۷ پاسخ

هورمون درمانی به دلایل مختلفی می‌تواند برای زنان تجویز شود. یکی از داروهای هورمونی بسیار رایج در بین زنان که نه تنها در دوران بارداری بلکه در خارج از این دوران نیز تجویز می‌شود، آمپول پروژسترون است. هدف از تزریق آمپول پروژسترون در بارداری، به دلیل حفظ بارداری و جلوگیری از سقط جنین تزریق می‌شود. این هورمون تاثیر مستقیمی روی بافت دیواره‌ی رحم می‌گذارد و به سفت و محکم شدنشان کمک می‌کند. اما همانطور که گفتیم در دوران غیر از بارداری نیز ممکن است تجویز شود. از این دارو با اثری متفاوت در این دوران و برای القای پریودی استفاده می‌شود. شیاف یا قرص پروژسترون نیز می‌توانند همین تاثیر را داشته باشند اما آمپول تاثیر به مراتب سریع‌تری دارد.

آمپول پروژسترون و تست بی بی چک

اگر متاهلید و پریود شما عقب افتاده است (حتی برای یک هفته، چه برای بارداری اقدام کرده باشید یا پیشگیری کرده باشید) بهتر است قبل از مراجعه به پزشک برای القای پریودی حتماً یک تست بارداری انجام دهید. در بسیاری از مواقع علت عقب افتادن پریود در این شرایط به دلیل بارداری است و تزریق پروژسترون بی‌موقع و در شرایطی که پزشک از شرایطتان بی‌اطلاع است ممکن است مشکل ‌ساز باشد. (درمان با پروژسترون در بارداری عموماً از هفته‌ی 16 تا 20 انجام می‌شود). از این رو عقب افتادن پریود را به عنوان نشانه‌ای از بارداری در نظر بگیرید و به دنبال سایر علائم بارداری باشید و حتی از تست استفاده کنید.

اما آیا آمپول پروژسترون می‌تواند بر نتیجه‌ی تست بی بی چک تاثیر بگذارد؟ اساس تشخیص تست بی بی چک براساس هورمون hcg است که از جسم زرده تشکیل می‌شود که بعداً جنین را تشکیل می‌دهد. بنابراین مصرف آمپول پروژسترون نمی‌تواند تاثیری بر مثبت شدن این تست بگذارد. در مورد سوال با توجه به اینکه دو ماه از پریود گذشته و تست بی بی چک مثبت شده است، احتمالاً بارداری بسیار بالاست و پیشنهاد می‌شود برای اطمینان کافی، حتماً یک آزمایش خون انجام شود.

ن عزیزم این جور نیس اخه تو اقوام داشتیم ک تا سه ماه بیبی چک ج نداده

من یه ماه پریود نشدم فکر کردم باردارم دوبار آزمایش خون دادم منفی بود بعد رفتم دکتر آمپول پروژسترون زد وپر یود شم کیست و تنبلی تخمدان هم دارم الان دو هفته استور یود نشدم هراز گاهی لکه خون میبینم آیا احتمال داره باردار باشم

اگر باردار باشی پونزده روز از امپول بگذره پریود نمیشی و جای بچه ات هم سفت میشه اگر هم نباشی ک خب پریود میاد
۱۵ روز و رد کردی و نشدی باز هم ، سونو بده
مممکنه بخاطر کیست عقب بندازی و کیست هم گاهی مثبت کاذب رو بیبی چک میاره

احتمالش خیلی کمه باز ی ازمایش بده یا بزار 15 روز بگزره

بنظرم بخاطر امپول بوده . شما تستو قبل امپول باید میزدین

عزیزم آمپول پروژسترون خودش باعث مثبت شدن تست میشه

سوال های مرتبط