۱۴ پاسخ

کمبود عنصر آهن در بدن نوزادان باعث اختلال در رشد، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت تمرکز، خستگی، ضعیف شدن بدن و کم‌اشتهایی آن‌ها میشود. در نتیجه پزشکان توصیه می‌کنند که نوزادان از مکمل قطره آهن استفاده کنند. اطلاعات لازم برای زمان شروع قطره آهن در نوزادن را میتوانید در لینک مربوطه مطالعه کنید.

مکمل آهن برای کودکان معمولاً به صورت قطره آهن است چون مصرف قرص آهن برای آن‌ها سخت است. قطره آهن برای بچه به شکل مایعی با رنگ قرمز یا قهوه‌ای تیره است. سیاهی دندان کودک با قطره آهن در نتیجه تماس قطره آهن با دندان به وجود میاید و حتی گاهی روی لثه نیز دیده می‌شود. سیاهی دندان کودک با قطره آهن ممکن است بلافاصله بعد از مصرف آهن یا با گذشت زمان مشخص شود. حتی اگر سیاهی دندان کودکان برداشته شود، بعد از مصرف آهن مجدداً پدیدار می‌شود.

مهم ترین عواملی که باعث می شود مادران از دادن قطره آهن به شیرخوار امتناع کنند سیاه شدن و پوسیدگی دندان ها، استفراغ بعد از قطره آهن و یبوست است. درحالی که قطره آهن باعث تیره شدن دندان کودک می شود نه پوسیدگی.

در واقع جنس دندان عاملی است که می‎تواند باعث پوسیدگی شود که با مشاهده این مشکل باید حتما به دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

قطره سیدرال یک مکمل غذایی حاوی آهن لیپوزومال است که برای جبران کمبود آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطره آهن از نوع خارجی و ساخت کشور ایتالیا بوده که برای رشد و نمو مناسب ذهنی و شناختی کودک مناسب می‌باشد. بهتر است مقدار مصرف توسط پزشک تعیین گردد اما به طور معمول میزان مصرف در اطفال روزانه ده قطره، معادل یک میلی‌لیتر می‌باشد. توجه داشته باشید که تامین نیاز آهن بدن در شیرخوارگی از موارد بسیار مهم بوده و والدین باید نسبت به این موضوع حساس باشند. توصیه اکید این است که قطره آهن به طور روزانه و سر وقت به کودک شیرخوار داده شود.

از مزایای قطره آهن سیدرال می‌توان به طعم مطبوع آن و همچنین عدم سیاه شدن دندان‌ها در طی مصرف آن اشاره کرد. برای جذب بهتر قطره آهن توصیه می‌شود آن را بین دو وعده شیردهی به کودک خود بدهید.

سوالی که برای خیلی از مادرها به وجود میاد این است که کودکم راحت قطره آهن نمی‌خوره و بجای قطره آهن چی به نوزادم بدم، برای پیدا کردن جایگزین‌های گیاهی قطره آهن و یا مارک‌های قطره آهن خوش طعم روی لینک مرتبط با آن‌ها کلیک کنید.

برای پیشگیری از سیاه شدن دندان‌های نوزاد بر اثر استفاده از قطره‌ی آهن، تلاش کنید که محلول با دندان‌هایش تماس نداشته باشد. همچنین می‌توانید قطره را در آب یا آب‌میوه حل کنید، ضمن اینکه آبمیوه‌هایی که ویتامین ث دارند به جذب بیشتر آهن کمک می‌کنند. دقت داشته باشید که نباید قطره آهن و شیر را با هم مخلوط کنید و همچنین هنگام مصرف قطره آهن بهتر است زمانی را برای فاصله بین قطره آهن و شیر در نظر بگیرید زیرا استفاده‌ی همزمان قطره آهن و شیر مانع جذب صحیح آهن در بدن میشود.

برای از بین بردن سیاهی دندان بر اثر قطره آهن ، باید دو بار در روز مسواک زده شود مخصوصاً بعد از مصرف قطره آهن. خوشبختانه اگر سیاهی دندان در اثر قطره آهن در کودکان ایجاد شود، با افتادن دندان‌های شیری و جایگزین شدن دندان‌های دائمی این لکه‌ها از بین می‌روند.

از دیگر برندهای محبوب و پرطرفدار مکمل آهن می‌توان به قطره لیپوزوفر و پودر فرامکس اشاره کرد. همچنین شربت آدزیر یک شربت مولتی ویتامین بوده که حاوی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز کودک است.

برگرفته از: healthyeating.sfgate.com

سلام قطره سان اکتین ایرانیه خیلی خوبه دندونها رو سیاه نمیکنه طعم شکلات میده و جذبش خیلی عالیه قیمتش هم‌خوبه فک‌کنم ۴۱تومنه و راحت پیدا میشه

آدزیر خوبه منم آدزیر میدم

لیپوزفر قطره خوبی
خوش طعمه
ایرانی
۴۳ تومن

من از اصفهان تهیه کردم هست

بله متاسفانه ما هم به دخترمون سیدرال میدادیم یهو نیست شد این داروخونه آخری گفت آدزیر بدین از بقیه آهنها بهتره

لیپوزفر فوق العادس

سلام من خریدم دیروز خریدم ۱۳۱ سما تو چ شهری زندگی میکنین ما یاسوجیم از یه داروخونش فقط گیرم اومد

سلام خانم های گل قطره سیدرال گرفتم یعنی باخیا راحت بهش بدم یعنی دندان رو سیاه نمی کنه؟

آد هم بگیرم باهمین خوبه آخه ویتامین د آ.زینک آهن داره

سلام خوبین قطره آدزوفرگرفتم دیگه قطره آهن نمیخواد بگیرم

قطره آهن سیدرال گوچه رو باید بزاریم تو یخچال ؟؟؟

من‌ سیدرال گرفتم ۹۸ تومن

من امروز گرفتم ۷۲ تومن😑😑😑

سوال های مرتبط