اسباب‌بازی‌هایی برای هجده ماهگی تا سه سالگی کودک

آبان ۱۳۹۹ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
اسباب‌بازی‌هایی برای هجده ماهگی تا سه سالگی کودک

والدین اولین معلم و همبازی کودک نوپای خود هستند. اولین سال‌های زندگی مهم‌ترین زمان رشد مغز کودک است. کودکان نوپا وقتی درگیر فعالیت‌های روزمره باشند و با شما سرگرم شوند، بهتر یاد می‌گیرند، بنابراین هر روز وقت خود را به بازی، یادگیری و تفریح با کودک نوپای خود اختصاص دهید و انتخاب اسباب‌بازی مناسب برای کودکان را در نظر بگیرید.

بازی برای یادگیری، رشد و سلامتی کودک نوپای شما مهم است. کودکان نوپا از طریق بازی مهارت‌هایی مانند حرکت، فکر کردن، صحبت کردن، معاشرت و نحوه مدیریت احساسات را می‌آموزند. در این میان لازم است اسباب‌بازی‌هایی برای هجده ماهگی تا سه سالگی کودک تهیه کنید که برای او مناسب باشند. در ادامه با این اسباب‌بازی‌ها آشنا می‌شوید.

 

بلوک ساختنی

در ارتباط با اسباب‌بازی‌هایی برای هجده ماهگی تا سه سالگی کودک لازم است به بلوک‌های ساختنی اشاره کنیم که برای دست‌های کوچک فرزندتان مناسب‌اند و می‌توانند ساعت‌ها او را سرگرم کنند. کودکان نوپا با استفاده از این اسباب‌بازی می‌توانند دائما چیزهای مختلفی خلق کنند و به این ترتیب خلاقیتشان تقویت شود. در ارتباط با انواع بازی‌های مناسب کودکان لازم است بدانید بازی با این بلوک‌ها برای 1 تا 5 سالگی کودک، بسیار عالی هستند.

پازل‌های دستگیره‌ای

این اسباب‌بازی یکی از انواع بازی‌های فکری برای کودکان است. پازل دستگیره‌ای یک اسباب‌بازی کودک 18 ماهه و فعالیت آموزشی عالی برای کودک است که هماهنگی چشم و دست، مهارت درک بینایی و تشخیص رنگ و شکل را در او تقویت می‌کند. دستگیره‌های آن برای دست‌های کوچک فرزندتان ساخته شده‌اند و قطعات چوبی آن‌ها نیز محکم و ایمن هستند.

پازل‌های دستگیره‌ای

تجهیزات پزشکی کودکانه

در بسیاری از کودکان نوپا، بازی تخیلی از حدود دو سالگی آغاز می‌شود؛ بنابراین، اگر به دنبال اسباب‌بازی‌هایی برای هجده ماهگی تا سه سالگی کودک هستید، تجهیزات پزشکی کودکانه گزینه‌ای عالی برای سرگرم کردن کودک دو ساله است. این اسباب‌بازی به کودکان کمک می‌کند که به فردی تبدیل شوند که با او آشنا هستند: پزشکان.

تجهیزات پزشکی کودکانه پلاستیکی هستند و شامل ابزارهای آشنای پزشک است و مهارت‌های حرکتی، تخیل و رفتار اجتماعی کودک را تقویت می‌کند. همچنین استفاده از این وسایل می‌تواند ترس کودک از مراجعه به پزشک را نیز کاهش دهد.

آشپزخانه اسباب‌بازی

در ارتباط با بازی‌های آپارتمانی برای کودکان، آشپزخانه اسباب‌بازی می‌تواند یک هدیه مناسب برای کودکان نوپا باشد. بچه‌ها دوست دارند آنچه می‌بینند را تقلید کنند. بنابراین کودکان نوپا با آشپزی و بازی در آشپزخانه خود مهارت‌های حرکتی ارزشمندی را کسب می‌کنند. این آشپزخانه اسباب‌بازی برای کودکان دو سال به بالا توصیه می‌شود و معمولا دارای یخچال، اجاق گاز، تعدادی ظرف غذا و لوازم آشپزخانه است.

حیوانات کوچک پلاستیکی

در ارتباط با دلیل بازی نکردن کودک با اسباب‌بازی لازم به ذکر است همه ما تجربه خرید اسباب‌بازی‌ای را داریم که فرزندمان به مدت دو روز با آن بازی می‌کند و دیگر هرگز آن را لمس نمی‌کند. با جستجوی اسباب‌بازی‌هایی که در مراحل مختلف رشد کودک سرگرم‌کننده باشند، می‌توانید از این مسئله پیشگیری کنید.

حیوانات کوچک پلاستیکی، در این زمینه گزینه مناسبی هستند. به عنوان مثال، کودک نوپای کوچک‌تر با درست کردن خانه برای حیوانات کوچک پلاستیکی سرگرم می‌شود، در حالی که کودک نوپای بزرگ‌تر می‌تواند با استفاده از آن‌ها داستانی را که ساخته است به نمایش درآورد.

بلز

کودکان به طور طبیعی کنجکاو هستند و از کاوش صداهای مختلفی که می‌توانند با طیف وسیعی از اسباب‌بازی‌های آموزشی موسیقی ایجاد کنند لذت می‌برند. بلز ابزاری عالی برای کودک نوپا است تا با استفاده از آن ملودی‌های آشنا را تکرار کند و مغز او با صداها و ریتم‌های مختلف تحریک شود. همچنین این ابزار باعث تقویت خلاقیت و مهارت‌های حرکتی کودک می‌شود.

بلز

در این مقاله به موضوع اسباب‌بازی‌هایی برای هجده ماهگی تا سه سالگی کودک پرداخته شد. در نهایت لازم به ذکر است که هنگام بازی کردن فرزندتان، حتما بر او نظارت داشته باشید و مراقب باشید محیطی که در آن قرار گرفته است امن باشد و کودک بتواند به راحتی در آن بازی کند. سالم بودن اسباب‌بازی‌ها را مرتبا بررسی کنید. همچنین مراقب باشید که برای کودکان کوچک‌تر، اسباب‌بازی‌هایی را تهیه نکنید که قطعات کوچکی دارند زیرا این کودکان اشیاء را به دهان می‌برند و می‌توانند با این اسباب‌بازی‌ها دچار خفگی شوند. از سوی دیگر، آگاهی والدین از پاسخ سوال چگونه اسباب‌بازی کودک را ضدعفونی کنیم؟ ضروری است. همچنین اگر فرزندتان به هجده ماهگی نرسیده است لازم است بدانید اسباب‌بازی‌های شش تا هجده ماهگی کودک کدامند.