اصلا بند ناف هیچ ربطی به نحوه خوابیدن مادر یا حتی جابجا شدنش نداره، من از ۱۴ هفتگی بنده ناف یه دور پیچیده بود دکترم میگه واسه شیطنت خود جنین ،خودشم یا باز میشه یا میمونه که اونم تا ۳ دور طبیعیه، درباره خوابیدن هم اصلا این حرف پایه علمی نداره دکترا میگن لزومی نداره بشینین چون بچه تو مایع و اصلا صدمه ای نمیبینه ، ولی متاسفانه باور قدیمیا اینجوری ، مامان خود منم بهم میگفت گفتم کی بهت گفته دکترت یا کس دیگه ، میگه نه مادربزرگت گفته، من از دکتر خودمم پرسیدم خندش گرفت، پس با خیال راحت بخواب عزیزم
ن من هنوزم غلت میزنم نمیشینم میگن ربطی نداره
من ک اصلا نمیشم ولی اروم میچرخم ی چندثانیه رو پشتم بعد میچرخم سمت دیگه تا الان هم خداروشکر اتفاقی نیافتاده اتفاقا اگه بخوای هر دقیقه بشینی بیشتر بهت فشار میاد و اذیت میشی
من کلا سختمه بچرخم میشینم پهلو به پهلو میشم
پیچیدن بند ناف هم همش مربوط به فعالیت خود جنین هست باهاش بازی میکنه
من برا اطمینان خاطر خودم پا میشیم میشینم
نه بابا نشستن نمیخواد همه دکترها میگن آروم پهلو به پهلو بشین
نه عزیزم منم نمیشینم. مامای من بهم گفت موقع جابهجایی از یه پهلو به پهلوی دیگه شکمت رو با دو دستت بگیر(آروم) بعد آروم از این پهلو به اون پهلو شو.
من از ۷ ماهگی دیگه نشستم و چرخیدم
نه عزیزم ماما گفت این باور غلط ربطی ب بند ناف نداره خواستی بری پهلو بعدی چندثانیه برو رو کمر بعد برو پهلو بعد
همه قدیمی ها میگن ولی دکترا میگن صحت علمی نداره من اگه درست هم باشه نمیتونم وسط خواب عمیق بلند شم بعد باز بخوابم🤣🤣اروم پهلو ب پهلو میشم
والا من از اول بارداری هم هی بلند نشدم بشینم آدم کلافه میشه ولی آروم اول به پشت میچرخم چند ثانیه بعد پاهامو به پهلو میزارم و بعد آروم خودم میچرخم
والا من هنوز به شکم میخوابم دیگه پهلو به پهلو شدن که اصلا مهم نیست برام😅
همه دکترا و ماماها میگن بند ناف ربطی به نحوه خوابیدن مادر نداره
ولی خدا نیاره من یکیو دیدم بچه ۹ ماهه کامل با بند ناف خفه شده و مرده بدنیا اومد
خیلی میترسم از ۲۰ هفته پامیشم پهلو به پهلو میشم
خداروشکر تا الانم بند ناف دور گردن بچه نبوده
مم عادت کردم از همون هفته های پایین که بشینم
البته مجبورم
چون یه عضله ای از باسنم به شدت میگیره ، و میشینم و یه کم ماساژش میدم بعد به اون پهلو میشم
من شنیدم میگن اروم ب پشت بشی یکم مکث کن بعد برو رو پهلو مشکلی نیست منم همین کارو میکنم
نه. من اصلا بلند نمیشم. پیچیدن بند ناف دور گردن بچه ربطی به بلند شدن و خوابیدنت نداره...
اما اروم همون حالت خوابیده پهلو به پهلو شو. بدنت و تو یه سمت همراستا بچرخون... چندثانیه رو کمر بخواب. بعد بچرخ به اون پهلو.
نه خود دکتر زنان میگه نه این حرفا مزخرفه اونوقت خاله خانباجی ها ول نمیکنن. فقط داری دنده به دنده میشی آروم بچرخ که کمر و شکمت درد نگیره
نه عزیزم من آروم جا به جا میشم
یکم رو به بالا میمونم بعد میچرخم به پهلوی بعد
والا من خو آروم آروم پهلو به پهلو میشم
روزانه پیام مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.
سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.
با بازیهایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک میکنه آشنا بشین.