قبل سرخ کردن بهش زردچوبه و زعفران بزن
پیاز رنده کن مرغ رو بچین روش
روغن بریز فلفل سیاه نمک زرد چوبه آبلیمو چند تیکه هویج خرد شده دو لیوان آب بریز ی رب بجوشه رنگ مرغ زرد شد بردار تو روغن خیلی داغ سرخ کن (روغن سرخ کردنی و ترجیحا ماهیتابه نسوز) ب آبش رب اضافه کن بجوشه بعد مرغا رو سرخ کردی دوباره برگردون تو آبش روش چند حلقه فلفل دلمه بچین و زعفرون بپاچ روش زیرشو کم کن بزار ی ساعت بپزه قشنگ مزه مرغ دربیاد
برای تزئین برنجت هم اگ تونستی از این بریز
مرغ رو زردچوبه بزن همه جاشو
بذار خوب سرخ بشه
بعد پیاز خورد کن تو روغن بذار خوب سبک بشه ادویه هرچی میخوای بزن بعد رب بریز من گوجه رنده میکنم خیلی خوشمزه میشه
اگر رب ریختی تفت بخوره رنگش باز شه
اگر گوجه ریختی خیلی خوب بذار آبش کشیده بشه
بعد مرغا رو بذار و روشون آب جوش بریز
یه ربع آخر هم زعفرون که دم کردی بریز روشون بذار جا بیفته
به نظر من راز خوب شدن غذا اینه که پیاز و گوجه تو روغن خوب سرخ بشن اگز زود روشون آب ریختی بد میشه
این اکبر جوجه ست باید مرغ و با پیاز و سیر و نمک و آب و سرکه بزاری بمونه یک شب تا صبح
بعد توی قابلمه با روغن و کره انقد سرخ کنی تا پخته بشه
زیرش باید کم باشه و دم کنی بزاری روش
هزارتا روش برات گفتن ، فقط به هر روش که پختی اصلا آب زیاد رو مرغات نریز فقط تا روی مرغ ،چون بی مزه میشه ، بعدم بزار با حرارت ملایم زمان بیشتر بپزه ، در ظرفتم نیمه باز باشه تا مرغت به روغن بیفته و خوشرنگ بشه
قبل اینک بزاری تو آب بپزه تفتش بده رنگش ک تغیر کرد بزار بپزه بعد اینک پخت دوباره سرخش کن ادویه و اینا بزن زعفران قشنگ بزار طلایی شه
زعفران زیاد
این. اکبر جوجس. که
مرغ رو چند ساعتی با نمک فلفل سیاه و زعفرون و پیاز خلال ریز شده طعم دار کن....
مرغ رو کامل از پیاز جدا کن و همه طرفش رو تو روغن خوب سرخ کن
اون مواد مرغ رو با یکم آب قاطی کن بزا جوش بیاد بهش یکم کره اضافه کن و مرغ ها رو بچین داخلش که مغز پخت شه و آخرش یکم تو کره سرخ بشه عالی میشه....
اگه اون اول به جای خلال پیاز فقط آب پیاز بزنی که آخرش که داری تو کره تفت میدی پیاز نسوزه خیلی عالی میشه
درست مثل مرغ اکبرجوجه رستورانی میشه
گلم من همیشه قبل از اینکه مرغ درست کنم بهش زعفرون و پیاز و فلفل سیاه و دو قاشق آبلیمو میزنم
تاحداقل ۲ ساعت بمونه
هر چی بیشتر هم که بهتر
بعد پیاز داغ درست میکنم و توش زردچوبه میزنم
بعد مرغ رو با پیاز داغ و زردچوبه سرخ میکنم
بعد میزارم تو سس تا بپزه
رنگ و مزش هم خییییلی عالی میشه
من میام پیاز ( خلالی میکنم چون شوهرم اینجوری خوشش آمده حالا شما میخوای رنده کن ) با فلفل دلمه ای سرخ میکنم تو اون تایم مرغ هم میزارم آبپز بشه پیاز فلفل دلمه که خوب سرخ شد میزارم کنار مرغ رو سرخ میکنم کم کم بهش نمک فلفل قرمز زعفران زرد چوبه فقط یه زره میریزم بعد مواد رو بهش اضافه میکنم یه هم میزنم بعد اون آب مرغ که توش آبپز شده رو میریزم توش زیاد نباید آب کنی بعد یکمم آبلیمو یا اب غوره میریزی. آخری که آبش خوب شد یکم دارچین اضافه کن
بعد اگه خواستی خورششت غلیظ بشه یکم آرد رو با اب قاطی میکنی میریزی توش کلا این روش تو هر خورشتی میریزی اگه آبکی بود
من اتفاقا دو روز پیش درست کردم شوهرم گفت انگار از بهترین رستوران خریدی اول با ادویه و پیاز روغن فلفل دلمه بزار یک ساعت بدون آب بپزه بوش کلا میره زیرش هم کم کن بعد
رب و نمک آبلیمو. تو یک کاسه هم بزن بریز روش بزار کامل پخته بشه یک ساعت دیگه چنان غذایی میشه که حال کنی
من این مدلی درست نمیکنم ولی این رنگی میشه
زعفران و نمک زیاد میزنم داخل آب مرغ خوشمزه میشه
مث شوهر منه
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.