فرق کلاس بیزینس با فرست کلاس در پرواز چیست؟

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
فرق کلاس بیزینس با فرست کلاس در پرواز چیست؟

زمانی که قصد دارید تا از طریق فلای تودی برای سفر بعدی خود بلیط هواپیما رزرو کنید کدام‌یک از کلاس‌های پروازی با خدمات ویژه را ترجیح می‌دهید؟ فرست یا بیزینس‌کلاس؟ اگر بخواهید که نوع پرواز خود را از حالت اکونومی ارتقا دهید، برای یک سفر هوایی لذت‌بخش رزرو یک کابین ممتاز از بین بیزینس و فرست‌کلاس خدمات گسترده‌ای را در اختیار شما می‌دهد که البته تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

بلیط پرواز فرست کلاس از فلای تودی چه خدماتی دارد؟

به‌طور کلی شما با رزرو پرواز فرست‌کلاس (First Class) از طریق فلای تودی در واقع بهترین و لوکس‌ترین بلیط را در اختیار دارید که خدمات بسیار عالی و منحصربه‌فردی را برای مسافران ارائه می‌دهد.

افرادی که این نوع از پروازها را انتخاب می‌کنند احتمالاً از همان بدو ورود به هواپیما با برخورد خیلی عالی از سوی مهمانداران مواجه می‌شوند که آن‌ها را به سمت بخش درجه یک و بهترین صندلی‌های هواپیما هدایت می‌کنند.

با توجه به اینکه در این بخش فضای خصوصی بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد به‌طور معمول تعداد صندلی‌ها کم‌تر است و شما حس راحتی بیشتری را در حین پرواز تجربه می‌کنید. هرکدام از صندلی‌های تعبیه‌شده در این بخش شبیه به اتاقکی با دیواره‌های نصفه است که امکان تنظیم زیرپایی و پشتی را دارد تا مسافران برای درازکشیدن و استراحت، راحت‌تر باشند یا اینکه تخت مجزا برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

برای سرگرمی بیشتر مسافران در این بخش نیز نمایشگری روبه‌روی افراد قرار می‌گیرد که می‌توانند فیلم ببینند یا به موسیقی گوش دهند؛ این کار باعث احساس خستگی کم‌تر در طول سفر می‌شود. از نظر نوشیدنی و غذا نیز به‌طور معمول بهترین و باکیفیت‌ترین منوی غذایی در این کلاس سرو می‌شود و مسافران در هر زمانی که مایل باشند می‌توانند یکی از آن‌ها را سفارش دهند.

به‌عنوان مثال اگر شما شما در زمان رزرو بلیط تهران بوشهر، فرست‌کلاس را انتخاب کنید در مدت‌زمان پرواز هوایی می‌توانید از خدمات و پذیرایی بسیار ویژه برخوردار شوید.

خدمات بیزینس کلاس چگونه است؟

هنگام پرواز با کلاس تجاری، مهم است به خاطر داشته باشید که آنچه در اختیار شما قرار می‌گیرد بسته به اینکه کدام شرکت هواپیمایی را انتخاب می‌کنید و پرواز داخلی یا بین‌المللی است بسیار متفاوت خواهد بود. پروازهای بیزینس‌کلاس با درنظرگرفتن مسافران تجاری ایجاد شده‌اند، به این معنی که معمولاً در مقایسه با اکونومی تجربه خصوصی و راحت‌تری را ارائه می‌کنند.

از همین رو زمانی که برای رزرو بلیط هواپیما از طریق فلای تودی، بیزنس‌کلاس را انتخاب می‌کنید در زمان پرواز صندلی‌های پهن یا زاویه‌دار، سرویس‌دهی بهتر، اولویت چک‌این و دسترسی به سالن انتظار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

البته همه کابین‌های کلاس تجاری یکسان ساخته نمی‌شوند، برخی از نمونه‌های قدیمی‌تر فاقد حریم خصوصی هستند درحالی‌که تعدادی از ایرلاین‌ها در صندلی‌های جدیدتر ممکن است فضای بیشتری را ارائه دهند.

در واقع باید این‌طور گفت که در بیزنس‌کلاس نیز شرایط خوبی برای مسافران در نظر گرفته می‌شود و می‌توانند از امکانات صوتی و تصویری برای سرگرمی استفاده کنند. در ضمن غذاهای مختلف نیز با تزیین و کیفیت مطلوبی برای مسافران سرو می‌شود که این مورد را هم می‌توان از سری ویژگی‌های مناسب بیزنس‌کلاس در نظر گرفت.

تفاوت‌های اصلی بین فرس کلاس و بیزنس

وقتی صحبت از بیزینس در مقابل فرست‌کلاس به میان می‌آید اگرچه پیشنهادات از هر ایرلاینی متفاوت است اما چند مورد کلیدی وجود دارد که این دو را از هم متمایز می‌کند و در زمان رزرو بلیط هواپیما از طریق فلای تودی باید این نکات را مد نظر قرار دهید.

از همین رو در ادامه نکات اصلی و تفاوت‌های مهمی را که باید هنگام انتخاب بین پرواز در بیزنس‌کلاس یا خرید بلیط درجه یک و فوق‌العاده ممتاز به آن‌ها توجه کنید برای شما شرح می‌دهیم.

تفاوت بیزنس و فرست کلاس در تجربه دسترسی به سالن انتظار

وقتی بلیط یکی از کابین‌های بیزنس یا فرست‌کلاس را رزرو می‌کنید، تجربه خاص سفر شما از فرودگاه شروع می‌شود. مسافران کلاس بیزینس معمولاً می‌توانند انتظار ورود و سوار شدن در اولویت را داشته باشند.

با انتخاب بیزینس‌کلاس افراد به یک سالن CIP برای استراحت و صرف غذا دسترسی دارند. در همین حال، مسافران فرست‌کلاس می‌توانند انتظار تجربه بسیار بهتری را داشته باشند که در برخی موارد به معنای خدمات ترانسفر به فرودگاه، یک پیشخوان اختصاصی درجه یک و سالن استراحت VIP است که معمولاً دارای غذاهای باکیفیت و اتاق استراحت خواهد بود.

تفاوت بیزنس و فرست کلاس در نوع صندلی

برای بررسی تمایز بین بیزینس و فرست‌کلاس، یکی از شاخص‌های اصلی میزان حریم خصوصی شما است که باید در زمان انتخاب بین این دو مورد جهت رزرو بلیط هواپیما از طریق فلای تودی مد نظر قرار دهید. درحالی‌که صندلی‌های بیزینس‌کلاس بسیار راحت‌تر از اکونومی هستند اما کاملاً صاف قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را برای استراحت به تخت تبدیل کرد.

این در حالی است که صندلی‌های فرست‌کلاس یک قدم جلوتر می‌روند و اغلب در سوئیت‌های خصوصی محصور می‌شوند که بسیاری از آن‌ها یک صندلی و تخت مجزا دارند.

تفاوت بیزنس و فرست در سرویس‌دهی

به این فکر کنید که اگر متوسط تعداد صندلی در بیزینس‌کلاس حدود 50 عدد و فرست‌کلاس فقط 10 صندلی داشته باشد، به نظر شما کدام یک سطح خدمات شخصی‌تری را دریافت می‌کند؟

با توجه به اینکه در بیزینس‌کلاس خدمات به‌گونه‌ای طراحی شده که کارآمد باشند اما در فرست‌کلاس تمرکز روی هر مسافر بیشتر و به‌صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود.

این مورد بدان معنا است که شما اغلب می‌توانید هر زمان که دوست دارید غذا بخورید و نه فقط طبق زمان‌بندی پرواز؛ حتی این امکان وجود دارد که براساس خواسته شما غذای خاصی آماده شود.

تفاوت قیمت فرست و بیزنس کلاس

تفاوت قیمت فرست و بیزنس کلاس

به‌طورکلی می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت یک بلیط فرست‌کلاس با توجه به اینکه لوکس‌ترین بخش در نظر گرفته می‌شود اختلاف قابل توجهی در مقایسه با کلاس تجاری داشته باشد.

شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی با هر نوع کلاسی از فلای تودی کمک بگیرید، از دیگر خدمات این مجموعه باید به مواردی همچون ارائه بلیط قطار و رزرو هتل اشاره کرد.

جمع‌بندی

شما می‌توانید در زمان رزرو بلیط هواپیما از طریق وبسایت فلای تودی نوع کلاس پروازی خود را به‌صورت فرست یا بیزنس انتخاب کنید که هرکدام از آن‌ها خدمات خاصی را به مسافران ارائه می‌دهند. با توجه به این‌که هر دو کلاس در سطح بالاتری نسبت به اکونومی قرار می‌گیرند اما از نظر قیمت، نوع صندلی، خدمات دسترسی به سالن فرودگاه و سرویس‌دهی از سوی مهمانداران تفاوت‌هایی با هم دارند.