روغن بادام شیرین برای ابرو، جلوگیری از ریزش و تقویت آن

آذر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
روغن بادام شیرین برای ابرو

استفاده از روغن بادام شیرین برای ابرو بسیار رایج است؛ اما اینکه آیا واقعا این روغن می‌تواند به بهتر شدن وضعیت ابروها، از لحاظ زیاد شدن موی ابرو، پر پشت شدن آن، ضخیم شدن موهای ابرو و رویش موهای ابرو در تاج، هشتی و سایر قسمت‌های ابروی کمک کند یا خیر، سوال مهمی است. روغن بادام شیرین یکی از ترکیبات طبیعی است که برای تقویت ابرو از جهات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع از خواص و طرز استفاده با گهواره همراه باشید.

روغن بادام شیرین چه قدر برای ابرو مفید است؟

روغن بادام شیرین برای مژه و ابرو مفید است؛ زیرا می‌تواند ریزش ابرو و مژه‌ها را کنترل کند. روغن بادام شیرین با داشتن ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای رشد ابروها و مژه‌ها کمک می‌کند تا ابروها از حالت بی‌جانی، نازکی و خشکی در بیایند و زیبا و خوش‌حالت شوند.

روغن بادام شیرین مقدار زیادی منیزیم، کلسیم، روی و سایر اسیدهای چرب دارد. این ترکیبات از شکستگی ابرو پیشگیری می‌کند و باعث رشد ابرو می‌شود. در عین حال پوسته پوسته شدن و لکه‌های خشک روی ابروها را نیز کاهش می‌دهد و آنها را درخشان‌تر و سالم‌تر می کند.

عدم رطوبت کافی ابروها منجر به ریزش آنها می‌شود. از همین جهت است که آبرسانی و رطوبت رسانی ابروها بسیار مهم است. روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های مختلف است، از همین جهت می‌تواند ابروها را به خوبی مرطوب کند.

خواص روغن بادام شیرین برای ابرو

همه خواص روغن بادام شیرین

تقویت کننده پوست صورت

 از بین بردن چین و چروک‌ها و کاهش ظاهر جای زخم از جمله خواص روغن بادام شیرین برای پوست است. این روغن به عنوان یک مرطوب کننده قوی، بسیار سریع جذب پوست می‌شود. یک روغن عالی برای ماساژ صورت است. نرم کننده قوی، آبرسانی فوق‌العاده و صاف کننده عالی صورت است.

این روغن به طور کلی برای پوست‌های حساس بی خطر است، زیرا غیر تحریک کننده و سبک است. روغن بادام برای بیماری‌های مزمن پوستی مانند پسوریازیس، آکنه، اگزما و درماتیت هم مفید است. استفاده از کرم دست ساخته شده با این روغن می‌تواند درماتیت دست را تسکین دهد و علائمی مانند سوزش، قرمزی و خارش پوست را تسکین دهد.

همچنین روغن بادام برای شفاف کردن رنگ پوست هم کاربرد دارد. به مرور زمان می‌تواند رنگ پوست را یکدست و روشن کند.

 کاهش آثار جای زخم و تسکین پوست و بهبود زخم بعد از جراحی و جراحت و رفع اسکار آکنه از دیگر فواید روغن بادام برای پوست است.

روشن کننده پوست

معجزه روغن بادام شیرین روشن کردن پوست است. روغن بادام شیرین به روشن شدن پوست و بازیابی رنگ طبیعی پوست کمک می کند و رنگ پوست را چند درجه روشن‌تر می‌کند. ویتامین E موجود در روغن بادام به رفع تیرگی پوست و روشن‌تر شدن آن کمک می‌کند.

استفاده طولانی مدت و مداوم از روغن بادام شیرین روی پوست به پاکسازی پوست، بهبود بافت و روشن شدن رنگ پوست، کاهش لکه و هیدراته بودن پوست، کاهش آکنه و همچنین مقابله با سایر بیماری‌های پوستی کمک کند.

مناسب برای جوش صورت

 روغن بادام شیرین به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، می‌تواند با کمک به کاهش قرمزی و التهاب، برای پوست مستعد جوش صورت مفید باشد.

اگرچه این احتمال نیز وجود دارد که در بعضی از افراد مبتلا به جوش‌های صورت، مصرف روغن بادام وضعیت جوش‌های آنها را تشدید کند.

*طرز تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت چرب

ضد چروک‌های بارداری

احتمالا می‌دانید که در دوران بارداری بیشتر خانم‌ها به دلیل افزایش وزن و بزرگ شدن شکم، دچار کشیدگی پوست و ترک‌های پوستی می‌شوند. بد نیست بدانید که ماساژ مداوم روغن بادام در دوران بارداری می‌تواند باعث کاهش علائم کشش در دوران بارداری شود. این روغن می‌تواند به عنوان مرطوب کننده پوست، برای کاهش خشکی پوست در دوران بارداری استفاده شود. همچنین به صورت موضعی برای ماساژ ناحیه شرمگاهی و واژن، افزایش جریان خون در این ناحیه، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کمک به کشش پوست استفاده شود.

رشد سریعی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، باعث شکسته شدن کلاژن و الاستین پوست می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این روغن به جلوگیری از ترک‌های پوستی در افراد باردار و کاهش خارش ناشی از ترک‌های پوستی در هنگام بهبودی پوست کمک کند.

پیشگیری از آفتاب سوختگی

 خاصیت آنتی اکسیدانی روغن بادام شیرین برای پیشگیری از آفتاب سوختگی هم مناسب است. قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) باعث پیری زودرس پوست می‌شود. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند منجر به خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های تیره روی پوست شود. گفته می‌شود روغن بادام شیرین در کند کردن پیری زودرس ناشی از آفتاب سوختگی موثر است.

این روغن یک سد مقاوم در برابر اشعه‌های مضر UV است. علاوه بر این، ویتامین E موجود در روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند. ضد آفتاب روغن بادام دارای SPF15  است.

روغن بادام تلخ برای ابرو و مژه چه فوایدی دارد؟+طرز استفاده 

تقویت کننده موی سر مو

روغن بادام شیرین برای بهبود ظاهر و سلامت موی سر بسیار مفید است. می‌توانید این روغن را به شامپوی خود اضافه کنید. با این کار درخشندگی طبیعی به موهای خود خواهید داد. این روغن مغذی سرشار از ویتامین B7 است که معمولا به نام بیوتین شناخته می‌شود.

روغن بادام شیرین موها را براق‌تر، قوی‌تر و بدون وز می کند و در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن، موها را در برابر شوره سر و سایر شرایط پوست سر مراقبت می‌کند. می‌توانید با این روغن ماساژ کامل پوست سر را انجام دهید یا آن را فقط روی نوک‌ مو بمالید تا آبرسانی بیشتر و در نتیجه موهای سالم‌تری داشته باشید.

روغن بادام شیرین به صاف کردن مو و ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند. شانه کردن مو را راحت‌تر می کند و آن را صاف می کند. همچنین می‌تواند به موها رطوبت و قابلیت ارتجاعی دهد. استفاده از این روغن به طور مستقیم روی پوست سر به معکوس کردن ریزش مو کمک می کند.

چنانچه پوست سر علائم خارش، قرمزی یا شوره سر دارد، مالیدن این روغن به طور مستقیم روی پوست سر به کاهش التهاب و تسکین پوست کمک کند. مالیدن مقداری از این روغن به اندازه یک نخود به انتهای موها به کاهش وز شدن مو کمک می‌کند.

طرز استفاده از روغن بادام شیرین برای مو به این شکل است که باید آن را روی پوست سر بمالید و به آرامی از ریشه تا نوک ماساژ دهید. 20 دقیقه یا بیشتر یا حتی یک شب تا صبح استراحت دهید و سپس بشویید.

به طور کلی روغن بادام شیرین برای مو بسیار عالی است. خواص مرطوب کنندگی آن به ترمیم موها و تقویت رشد مو، سلامت پوست سر و جلوگیری از شکستن انتهای مو و احیای موهای خشک و آسیب‌دیده و موخوره کمک می کند.

مناسب برای کاهش پف دور چشم

روغن بادام شیرین برای کاهش پف چشم و حلقه‌های تیره زیر چشم بسیار مناسب است. خواص ضد التهابی این روغن اجازه می‌دهد که با استفاده منظم و مداوم، تورم و تیرگی دور چشم کم شود.

مضرات روغن بادام شیرین برای ابرو و پوست صورت

مضرات روغن بادام شیرین برای پوست صورت

مصرف روغن بادام شیرین به طور کلی بی خطر است؛ در واقع روغن بادام از نوع شیرین یکی از بی‌خطرترین داروهای گیاهی است و تا کنون هیچ‌گونه گزارش منفی یا عارضه‌ خاصی در خصوص استفاده از این روغن به ثبت نرسیده است؛  اما افرادی که حساسیت شدید به بادام یا آجیل دارند، به دلیل واکنش آلرژیک نباید از روغن بادام چه به صورت موضعی و چه خوراکی استفاده کنند.

همچنین برخی از افراد نسبت به استفاده از پمادها یا روغن‌های گیاهی دارای حساسیت هستند، این افراد ممکن است به این روغن هم آلرژی داشته باشند.

اما باید بدانید که روغن بادام تلخ حاوی مقداری سموم کشنده است و به همین دلیل باید در مصرف آن نهایت دقت را داشت. بیشتر مصارف دارویی آن محدود به مصارف خارجی است و مصارف داخلی فقط در صورت نیاز و در دوزهای بسیار کم و در صورت تجویز پزشک انجام می‌شود. روغن‌بادام تلخ در زمان بارداری و شیردهی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود و عوارض شدیدی روی بدن نوزاد دارد.

*روشهای درمان خانگی ریزش موی شدید در زنان 

خواص روغن بادام شیرین در ناف چیست؟

مالیدن  یا چکاندن این روغن به ناف، رگ‌ها و اعصاب را تغذیه و تقویت می کند. جالب است بدانید که در طب سنتی این روش، یک روش طبیعی برای درمان بیماری‌ها است. روغن درمانی می‌تواند مشکلات پوستی و لک‌های پوستی را درمان کند. استفاده از این روغن روی ناف، درخشندگی طبیعی به پوست می‌دهد.

کلام آخر

به طور کلی روغن بادام شیرین برای ابرو بسیار مفید است و می‌تواند به راحتی تقویت کننده ابرو باشد. توصیه مهم در استفاده از این روغن این است که مداوم و پیوسته از آن استفاده کنید و حتما قبل از استفاده تست حساسیت بگیرید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت خاصی ندارید.