی‌تواند به‌سرعت به خواسته‌هایش برسد، کم‌کم صبر، مسئولیت‌پذیری و مدیریت احساسات را تمرین می‌کند. این تجربه‌ها باعث می‌شوند که او

🔸 در برابر ناملایمات مقاوم‌تر شود. اگر همیشه همه‌چیز بر وفق مرادش باشد، کوچک‌ترین شکست یا ناکامی می‌تواند او را از پا دربیاورد.

🔸 حس طلبکاری نداشته باشد. او یاد می‌گیرد که زندگی چیزی فراتر از «من می‌خواهم، پس باید داشته باشم!» است.

🔸 ارزش تلاش را درک کند. وقتی به او یاد بدهیم که برای به‌دست آوردن برخی چیزها باید صبر کند یا تلاش بیشتری داشته باشد، انگیزه و پشتکارش تقویت می‌شود.
مامان آنیسا خانوم🍩👶 مامان آنیسا خانوم🍩👶 ۲ سالگی
چگونه تاب‌آوری فرزندانمان را تقویت کنیم؟

همیشه "بله" نگوییم؛ ناکامی هم بخشی از زندگی است.

🔹 بسیاری از والدین دوست ندارند فرزندشان ناراحت شود، بنابراین در برابر خواسته‌های او تسلیم می‌شوند.

اما آیا همیشه فراهم کردن هر چیزی که کودک می‌خواهد، به نفع اوست؟

🔹 تصور کنید کودکی که هر بار اسباب‌بازی جدیدی می‌خواهد، بلافاصله آن را دریافت می‌کند یا وقتی غذایی را دوست ندارد، بدون هیچ مقاومتی غذای مورد علاقه‌اش جایگزین می‌شود. چنین کودکی چه چیزی یاد می‌گیرد؟ اینکه هر چیزی را که بخواهد، به‌راحتی و بدون انتظار در اختیارش قرار می‌گیرد.

🔹 اما واقعیت زندگی این‌گونه نیست. در دنیای واقعی، همه‌ خواسته‌های ما برآورده نمی‌شوند و همه‌ شرایط طبق میل ما پیش نمی‌رود. اگر کودک از همان ابتدا نیاموزد که گاهی لازم است منتظر بماند، گاهی "نه" بشنود و گاهی با نداشتنِ چیزی کنار بیاید، در آینده چگونه با چالش‌های بزرگ‌تر کنار خواهد آمد؟

🤔❓چرا تحمل ناکامی مهم است؟
وقتی کودکی یاد بگیرد که همیشه نمی‌تواند به‌سرعت به خواسته‌هایش برسد، کم‌کم صبر، مسئولیت‌پذیری و مدیریت احساسات را تمرین می‌کند. این تجربه‌ها باعث می‌شوند که او

🔸 در برابر ناملایمات مقاوم‌تر شود. اگر همیشه همه‌چیز بر وفق مرادش باشد، کوچک‌ترین شکست یا ناکامی می‌تواند او را از پا دربیاورد.

🔸 حس طلبکاری نداشته باشد. او یاد می‌گیرد که زندگی چیزی فراتر از «من می‌خواهم، پس باید داشته باشم!» است.

🔸 ارزش تلاش را درک کند. وقتی به او یاد بدهیم که برای به‌دست آوردن برخی چیزها باید صبر کند یا تلاش بیشتری داشته باشد، انگیزه و پشتکارش تقویت می‌شود.
مامان دلوین مامان دلوین ۲ سالگی
🔺راههای پیشگیری از کم‌خونی کودک


🔹 اگر فرزند شما زودرس متولد شده یا هنگام تولد وزن پایینی داشته است، با پزشکش دربارهٔ استفاده از مکمل‌های آهن صحبت کنید.
🔹تا وقتی کودک یک ساله می‌شود، به او شیر مادر یا شیر خشک غنی‌شده با آهن بدهید و از دادن شیر گاو به شیرخواران خودداری کنید.
🔹اگر کودک شما چهار ماهه است و با شیر مادر تغذیه می‌شود و هنوز شروع به خوردن غذاهای جامد نکرده است، پزشکان توصیه می‌کند که تا وقتی خوردن غذاهای غنی از آهن را شروع می‌کند، یعنی تا شش ماهگی به ۰/۲۷ میلی‌گرم در روز و از هفت تا ۱۲ ماهگی به ۱۱ میلی‌گرم مکمل آهن نیاز دارد.
🔹هنگامی که کودکتان شروع به خوردن غذای کمکی می‌کند، غلات صبحانهٔ غنی‌شده با آهن و بعدتر، غذاهای سرشار از آهن مثل گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی‌های مناسب، پاستا، برنج و نان، سبزیجات برگ‌دار سبز رنگ، زرده‌ٔ تخم‌مرغ و حبوبات به او بدهید.
🔹میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C نیز مانند کیوی، آووکادو و طالبی به کودک بدهید، چون ویتامین C به بدن در جذب آهن کمک می‌کند.
مامان امیرحسین مامان امیرحسین ۱ سالگی
🌟خطاهای والدین در تنبیه کردن🌟
✨چگونه از تکرار اشتباهات رایج جلوگیری کنیم✨


🙅‍♂️ خطاهای رایج والدین در تنبیه: والدین گاهی ناخواسته در تربیت و تنبیه کودک خود دچار اشتباه می‌شوند. این خطاها می‌توانند به جای اصلاح رفتار، مشکلات بیشتری ایجاد کنند. برخی از این خطاها و روش‌های جلوگیری از آن‌ها عبارتند از:

1️⃣ تنبیه در لحظات عصبانیت 😡: بسیاری از والدین وقتی عصبانی هستند، تنبیه می‌کنند که ممکن است بیش از حد شدید یا نامناسب باشد. برای جلوگیری از این اشتباه، پیش از هر تصمیمی چند دقیقه صبر کنید تا آرام شوید و با خونسردی برخورد کنید.

2️⃣ تحقیر و سرزنش کودک 😔: تنبیه نباید با توهین و تحقیر همراه باشد، زیرا باعث کاهش اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی کودک می‌شود. به جای آن، به کودک توضیح دهید که رفتار اشتباهش مشکل‌ساز بوده است، نه خود او.

3️⃣ نادیده گرفتن علت رفتار 🤔: والدین گاهی بدون در نظر گرفتن علت رفتار کودک او را تنبیه می‌کنند. بهتر است ابتدا با کودک صحبت کنید و علت رفتار او را بفهمید تا بتوانید به او کمک کنید از اشتباهاتش درس بگیرد.

4️⃣ عدم ثبات در تنبیه ⚖️: گاهی والدین یک رفتار را تنبیه می‌کنند و بار دیگر نادیده می‌گیرند. برای جلوگیری از این سردرگمی، قوانین مشخص و ثابتی تعیین کنید تا کودک بداند چه رفتاری غیرقابل قبول است.

🌼 یادآوری: تنبیه باید همیشه با دقت، آرامش و توجه به نیازهای عاطفی کودک همراه باشد تا اثربخش و آموزنده باشد، نه مخرب.

از ۳ سالگی میشود تربیت کودک را آغاز کرد
مامان حسنا و حسان مامان حسنا و حسان ۲ سالگی
❌اگر به دنبال ارتباط خوب با فرزندت هستی حتما از این راهکار استفاده کنید❌

✍یکی از ساده‌ترین ابزارهای تربیتی در دست والدین، لحن و نوع خطاب کردن است؛ اگر همیشه فرزندتان را با کلمات صمیمی و محبت‌ آمیز مانند «پسرم»، «علی‌جان»، «عزیزم» یا «دختر قشنگم», «عزیز بابا / مامان» صدا می‌زنید، همین تبدیل به یک زبان مشترک عاطفی میان شما و او می‌شود😍

حالا کافی است در زمانی که رفتاری از او می‌بینید که نمی‌پسندید، برای لحظه‌ای این روال را تغییر دهید، مثلا نام فرزند را بدون پسوندهای عاطفی صدا بزنید یا لحنتان را کمی رسمی‌تر و جدی‌تر کنید؛

همین تغییر کوچک، پیام بسیار بزرگی به کودک و نوجوان می‌دهد: پدر و مادر از من دلخورند! بدون آنکه نیازی به ساعت‌ها بحث، نصیحت یا تنبیه باشد، او به روشنی متوجه نارضایتی شما خواهد شد.

گاهی ساده‌ترین و کوتاه‌ترین شیوه‌های گفت‌ و گو، عمیق‌ترین اثرات تربیتی را در دل و ذهن کودک و نوجوان باقی می‌گذارد.‌‌⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣