انواع نوشیدنی‌های گرم برای صبحانه و طرز تهیه آن ها

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
انواع نوشیدنی گرم برای صبحانه

نوشیدنی گرم برای صبحانه در روزهای سرد پاییزی و زمستانی می‌تواند برای شما یک روز خوب را رقم بزند. اما هر بار صحبت از نوشیدنی گرم می‌شود، بیشتر افراد به یاد چای و قهوه می‌افتند. چای و قهوه یکی از پر طرفدارترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌های گرم جهان است که در تمام مجالس سرو می‌شود، اما در این مطلب از گهواره شما را با نوشیدنی‌های گرم متنوع و جدید آشنا می‌کنیم تا در کنار آنها لذت ببرید.

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های گرم برای پاییز و زمستان

خریدن نوشیدنی گرم از کافه‌ها و فروشگاه‌ها کار آسانی است و البته نشستن در فضای کافه در کنار دوستان هم لذتبخش است. اما اینکه شما بتوانید یک نوشیدنی گرم و لذیذ را در خانه درست کنید و در کنار خانواده آن را بنوشید، دلنشین‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در تهیه این نوشیدنی‌ها از سلیقه شخصی خود و اعضای خانواده استفاده کنید تا بیشتر از آن لذت ببرید. در این قسمت شما را با چند نوع نوشیدنی گرم مخصوص روزهای سرد پاییزی و تابستانی آشنا می‌کنیم.

  • چای ماسالا

مواد لازم: چای سیاه یا قهوه، زنجبیل، هل، دارچین، رازیانه، فلفل سیاه، میخک

این چای خوش طعم هندی مخصوص فصل‌های سرد سال است. اگر دوستدار قهوه هستید می‌توانید به جای چای سیاه از قهوه در این ترکیب بینظیر استفاده کنید. برای تهیه این چای ابتدا پودر ادویه‌ها را کمی حرارت داده و بگذارید تا خنک شود. سپس تمامی مواد را درون یک ظرف ریخته و حرارت دهید. بهتر است تا مواد به نقطه جوش نرسد زیرا باعث تلخی چای می‌شود. مخلوط آماده شده را با شیر داغ مخلوط کرده و سپس چای سیاه یا قهوه را به آن اضافه کنید. اگر ذائقه شما شیرین می‌پسندد از شکر یا عسل برای شیرینی آن استفاده کنید. به دلیل وجود ادویه‌های زیاد در این نوشیدنی و نگرانی‌های موجود در مورد مصرف دارچین در بارداری بهتر است در مورد خوردن این نوشیدنی در این دوران احتیاط کنید.

  • چای نارگیل ادویه‌دار

مواد لازم: شیر نارگیل، زنجبیل، پوره بادام، عسل

اگر به دنبال یک ترکیب جدید برای روزهای بارانی پاییزی هستید، چای شیر نارگیل را از دست ندهید. خواص زنجبیل و بادام شیرین بر هیچکس پوشیده نیست و برای جلوگیری از سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. برای تهیه این چای کافیست پوره نارگیل را با آب جوش روی حرارت غیر مستقیم گذاشته و سپس زنجبیل و پوره بادام را به آن اضافه کنید. سپس نیم ساعت اجازه دهید تا ترکیب روی حرارت کم دم بکشد. سپس برای سرو به آن عسل اضافه کنید و نوش جان کنید. این ترکیب برای افراد لاغر و کودکان بسیار مفید است.(مقاله تزیین صبحانه سالم برای مدرسه را نیز مطالعه بفرمایید.) خوردن زنجبیل در بارداری در حد تعادل میتواند برای درمان تهوع بارداری مفید باشد اما نباید از حد مجاز فراتر بروید شما میتوانید در مورد سایر خواص زنجبیل یا خواص شیر و زردچوبه برای گلودرد در این مقاله بیشتر بخوانید.

  • شکلات داغ

مواد لازم: شیر، خامه پر چرب، شکلات تلخ، شکلات شیری، مارشملو برای تزئین

مگر می‌شود که زمستان باشد و شکلات داغ را درست نکنیم. این نوشیدنی خوشمزه مخصوص روزهای سرد زمستانی است که همه عاشق آن هستند. برای تهیه آن ابتدا شیر و خامه را خوب مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید. سپس شکلات تلخ و شیری را به آن اضافه کنید. سپس مدام محلول را هم بزنید تا ته نگیرد. پس از آنکه محلول به قوام رسید آماده سرو است. می‌توانید با مارشملو یا پودر شکلات آن را تزئین کنید و نوش جان کنید.

نوشیدنی گرم برای پاییز و زمستان

تهیه نوشیدنی گرم و ساده ایرانی

چای و قهوه از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌هاست. اما اگر از خوردن چای و قهوه تکراری خسته شدید در این قسمت شما را با چند نمونه چای و قهوه جدید آشنا می‌کنیم تا با نوشیدن آنها در کنار خانواده لذت ببرید.

  • چای سیب و دارچین

برای تهیه این نوشیدنی باید از سیب ورقه‌ای شده تازه به همراه پوست پرتقال و دارچین استفاده کنید تا یک مزه شیرین و ترش لذیذ به نوشیدنی شما بدهد. کافیست تمام مواد را با آب جوش روی حرارت گذاشته تا دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

  • چای بابونه

اگر به دنبال یک نوشیدنی برای آرامش و بهبود خواب هستید، توصیه ما به شما دمنوش یا چای بابونه است. برای تهیه این چای مقداری بابونه را با آب جوش مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی حرارت گذاشته تا دم بکشد. سپس می‌توانید آن را با عسل یا هر شیرین کننده دیگر نوش جان کنید.

  • قهوه یزدی

قهوه یزدی شبیه به قهوه ترک یا عربی است با این تفاوت که برخی از طعم دهنده‌های سنتی مانند هل، گلاب و نبات به آن اضافه شده است. این قهوه سنتی را معمولا در ماه محرم و در عزاداری‌ها سرو می‌کنند و دقیقا مطابق با آداب و رسوم و ذائقه مردم یزد است. برای تهیه این قهوه کافیست پودر قهوه را ابتدا تفت داده و سپس آب و تمام طعم دهنده‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد.

نوشیدنی گرم و ساده ایرانی

اسم انواع نوشیدنی گرم در کافه

حتما برای شما هم پیش آمده است که موقع سفارش نوشیدنی در کافی‌شاپ سردرگم شوید، یا با نام برخی از نوشیدنی‌ها آشنا نباشید و یا با مواد اولیه در تهیه نوشیدنی‌ها. در این قسمت شما را با انواع نوشیدنی‌های گرم رایج در کافه‌ها آشنا می‌کنیم.

  • اسپرسو

اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که با استفاده از دستگاه مخصوص، آب جوش را از میان دانه‌های قهوه می‌گذرانند و عصاره قهوه را به عنوان اسپرسو سرو می‌کنند. کیفیت اسپرسو به دانه‌های قهوه بستگی دارد و کف موجود روی آن بر اثر فشار بخار آب دستگاه بوجود می‌آید.

  • قهوه فرانسه

این قهوه بسیار تلخ بوده و برای کسانی که به کافئین زیادی نیاز دارند، بهترین گزینه است. برای تهیه این قهوه، دانه‌های قهوه را درشت آسیاب کرده و یک قاشق از آن را با آب جوش می‌جوشانند.

  • قهوه ترک

این قهوه مانند اسپرسو غلیظ است با این تفاوت که دانه‌های برشته شده و پودر شده قهوه را با آب یا شیر مخلوط کرده و یک قاشق چای خوری شکر اضافه می‌کنند.

  • کاپوچینو

این قهوه اصیل ایتالیایی از نصف فنجان اسپرسو به همراه نصف فنجان شیر فوم دار تهیه می‌شود و در نهایت با خامه تزئین می‌شود. این قهوه را می‌توانید با شکر شیرین کنید.

  • قهوه لاته

مواد اولیه این قهوه مانند کاپوچینو است با این تفاوت که نسبت شیر در این قهوه بیشتر از اسپرسو است و می‌توانید آن را در کنار صبحانه میل کنید.

  • قهوه موکا

این نوشیدنی هم بر پایه اسپرسو است اما در مقایسه با دیگر قهوه‌ها شیرین‌تر است. در ترکیب این قهوه از شیر، شکلات داغ و اسپرسو استفاده شده است.

  • قهوه آمریکانو

این قهوه هم بر پایه اسپرسو است با این تفاوت که مقدار آب جوش آن بیشتر بوده و رقیق‌تر است.

  • ماکیاتو

برای تهیه این قهوه از اسپرسو و شیر فوم دار استفاده می‌شود. ابتدا شیر را داخل فنجان ریخته و سپس با قهوه روی آن طراحی می‌کنند.

اسم انواع نوشیدنی گرم در کافه

نوشیدنی گرم با نسکافه برای پذیرایی از مهمان

اگر به دنبال نوشیدنی جدید برای پذیرایی از مهمانان خود هستید این قسمت را از دست ندهید. نسکافه یکی از مواد فرآوری شده از قهوه است که درست کردن آن بسیار آسان بوده و طعم بینظری دارد. اما باید بدانید که مصرف بیش از حد آن مشکلاتی را در پیش خواهد داشت.

  • نسکافه کلاسیک

مواد لازم: بستنی وانیلی، نسکافه، آب جوش، یخ، شکر

پودر نسکافه را با شکر در آب جوش حل کنید. یخ‌ها را ریز خرد کرده و به محلول اضافه کنید و داخل میکسر ریخته تا کف کند. سپس بستنی را داخل لیوان گذاشته و محلول را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

  • شیر نسکافه با خامه

مواد لازم: شیر، نسکافه، خامه، شکلات برای تزئین

شیر را روی حرارت قرار دهید ولی مراقب باشید تا نجوشد. خامه و نسکافه را خوب مخلوط کنید و در نهایت شیر را به آن اضافه کنید. برای تزئین می‌توانید از شکلات رنده شده روی آن استفاده کنید. ( شما میتوانید در این مقاله در مورد طرز تهیه انواع نوشیدنی با شیر بیشتر بخوانید)