۶ پاسخ

دال عدس همون عدس نارنجی هاست؟

یه سوپ ترکیه هست با دال عدس خوشمزه هست پیاز نگینی میکنی توش دال عدس و دوسه قاشق برنج میریزی با آب میپزه بعدش رب میزنی آخرش با گوشتکوب برقی همون بلندر مواد رو کامل له میکنی بعدم در آخر توش فلفل سیاه و پودر نعناخشک میزنی یکم بپزه توش تمام البته اکثر غذاهای ترک تند هستن فلفل زیاد میزنن شما با ذائقه تون کم یا زیاد کنید

این دستور دال خوزستانیه نوش جون

عزیزم ی پیاز بزرگ ریز کن سرخ کن سیر رنده کن بریز توش تفت بده دالم بریز تفت بده رب گوجه بزن خوب که سرخ شد ربت ادویه کاری و نمک زردچوبه بزن یدونه گوجه رنده کن دل بخواهی بعدم اب ی لیوان بریزتوش بپزه بعدم میتونی ی سبیب زمینی کنی بندازی توش

من میذارم بپزه بعد یه سس درست میکنم و میریزم روش و میذارم جا بیفته
سسش هم اینجوری درست میکنم: پیاز و سیر رو رنده میزنم، پیاز رو تفت میدم بهش زردچوبه و کاری و فلفل سیاه میزنم سیر هم اضافه میکنم و تفت میدم باید شعله گاز کم باشه چونکه سیر زیاد سرخ بشه مزه‌ش عوض میشه بعدم یکمی رب گوجه میزنم و تفت میدم و در آخر دو قاشق آرد رو باهاشون تفت میدم ارد باعث میشه دال عدس قوام بیاد و آب جوش اضافه میکنم که سس کامل تو خورش باز بشه بعد به دال پخته اضافه میکنم و میذارم جا بیفته آخر پخت هم کمی پودر لیمو عمانی اضافه میکنم خیلی خوشمزه میشه با برنج

ب ذره میزارم تو اب خیس شه نرم شه
بعد میریزم تو سوپ میپزه

سوال های مرتبط

مامان حسیبا مامان حسیبا ۲ سالگی
مامان کیارش مامان کیارش ۱ سالگی
مامان کیارش مامان کیارش ۱ سالگی