تست بارداری با وایتکس | تشخیص بارداری با وایتکس صحت دارد؟

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تست بارداری با وایتکس

انجام دادن تست بارداری با وایتکس قبل از پریود یکی از روشهای خانگی مانند تست بارداری با پیاز است که برخی از خانم‌ها برای اطلاع از بارداری خود انجام می‌دهند؛ اما سوال این است آیا واقعا تست بارداری با وایتکس راست است؟ نه تنها وایتکس، بلکه بسیاری از روشهای تشخیص بارداری در روزهای اول به روش سنتی مانند استفاده از نمک، شکر، قند، تست بارداری با جوش شیرین و حتی خمیر دندان هم استفاده می‌کنند؛ تشخیص اینکه تست بارداری با وایتکس چه زمانی مثبت است و چه زمانی منفی، کار سخت و البته کمی گیج‌کننده است.  

این موضوع که تشخیص بارداری با این روش‌های سنتی و خانگی تا چه حد درست است و سندیت دارد، سوال بسیار مهمی است که پاسخ آن می‌تواند ابهامات بسیاری را روشن کند. نه تنها تشخیص بارداری، بلکه بسیاری از اینگونه روش‌ها برای تعیین جنسیت نیز استفاده می‌کنند. اما واقعیت این است که "شاید و اگرهای" بسیاری زیادی در اینگونه روش‌های تشخیص بارداری یا تعیین جنسیت جنین وجود دارد. در واقع درست است که بارداری پسر با بارداری دختر تفاوت هایی دارد؛ اما این تفاوت ها باید به شکل علمی تری بررسی شود.

آیا تست بارداری با وایتکس درست است؟

صرف نظر از بارداری تک قلو یا بارداری دوقلو، بسیاری از خانم‌ها تجربه استفاده از روش تست بارداری با وایتکس را دارند، آن دسته از افرادی که از این روش نتیجه گرفته‌اند، آن را درست می‌دانند و آنها که نتیجه نگرفته‌اند، به آن اعتقادی ندارند. بدیهی است که تجربه مثبت و منفی افراد از انجام تست بارداری با وایتکس در اظهار نظر آنها در مورد این روش تشخیص بارداری تاثیر بسیار زیادی دارد.   

واقعیت این است که قلیایی و اسیدی بودن ادرار و مایع وایتکس در نتیجه تست تاثیر بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر اتفاقی که با ترکیب ادرار و وایتکس رخ می‌دهد، یک اتفاق و واکنش شیمیایی است و به نتیجه آن فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. 

آیا تست بارداری با وایتکس دردست است؟

اما به طور قطع می‌توان گفت که تست بارداری با وایتکس قبل از عقب انداختن پریود، هرگز درست نیست؛ زیرا مواد و ترکیبات موجود در ادرار قبل از عقب انداختن پریود هنوز در حد و اندازه مناسب برای تشخیص بارداری نیست. بنابراین اگر از این روش به عنوان روشی زودهنگام برای تشخیص بارداری استفاده می‌کنید و در واقع هنوز از موعد پریود شما چند روزی نگذشته است، باید بگوییم که تلاش بیهوده نکنید و خود را خسته هم نکنید. 

* اگر می‌خواهید درباره چگونگی تست بارداری با جوش شیرین بدانید کلیک نمایید.

آیا تست بارداری با وایتکس دروغ است؟

نه می‌توان گفت که کاملا دروغ است و نه می‌توان گفت که قطعا راست است؛ زیرا تجربه افراد در مورد انجام این تست بسیار متنوع است. از تجربه خانم‌ها از انجام این تست اینگونه بر می‌آید که زمان انجام تست، مقدار کفی که از این ترکیب حاصل می‌شود، مقدار زمانی که کف باقی می‌ماند، ادرار صبح هنگام، عقب انداختتن پریود و مسائل اینچنینی در نتیجه تاثیر بسیار زیادی دارد. 

بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر می‌خواهید از این روش برای تشخیص بارداری خود استفاده کنید، باید حتما تمام فاکتورهای لازم را رعایت کنید و صرفا ترکیب ادرار با وایتکس نمی‌تواند تضمین ‌کننده صحت انجام تست باشد. 

آموزش تست بارداری با وایتکس

شما برای انجام تست بارداری با وایتکس ابتدا به مقداری ادرار خود نیاز دارید. ترجیحا ادرار صبح برای انجام این کار مناسب‌تر است، زیرا غلظت بیشتری دارد. این موضوع ربطی به تعیین جنسیت با این روش ندارد. اگر ادرار صبح را از دست داده‌اید و نمی‌توانید تا صبح روز بعد صبر کنید، مقداری مایعات بنوشید و حداقل تا 4 ساعت مثانه خود را خالی نکنید. سپس نمونه ادرار خود را در ظرفی بریزید و جمع کنید. 

در مرحله بعد به مقداری وایتکس نیاز دارید؛ منظور ما سفید کننده خانگی بدون آمونیاک است. 

شما باید یک چهارم ادرار را با یک چهارم وایتکس مخلوط کنید. در واقع میزان ترکیب این دو ماده باید دقیقا مساوی باشد. با یک قاشق یک بار مصرف این ترکیب را به آرامی هم بزنید؛ چند دقیقه صبر کنید تا واکنش را مشاهده کنید. کف کردن ادرار می تواند نتیجه مثبت بارداری را نشان دهد.

*چند روز بعد از لانه گزینی تست بارداری مثبت میشود

آموزش تست بارداری با وایتکس

بسیاری معتقدند که تنها کف کردن این ترکیب برای اثبات بارداری کافی نیست و حتما مقدار کف باید از لیوان سرریز شود و مدتی هم باقی بماند. در غیر این صورت نمی‌توان به صحت این روش استناد کرد. شما می‌توانید فیلم تست بارداری با وایتکس یا آموزش تصویری تست بارداری با وایتکس را در نت جست و جو کنید؛ اما باید بدانید که اساس کار همین است و حتما باید به فاکتورهای یاد شده توجه کنید. 

به یاد داشته باشید که استفاده از روش تست بارداری با وایتکس پیش از عقب انداختن پریود، روش مناسبی برای تشخیص بارداری نیست. در واقع اگر بتوان به این روش استناد کرد، حتما باید مدتی از زمان پریود شما گذشته باشد. علت این امر هم تولید هورمون بارداری یا همان HCG در خون است. در صورت بارداری مقدار این هورمون بعد از عقب افتادن پریود در خون افزایش پیدا می‌کند و در آزمایش قابل تشخیص است. 

تست بارداری با وایتکس چقدر باید کَفِش بمونه؟

بسیاری از خانم‌ها که از این روش برای تشخیص بارداری خود نتیجه گرفته‌اند، معتقدند که کف ناشی از این ترکیب باید ساعت‌‌ها باقی بماند و نباید فروکش کند یا از بین برود. 

* اگر می‌خواهید روش‌های مطمئن تشخیص بارداری در روزهای اول را بدانید کلیک نمایید.

تست بارداری با وایتکس چه قدر قابل استناد است؟

میزان صحّت و دقّت این تست به لحاظ پزشکی تعیین و تایید نشده است. بنابراین، نباید تنها با اتکا بر نتیجه تست بارداری با وایتکس برای وضعیت حاملگی خود تصمیم بگیرید. به عبارت دیگر صحت آزمایش بارداری با مایع سفید کننده مورد بررسی و مطالعه علمی قرار نگرفته است و هیچ سازمان پزشکی استفاده از آن را توصیه نمی‌کند. 

می‌توان اینطور گفت که هیچ مطالعه‌ای برای پشتیبانی از این روش وجود ندارد. نمی‌توان گفت آزمایش حاملگی سفید کننده صد در صد دقیق است. وقتی که سطح hCG در ادرار قابل تشخیص باشد و در صورتی که در زمان انجام تست حدود ۵ تا ۱۰ روز از موعد پریود گذشته باشد، نتیجه احتمالا درست است. در غیر این صورت نتیجه منفی است.در واقع از این روش به شرط رعایت شرایط خاص به عنوان روشی قابل دسترس، سریع و ساده برای تشخیص بارداری می‌تواند یاد کرد که برای تایید نتیجه مثبت با منفی آن انجام آزمایش خون حتما الزامی و اجباری است. 

بنابراین اگر از موعد پریود شما گذشته است و تست بارداری با وایتکس را انجام داده‌اید و جواب مثبت و حتی منفی گرفته‌اید، حتما لازم است که برای تایید پاسخ مثبت با منفی این تست، آزمایش بتای خون هم بدهید. صحت تست بارداری با وایتکس

کلام آخر

اگر علائم بارداری دارید و برای تشخیص دقیق و قطعی بارداری خود به دنبال روشی کاملا قابل استناد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جای انجام تست بارداری با وایتکس به یک آزمایشگاه مراجعه کنید و آزمایش بتا بدهید؛ حتی تستهای تجاری مانند بیبی چک نیز میتواند در بعضی شرایط منفی باشد. اما اگر در شرایطی هستید که فعلا مراجعه به آزمایشگاه برای شما مقدور نیست، می‌توانید با رعایت نکات یاد شده، این تست را انجام دهید؛ اما به یاد داشته باشید که نتیجه مثبت یا منفی این تست کاملا و قطعا قابل استناد نیست.