۴ پاسخ

بنظرم خوبه

خوبه قشنگم

خوبه هیچ مشکلی نداره ادرارش

سلام. بر اساس این تصویر، آزمایش ادرار و کشت ادرار نوزاد ۴ ماهه شما کاملاً طبیعی و خوب است و هیچ نشانه پاتولوژیک یا نگران‌کننده‌ای در آن دیده نمی‌شود.
برای اطمینان خاطر بیشتر، بررسی بخش‌های مهم آزمایش به شرح زیر است:
۱. بخش ماکروسکوپی (بررسی ظاهری و شیمیایی)
• رنگ (Color) و ظاهر (Appearance): زرد (Yellow) و شفاف (Clear) است که وضعیت نرمال را نشان می‌دهد.
• وزن مخصوص (Specific Gravity): مقدار آن 1005 است که نشان‌دهنده هیدراتاسیون خوب و غلظت مناسب ادرار نوزاد است.
• اسیدیته (pH): عدد 7 (خنثی) و کاملاً طبیعی است.
• پروتئین، گلوکز، خون و نیتریت (Protein, Glucose, Blood, Nitrite): همگی منفی (Neg) هستند. منفی بودن نیتریت و خون به شدت احتمال عفونت یا آسیب کلیوی را رد می‌کند.
۲. بخش میکروسکوپی
• گلبول‌های سفید (WBC): مقدار آن 0-1 است. بالا بودن این فاکتور نشان‌دهنده عفونت است که در اینجا کاملاً طبیعی و آپادانا است.
• گلبول‌های قرمز (RBC): مقدار آن 0-1 است که نشان می‌دهد خون در ادرار وجود ندارد.
• باکتری، مخاط، کست و کریستال (Bacteria, Mucous, Casts, Crystals): همگی Not Seen (دیده نشده) گزارش شده‌اند که عالی است.
۳. کشت ادرار (Microbiology)
• نتیجه کشت (Culture): نوشته شده No growth bacteria after 24 hour یعنی پس از ۲۴ ساعت هیچ باکتری در ادرار رشد نکرده است. این موضوع به طور قطعی نشان می‌دهد که نوزاد در حال حاضر عفونت ادراری ندارد.

سوال های مرتبط

مامان فسقلی خانم 🥹 مامان فسقلی خانم 🥹 ۹ ماهگی
مامان دخترقشنگم مامان دخترقشنگم ۵ ماهگی
مامان دخترقشنگم مامان دخترقشنگم ۵ ماهگی
مامان دخترقشنگم مامان دخترقشنگم ۵ ماهگی
مامان دخترقشنگم مامان دخترقشنگم ۵ ماهگی