خواهشاا یکی رفلاکس و کامل برام توضیح بده

۴ پاسخ

شنیدن صدای قل‌قل یا خس‌خس موقع شیر خوردن یا بعد از آنریزش بزاق بیشتر از حد معمولگریه‌های طولانی و آرام‌نشدنیبی‌قراری و کج‌خلقینشانه‌های درد یا کولیک نوزاد، مثل قوس دادن کمر، خیلی زیاد دست‌وپا زدن یا مشکل در خوابیدنتغذیه دشوار و ناراحتخوب وزن نگرفتنامتناع از شیر خوردن

رفلاکس پنهان زمانی رخ می‌دهد که مقداری از محتویات معده نوزاد وارد مری او می‌شود، اما از دهانش بیرون نمی‌ریزد. این مواد دوباره به معده برمی‌گردند؛ گاهی به این خاطر که خود نوزاد آن‌ها را قورت می‌دهد و بعضی وقت‌ها هم چون اصلاً آن‌قدر بالا نمی‌آیند که به دهان برسند.

اسمش «پنهان» است، اما این به این معنا نیست که نوزاد شما آرام و ساکت است. نوزادانی که رفلاکس پنهان دارند، ممکن است گریه کنند، سرفه کنند یا صدایشان گرفته و خش‌دار به نظر برسد. اما چون شما بالا آوردن یا برگرداندن شیر را نمی‌بینید، شاید اصلاً متوجه نشوید

رفلاکس نوزادان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی در نوزادان است که با برگشت اسید و غذا از معده به مری همراه است. این بیماری می‌تواند با استفراغ، بی‌قراری، گریه، کاهش وزن و سرفه همراه باشد. ۵۰ درصد از نوزادان به رفلاکس مبتلا هستند که با رشد نوزاد و تکامل سیستم گوارشی تا یک سالگی بدون دخالت پزشک بهبود می‌یابند

همون اسید معده ما ادم بزرگان

سوال های مرتبط