۲۰ پاسخ

قرص برنج بخر از عطاری توهرکیسه دوتا بزار ولی خیلی باید مراقب باشید نخوردید اون قرص تو برنج دست بچه نیافته ما همیشه ۲یا ۳۰کیلو برنج میخریم اینجوری میکنم قرص میندازه توش هیچیش نمیشه

بذار یخچال

سیر تازه بنداز توش و نمک

تو ظرف پلاستیکی بریز

نمک با سیر

یکم فلفل قرمز بریز توشون

نمک و سیر بزن و بریز تو بطری ..من عدس سر زمین زیاد میخرم تو بطری میریزم

فقط بطری جوابگو

سیر بنداز تو سطل برنج

بریز داخل بطری نوشابه هر کیسه ده کیلویی ۷تا بطری میخواد یه کوچولو هم نمک بریز چند سالم بمونه هیچیش نمیشه

آلمینیوم بزار لابه لاش

منم داخل بطری عرقیجات ۴ لیتری یا بطری روغنهای ۳ لیتری میریزم
حتی حبوباتم رو هم داخل بطریهای شیر میریزم
چون درشون محکم بسته میشه اصلا حشره نمیکنه

میخک بنداز داخلش

بریز تو شیشه نوشابه درشم‌محکم ببند

مادر من قرص برنج گزاشت ، برگ گردو گزاشت ، تو پلاستیک خیار از این ضخیم بزرگا گزاشت خودشو گرفت ، خلاصه هر کاری کرد آخر هوا که گرم میشد حشره میزاشت هر سال ،
ولی کاری که دو ساله میکنیم اینه ی سال کلییییی بطری نوشابه و هر چی بطریه جمع کردیم و تو اون ریختیم واقعا ام جواب بود ولی مشکلی که داشت یکی فضای زیادی برای نگهداری میخواست یکی ام اینه پر کردنشون سخت بود برای برنج زیاد ، اما پارسال پدرم از پلاستیک فروشی ها ی سری بطری های بزرگ خریده که تو هر کدوم حدود ۱۸ کیلو برنج جا میشه باید دهنه باریکی داشته باشه که هوا واردش نشه ، ولی حتما با قیمت پلاستیک امسال خیییلی گرون شده ، اگر توان مالی داشته باشی یکسال هزینه کنی یک عمر میمونه برات .

تو سطل برنجی برگ بو یا دو حبه سیر بذار. جای گرم نباشه

سیر بزار داخلش با نمک

عزیز بریز تو بطری ده سال بمونه هیچش نمیشه

اگر درخت گردو‌میتونی پیدا کنی
برگ درخت گردو بزار لاب لای برنج
چند ساله روش مامانم همینه

نمک بریز توشون بزار توی یخچال

سوال های مرتبط