۱۴ پاسخ

سونوگرافی و آزمایشات دوران بارداری به دلیل اطمینان یافتن از مناسب بودن وضعیت بارداری انجام می‌شود. اما پدران و مادران آینده، مشتاق به تعیین جنسیت جنین خود از همان ابتدای دوران بارداری هستند. انتخاب نام دختر یا پسر یا رنگ وسایل نوزاد و خرید لوازم دخترانه یا پسرانه، از لحظه‌های خوش دوران بارداری است. معمولا با انجام سونوگرافی در هفته های 18 تا 22 یعنی حدود پنج ماهگی یعنی در تست سه ماهه دوم بارداری ، و در سونوی آنومالی می‌توان به جنسیت جنین پی برد. در این مرحله آلت تناسلی جنین رشد کرده و قابل تشخیص است و اندازه جنین آنقدر بزرگ نشده که به دلیل محدودیت فضای رحم و جمع‌شدگی جنین، قابل مشاهده نباشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را درباره انواع سونوگرافی زنان باردار و سونوی تعیین جنسیت که سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی هم در این دوران حاملگی بسیار مورد توجه است، کسب کنید.

با نصب اپلیکیشن گهواره آگاهی خود را در مورد انواع سونوگرافی و آزمایشات لازم در دوران بارداری بالا برده و با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای پایش بارداری و کلی ویدئوهای آموزشی بهره‌مند شوید.

سونو NT یکی از قسمت های غربالگری سه ماهه اول بارداری است که در حدود 11 تا 13 هفتگی برای مادر درخواست می‌شود، تا احتمال ابتلا جنین به مشکلات ژنتیکی شایعی چون سندروم داون اندازه گیری شود.

نتیجه مثبت در این سونوگرافی به معنی ابتلا به سندرم داون نیست و برای تشخیص قطعی نیاز به انجام آزمایشات تکمیلی خواهد بود. تعیین جنسیت با سونوگرافی NT با حدس و گمان انجام می‌شود. این عدم قطعیت نه به دلیل تجربه کم سونولوژیست است و نه به خاطر نوع دستگاهی که استفاده می‌شود. بلکه به این علت است که آلت تناسلی جنین هنوز به تکامل نرسیده و بدن دخترها و پسرها در این سن تا حد زیادی شبیه به هم هستند. بنابراین تشخیص جنسیت جنین در این سونوگرافی قابل اطمینان نیست و عموما هم توسط متخصص سونولوژیست گزارش نمی شود. 

با اینکه هدف اصلی سونوی آنومالی در علم پزشکی تعیین جنسیت جنین نیست اما در این سونوگرافی مهم، خبر هیجان‌انگیزی که چهار ماه منتظرش بودید را دریافت خواهید کرد. اما باید بدانید در این مرحله نیز احتمال خطا وجود دارد.

احتمال خطا در سونوگرافی تعیین جنسیت

 این نکته را باید در نظر گرفت که در تعیین جنسیت جنین احتمال خطا وجود دارد. چندین عامل در بروز این خطا دخالت دارند که مهمترین آنها شامل موارد زیر هستند: 

  • زمان نادرست انجام سونوگرافی
  • مهارت یا تجربه کم سونولوژیست
  • استفاده از دستگاه قدیمی یا نامعتبر
  • قرارگرفتن جنین در وضعیت نامناسب و عدم دید کافی به ناحیه تناسلی جنین

با انجام سونوگرافی سه بعدی شما یک تصویر سه بعدی واضح و با سونوگرافی چهاربعدی یک فیلم از حرکات جنین خواهید داشت. اما باید دانست که انجام این سونوگرافی ها در هیچ کجای دنیا به خاطر داشتن فیلم یا تصویر واضحی از جنین به والدین توصیه نمی شود. پس حتما باید قبل از انجام این قسم از سونوگرافی ها با پزشک معالج مشورت انجام شود.

واسه منو تا 9 ماه اشتباه گفتن تا لحظه ی زایمان .همه ی سونوگرافی هارو که گفتن رو رفتم 😊

بله عزیزم منم انومالی بهم‌گفتن پسره.
ولی بعدش سونو بهم گفت دختره

امکان نداره من می ترسیدم اشتباه بگه ولی تو سونوگرافی 7 ماهگی و این سونوگرافی آخر تایید کرد که دختره

نه آنومالی دقیقه برین یک جای مطمئن، نسل امید خیلی خوبه امکان نداره اشتباه باشه

نه خانمم آنومالی دقیق میگد

سلام .
چند سالی هست که درصد اشتباهات خیلی کم شده و الانا به ندرت میشه گفت که اشتباه تشخیص میدن .
تو انومالی که مشخص تره و امکان اشتباه فک نکنم باشه

من از اول همه سونوها بهم گفتن دختره انقدر سونو می رین که جاهای مختلف تایید می کنن

اره دیدم آنومالی گف پسره دیگ اصلا هم نرفت سونو سیسمونی هم پسرونه گرفتن وقتی ب دنیا اومد دختر بود

دیقن واسه منم همینطوره ماه قبل بهم گفتن بچت دختره حالا میگن بریچه بعدش میگه پسره

من از چهار ماهگی رفتم سو نو گفت دختره باز سه هفته پیش رفتم گفت دختره باز

١٥ هفتگي تعيين جنسيته كلا
حالا شما ١٦ رفتي درسته
من از ١١ هفتگي گفتن پسره درستم هست

نه اشتباه نمیگه

منم یکی از دوستام گفتن دختره بیچاره سیسمونی خریده تو ماه ۶ رفته گفتن پسره

سوال های مرتبط

مامان سوفیا🧜🏻‍♀️ مامان سوفیا🧜🏻‍♀️ هفته سی‌وچهارم بارداری
مامان آرش ❤️آریا مامان آرش ❤️آریا هفته سی‌ونهم بارداری