۱۳ پاسخ

تمامی کودکان برای رشد بهتر به انواع قطره آهن نیاز دارند. همانطور که کمبود آهن می‌تواند عوارضی از خود برجای گذارد، مصرف نادرست و بیش از حد آن نیز می‌تواند مسمومیت با آهن ایجاد کند. باتوجه به انواع مختلف قطره آهن در بازار، انتخاب آن برای والدین مشکل است. در نتیجه شناخت نسبت به انواع قطره آهن، خصوصیات، میزان مصرف کافی و عوارض احتمالی آن‌ها می‌تواند کمی از این سردرگمی بکاهد.

کمبود عنصر آهن در بدن نوزادان باعث اختلال در رشد، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت تمرکز، خستگی، ضعیف شدن بدن و کم‌اشتهایی آن‌ها میشود. در نتیجه پزشکان توصیه می‌کنند که نوزادان از مکمل قطره آهن استفاده کنند. اطلاعات لازم برای زمان شروع قطره آهن در نوزادن را میتوانید در لینک مربوطه مطالعه کنید.

مکمل آهن برای کودکان معمولاً به صورت قطره آهن است چون مصرف قرص آهن برای آن‌ها سخت است. قطره آهن برای بچه به شکل مایعی با رنگ قرمز یا قهوه‌ای تیره است. سیاهی دندان کودک با قطره آهن در نتیجه تماس قطره آهن با دندان به وجود میاید و حتی گاهی روی لثه نیز دیده می‌شود. سیاهی دندان کودک با قطره آهن ممکن است بلافاصله بعد از مصرف آهن یا با گذشت زمان مشخص شود. حتی اگر سیاهی دندان کودکان برداشته شود، بعد از مصرف آهن مجدداً پدیدار می‌شود.

مهم ترین عواملی که باعث می شود مادران از دادن قطره آهن به شیرخوار امتناع کنند سیاه شدن و پوسیدگی دندان ها، استفراغ بعد از قطره آهن و یبوست است. درحالی که قطره آهن باعث تیره شدن دندان کودک می شود نه پوسیدگی.

در واقع جنس دندان عاملی است که می‎تواند باعث پوسیدگی شود که با مشاهده این مشکل باید حتما به دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قطره لیپوزوفر به لینک مرتبط با آن مراجعه کنید.

سوالی که برای خیلی از مادرها به وجود میاد این است که کودکم راحت قطره آهن نمی‌خوره و بجای قطره آهن چی به نوزادم بدم، برای پیدا کردن جایگزین‌های گیاهی قطره آهن و یا مارک‌های قطره آهن خوش طعم روی لینک مرتبط با آن‌ها کلیک کنید.

برای پیشگیری از سیاه شدن دندان‌های نوزاد بر اثر استفاده از قطره‌ی آهن، تلاش کنید که محلول با دندان‌هایش تماس نداشته باشد. همچنین می‌توانید قطره را در آب یا آب‌میوه حل کنید، ضمن اینکه آبمیوه‌هایی که ویتامین ث دارند به جذب بیشتر آهن کمک می‌کنند. دقت داشته باشید که نباید قطره آهن و شیر را با هم مخلوط کنید و همچنین هنگام مصرف قطره آهن بهتر است زمانی را برای فاصله بین قطره آهن و شیر در نظر بگیرید زیرا استفاده‌ی همزمان قطره آهن و شیر مانع جذب صحیح آهن در بدن میشود.

برای از بین بردن سیاهی دندان بر اثر قطره آهن ، باید دو بار در روز مسواک زده شود مخصوصاً بعد از مصرف قطره آهن. خوشبختانه اگر سیاهی دندان در اثر قطره آهن در کودکان ایجاد شود، با افتادن دندان‌های شیری و جایگزین شدن دندان‌های دائمی این لکه‌ها از بین می‌روند.

از برندهای محبوب و پرطرفدار مکمل آهن می‌توان به قطره آهن سیدرال، قطره لیپوزوفر و پودر فرامکس اشاره کرد. همچنین شربت آدزیر یک شربت مولتی ویتامین بوده که حاوی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز کودک است.

برگرفته از: healthyeating.sfgate.com

 

دختر منم لیپوزوفر میخوره، روزی ۱ سی سی، دکترش داده، دندونارو اصلا سیاه نمیکنه، خیلی هم خوشمزس، معمولا بچه ها راحت میخورن

سلام دکتر به بچه منم همین لیپوزوفر رو داده ولی نمیدونم دندونش رو سیاه میکنه یا نه

عکس این شربت زینکی ک گفتم .ممنون میشم جواب بدین..

تصویر

لیپوزوفر چه موقع بدیم بهتره؟ صبح یا شب؟ با معده خالی یا پر؟

بله عزیزم خیلی خوبه اصلا سیاه نمیکنه من به پسرم میدم

قطره اهن لیپوزفر آبی میگن خوبه

به جز لیپوزوفر پسر من چیزی نمیخوره،بی دردسر میخوره فقط من نمیدونم فرق ابی و قرمز ش چیه؟

این قطره اهن رو تا یک ماه میشه استفاده کرد ؟

سلام چه قطره اهنی خوبه که دندون سیاه نکنه

من قطره آهن لیپوزوفر استفاده میکنم برا دخترم 11 ماهشه عالیه دندونم سیاه نمیکنه اصلا

نه اونم سیاه نمیکنه

منم بهذپسرم میدم خوبه

سوال های مرتبط