طرز تهیه کاچی برای تقویت رحم (گرم شدن رحم)

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
کاچی برای تقویت رحم

در حالی که بسیاری از افراد تنها به روش‌های دارویی و شیمیایی برای درمان دردها یا رفع مشکلاتشان اعتقاد دارند، اما بسیاری از روش‌های سنتی هستند که می‌توانند به همان اندازه موثر باشند و در کنار خواصی که دارند، ضررهای داروهای شیمیایی را نیز نداشته باشند. برای مثال یکی از مواد غذایی بسیار مفید و توصیه‌ شده‌ای که برای تقویت رحم برای بارداری و بعد از زایمان پیشنهاد می‌شود کاچی ست. در این مقاله گهواره در مورد مزایا و طرز تهیه کاچی برای تقویت رحم بیشتر توضیح خواهیم داد. 

دسر کاچی چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم در مورد خواص کاچی برای درمان ناباروری و تقویت تخمدان و رحم توضیح دهیم، لازم است بگوییم کاچی چیست و چطور تهیه می‌شود. کاچی نوعی دسر ایرانی ست که مانند بسیاری دیگر از دسرهای کشورمان، طبع گرم دارد و منجر به گرمی بدن می‌شود و میتواند برای انواعی از موقعیت ها مانند عصرانه، دورهمی و مهمانی و حتی دسر برای افطار استفاده شود.

کاچی چیست

براساس یک نظریه کلی در طب سنتی، بسیاری از مشکلات بدن ناشی از افزایش طبع سرد در بدن است. از این رو داشتن یک سبک زندگی خاص یا مصرف بعضی مواد غذایی مانند کاچی می‌تواند طبع بدن را به گرمی تغییر دهد. کاچی می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار مفید در این راستا باشد زیرا از مجموعه‌ای از مواد غذایی و ادویه‌های پرخاصیت و طبع گرم تهیه شده است.

طرز پخت کاچی و مواد اولیه آن 

روش‌های مختلفی برای پخت کاچی زایمان یا کاچی برای تقویت رحم وجود دارد. روش زیر یک روش کلی برای پخت این دسر است:

مواد لازم 

آب 3 لیوان 

آرد‌ گندم 3 قاشق‌ غذا خوری‌

کره یا روغن حیوانی 2 قاشق غذاخوری

شکر نصف لیوان 

زعفران‌ دم‌کرده 2 قاشق‌ غذا‌خوری‌

گلاب 2 قاشق‌‌‌ غذاخوری

زردچوبه ‌1 ‌قاشق‌‌ چای خوری‌‌

پودر دارچین، مغز گردوی خورد شده، پودر بادام و پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه کاچی برای گرم شدن رحم:

تهیه این دسر، شباهت زیادی با تهیه‌ی حلوا دارد. در اولین مرحله باید شربت آن را تهیه کنید. برای این کار آب را در قابلمه ریخته و اجازه دهید به جوش بیاید. بعد شکر را به آن اضافه کنید. شکر می‌تواند با مواد مفید‌تری مانند شیره انگور جایگزین شود. همچنین مقدار آن می‌تواند بسته به طبع شما کم و زیاد شود. اجازه دهید شکر روی حرارت به طور کامل حل شود. در نهایت زعفرات و گلاب را اضافه کرده و بعد از یک دقیقه از روی حرارت بردارید. گلاب اگر زیاد حرارت ببیند عطر خود را دست می‌دهد. این شربت کاچی برای تقویت رحم است. آن را کنار می‌گذاریم.

حالا نوبت به مرحله بعدی یعنی تفت دادن آرد می‌رسد. این کار برای آن است که خامی آرد گرفته شود. در این مرحله ابتدا روغن را در ماهیتابه ریخته و آرد را کم کم به آن اضافه می‌کنیم تا رنگش قهوه‌ای کمرنگ شده و بوی خامی‌اش گرفته شود. با هم زدن مداوم مطمئن شوید که آرد نسوزد. 

 

طرز تهیه کاچی برای تقویت رحم

حالا نوبت به مرحله ترکیب در طرز تهیه کاچی برای پاکسازی رحم می‌رسد. شربتی که از قبل آماده شده را کم کم به محتویات کاچی اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود. همانطور که می‌بینید این مراحل بسیار شبیه تهیه حلواست. با این تفاوت که در طرز تهیه کاچی برای گرمی رحم ، حجم شربت بیشتر است و کاچی ظاهری شل‌تر دارد. در این مرحله همانطور که کاچی در حال جوشیدن است می‌توانید در صورت دلخواه زردچوبه بزنید. حالا باید ماهیتابه را از روی حرارت بردارید روی آن یک دم کنی بگذاردی و اجازه دهید با کاچی به آرامی به روغن افتاده و حاضر شود. این فرایند حدوداً 15 دقیقه طول می‌کشد. در نهایت می‌توانید از انواعی از مغزها برای تززین کاچی استفاده کنید. وجود این مغزها، خوردن کاچی برای زائو را حتی بهتر از پیش می‌کند.

نکات مهم برای پخت کاچی برای تقویت رحم

آنچه در بالا گفته شده، طرز تهیه کاچی با آرد سفید است. این روش در واقع طرز تهیه کاچی به روش سنتی ست و در مناطق مختلف تغییراتی در آن می‌دهند. مثلاً در طرز تهیه کاچی جنوبی ابتدا آرد را تفت می‌دهند و بعد روغن اضافه می‌کنند از این رو تیره‌تر می‌شود. یا در کاچی بابونه که یک کاچی شیرازی ست، از ادویه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. در طرز تهیه کاچی دکتر خیراندیش به جای شکر از عسل استفاده می‌کنند. در هر صورت کاچی برای زن باردار می‌تواند مفید باشد.

خواص کاچی برای رحم

خواص کاچی برای تقویت رحم بسیار معجزه‌آسا ست. در مورد کاچی به طور ویژه به خواص آن برای درمان مشکلات زنان از جمله تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک، کاهش درد پریودی، آماده سازی رحم برای باروری و .. اشاره می‌کنند. کاچی برای سردی رحم یک درمان موثر است و طبع آن را بلافاصله رو به گرمی می‌برد. طبع گرم در درجه اول به دلیل وجود ادویه‌ها و مغزها و سپس به دلیل روغن حیوانی ست. توجه کنید اگر روغن حیوانی را با روغن‌هایی مانند آفتابگردان عوض کنید، طبع گرم دسر کاهش پیدا می‌کند. فواید کاچی برای رحم به طور ویژه بعد از زایمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

بعد از زایمان رحم تحت فشار زیادی قرار دیده و بسته به وضعیت زایمان ممکن است آسیب دیده باشد. کاچی به بهبود بافت‌ها، کم شدن دردهای عضلانی و بهبود بخیه‌ها کمک می‌کند. اگر در شرایط ناگوار دچار سقط جنین شدید، یکی از روش‌های تقویت رحم بعد از سقط جنین در طب سنتی که بسیار توصیه شده است، همین مصرف کاچی ست که بافت‌های آسیب دیده را بهبود می‌بخشد. ‌جدا از اینکه کاچی قوای جسمی بعد از زایمان یا سقط را به مادر برمی‌گرداند، باعث افزایش تولید شیر نیز می‌شود. 

اگر خون زیادی در زایمان از دست داده‌اید یا به طور کلی دچار کم خونی هستید، خوردن کاچی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به ویژه اگر به جای شکر در ترکیب آن از شیره انگور استفاده کنید. 

خواص کاچی برای رحم

اگرچه خواص کاچی برای عفونت رحم و تقویت آن و حتی آماده سازی برای بارداری بسیار شناخته شده است اما به آن خلاصه نمی‌شود. قوت این دسر می‌تواند به بهبود از هر بیماری کمک کند. نشاط آور است و سطح انرژی را در افراد افزایش می‌دهد. حتی مردان نیز می‌توانند از خوردن آن سود ببرند زیرا حجم اسپرم را زیاد می‌کند و میل جنسی را تقویت می‌کند. کاچی برای تخمک گذاری و تنظیم دوره‌ی پریودی نیز توصیه می‌شود. بعلاوه درد این دوران را نیز کاهش می‌دهد. همچنین برای گرم شدن رحم برای بارداری نیز می‌توانید از خواص کاچی برای تقویت رحم استفاده کنید. تنها به عنوان یک نکته باید در نظر داشته باشید که کاچی حاوی کالری زیادی ست و خوردن زیادش می‌تواند منجر به افزایش وزن شود که به ضرر بارداری ست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد غذایی مفید به مقاله بعد از زایمان چی بخوریم مراجعه کنید.